הכנסת צמצמה את החיסיון על דו"ח המבקר בנושא המאגר הביומטרי

הדו"ח יפורסם "כמעט במלואו" - כך על פי החלטת ועדת המשנה לביטחון של הוועדה לביקורת המדינה ● בתנועה לזכויות דיגיטליות מברכים וקוראים לממשלה "למחוק מיד את הנתונים שנאגרו, בטרם ידלפו ויגרמו לנזק בלתי הפיך"

האם אנשים מסכימים באמת ובתמים להכניס את טביעות האצבע שלהם למאגר הביומטרי - או שמדובר בחוסר ידיעת החוק? אילוסטרציה: אימג'בנק

ועדת המשנה לביטחון של הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת החליטה היום (ד') לצמצם באופן ניכר את דו"ח מבקר המדינה על המאגר הביומטרי, שעומד להתפרסם בקרוב.

מהוועדה לא מסרו איזה חלק של החיסיון צומצם ובאילו תחומים, אולם ציינו כי הדו"ח יפורסם "כמעט במלואו".

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, אמרה כי "ראוי שהציבור ומקבלי ההחלטות יכירו את כל העובדות הכרוכות במאגר הביומטרי, כדי שתתקבל ההחלטה הנכונה והטובה ביותר".

שאלת קיומו של המאגר נתונה במחלוקת ציבורית והמבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, דרש לפני כחודשיים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעצור את הליכי החקיקה עד שיקבל הבהרות לגבי "ליקויים מהותיים" שמצא. הדרישה באה לאחר דו"ח של משרד הפנים, הממונה על המאגר הביומטרי, בו צוין כי גורמי הביטחון קבעו שהוא נחוץ לביטחונה של ישראל.

התנועה לזכויות דיגיטליות, שפועלת נגד המאגר, מסרה בתגובה להחלטת הוועדה כי "זכותם של אזרחי ישראל לדעת על הכשלים האופפים את הפרויקט הרשלני של המאגר הביומטרי. אנחנו מקווים שהיקף החיסיון אכן יצומצם ככל הניתן, על מנת שאזרחי ישראל יוכלו להבין עד כמה הופקר ביטחונם בשנתיים של ניסוי בבני אדם".
בתנועה קראו לממשלה "להנפיק מיד תעודות זהות חכמות שאינן ניתנות לזיוף ולמחוק מיד את כל הנתונים שנאגרו במאגר הביומטרי, בטרם ידלפו ויגרמו לנזק בלתי הפיך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים