ארצות הברית: תשעה ארגונים פרשו מהמגעים על אמנה בנוגע לזיהוי פנים

החשש הנובע ממעקב אחר צרכנים ללא ידיעתם הביא למהלך הדרמטי של גופי זכויות האזרח והגנת הצרכן

פנים אל מול פנים. אילוסטרציה: BigStock

תשעה ארגונים לזכויות האזרח והגנת הצרכן בארצות הברית הודיעו אתמול (ג') כי הם פורשים מהמגעים עם ארגוני הסחר, בנוגע לניסוח ההנחיות לשימוש מסחרי הוגן בטכנולוגיות לזיהוי פנים של צרכנים.

המגעים התנהלו מזה 16 חודשים בחסותו של המנהל הארצי האמריקני לטלקומוניקציה ומידע במשרד המסחר של הממשל הפדרלי בארצות הברית.

הארגונים הסבירו כי החליטו לפרוש מהשיחות לאחר שהגיעו למסקנה כי לא יוכלו להבטיח זכויות בסיסיות, ובכללן קבלת אישור מצרכנים טרם נעשה שימוש לגביהם בטכנולוגיה לזיהוי פנים.

"כמינימום הכרחי, הצרכנים צריכים לדעת שהם יכולים ללכת בשטח ציבורי מבלי לחשוש שחברות שהם מעולם לא שמעו עליהן יוכלו לעקוב אחר כל תנועה שלהם ולדעת את שמם באמצעות טכנולוגיה לזיהוי פנים", מסרו הארגונים הפורשים. "למרבה הצער, לא הצלחנו להשיג הסכמה אפילו על עקרון כה בסיסי".

ג'וליאנה גרינוולד, דוברת המינהל הארצי לטלקומוניקציה ומידע, מסרה כי במנהל מאוכזבים מכך שהארגונים החליטו לפרוש מהמגעים. "כאשר כל הגורמים הנוגעים בדבר מוכנים לדון בכל הסוגיות הרלוונטיות, התהליך יעיל יותר", ציינה גרינוולד. "נוסיף לקיים את המגעים עם כל מי שמוכן לקחת בהם חלק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים