אקזיט מאובטח: צ'קמארקס הישראלית תירכש לפי שווי של 100 מיליון דולר

אינסייט, קרן הון פרטית מארצות הברית, עתידה לרכוש את השליטה בחברת האבטחה, שפועלת בעולם האפליקציות

עוברת לקרן הון פרטית אמריקנית. צ'קמארקס

אקזיט כחול-לבן ומאובטח: השליטה על חברת האבטחה הישראלית צ'קמארקס (Checkmarx) עוברת לקרן הון אמריקנית.

אינסייט (Insight Venture Partners), קרן הון פרטית מארצות הברית, עתידה לרכוש את השליטה בחברה (יותר ממחצית מהמניות), לפי שווי מוערך של 100 מיליון דולר – כך על פי דיווחים.

החברה הנרכשת פיתחה כלים לבדיקה ולניתוח של קוד, והיא מזהה פרצות ובעיות אבטחה ברמת האפליקציות. התחום בו היא פועלת מכונה SAST (ר"ת Static Application Security Testing). היתרון של כלים מתחום ה-SAST על פני כלים דינמיים לבדיקת קוד (DAST) מצוי ביכולת של המערכת לא רק לזהות כשלי אבטחה בשלב מוקדם מאוד של פיתוח הקוד, אלא גם בכך שמפתח הקוד מופנה למיקום המדויק בו אותר הכשל, כך שהתיקון של הפרצה יכול להיעשות באופן מידי.

צ'קמארקס הוקמה ב-2006 על ידי מתי סימן, בוגר ממר"ם ובעבר יועץ אבטחת מידע במשרד ראש הממשלה. מנכ"ל החברה, עמנואל בן זקן, כיהן בתפקידים ניהוליים וטכנולוגיים בכירים בחברות EPI, שנמכרה למנטור גרפיקס ב-2005, ו-ARC Semiconductor, שהונפקה בלונדון ב-2000. החברה גייסה עד היום שמונה מיליון דולר. כמה שנים מהקמתה, היא הייתה למעבדת הבדיקות של Salesforce. ב-2007 הצטרף לוועדה המייעצת של החברה הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

יצוין כי צ'קמארקס דורגה על ידי דלויט (Deloitte) ראשונה בין חברות האבטחה הצומחות במהירות ב-2014, משום שבתוך חמש שנים, הכנסותיה צמחו ב-1,286%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים