בריטניה השביתה את פעילות המרגלים שלה – בגלל אדוארד סנואודן

סוכנויות הביון בממלכה חושדות כי מסמכים סודיים שחשף המדליף הגיעו לידי רוסיה וסין, והביאו אותן לעלות על עקבותיהם של סוכנים בריטיים ואמריקניים

מי יגן על לוחמי הצדק? אדוארד סנואודן. צילום: לורה פרויטאס, Praxis Films

שירותי הביטחון הבריטיים, ובראשם ה-MI6, המקביל למוסד, הפסיקו את פעילותם של מרגלים הפועלים מחוץ למדינה. זאת, מאחר שקבצים שהיו ברשותו של אדוארד סנואודן, המדליף של מסמכי ה-NSA, הגיעו לידי רוסיה וסין. הדברים עולים מדיווחים בתקשורת הבריטית, שציטטו גורמים במשרד ראש הממשלה ובמשרד לביטחון פנים בממלכה.

על פי הסאנדיי טיימס (Sunday Times), שתי המדינות השיגו את המסמכים המסווגים, ובבריטניה ובארצות הברית חוששים שסוכנויות המודיעין שלהן ניצלו את המסמכים על מנת לחלץ מידע אודות זהותם ומיקומם של מרגלים אמריקניים ובריטיים. בשל כך, לפי הדיווח, "ה-MI6 נאלצה לחלץ סוכנים משטחי מדינות עוינות". כך או כך, על פי העיתון, איש מהסוכנים והמרגלים "לא נפגע באופן ממשי". עוד דווח כי בריטניה ביקשה מסוכניה שהוצבו במדינות עוינות ולא חולצו לרדת למחתרת.

הסאנדיי טיימס מסר כי עלה בידי הרוסים לפצח יותר ממיליון קבצים מוצפנים, שבחלקם היה מידע מודיעיני מסווג ביותר. מקור במודיעין הבריטי אמר כי "מעשיו של סנואודן הסבו נזק בל ישוער".

סנואודן גנב 1.7 מיליון רשומות וקבצים על פעילות סוכנויות הביון בארצות הברית ובבריטניה, ובראשן ה-NSA. יצוין כי סנואודן, שקיבל מקלט מדיני ברוסיה ב-2013, אמר שסוכנויות ביון לא יוכלו להשתמש במידע זה או לפצח אותו, אולם גורמים בממלכה הבריטית העריכו שהרוסים והסינים יטפלו בקבצים ויעבדו עליהם. גם גורמים בארצות הברית העריכו כי הסינים שמו ידם על המסמכים והצליחו לפצח אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים