חמישית מהנשים המשפיעות בעולם – מתחום ההיי-טק

מבין 100 הנשים בעלות ההשפעה הגבוהה ביותר, 19 מגיעות ממגזר ההיי-טק והטכנולוגיה - כך על פי פורבס ● המשפיעה ביותר היא מלינדה גייטס

האישה החזקה בהיי-טק. מלינדה גייטס

19 מ-100 הנשים המשפיעות בעולם באות מתחום הטכנולוגיה – כך עולה מרשימה שפרסם המגזין פורבס (Forbes). המשפיעה ביותר ביניהן היא מלינדה גייטס, בגלל הקרן שהקימו היא ובעלה, ביל.

על פי המגזין, האישה המשפיעה ביותר בעולם באופן כללי היא אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. שנייה לה הילרי קלינטון, המועמדת לנשיאות ארצות הברית ובעברה שרת החוץ האמריקנית.

מלינדה גייטס, אשתו של ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), ומי שמשמשת עימו במשותף כיושבת ראש קרן הנדבנות הנושאת את שמם, מדורגת במקום השלישי. שתי נשות טכנולוגיה נוספות נמצאות בעשירייה הראשונה: שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), שמדורגת שמינית, וסוזן ווג'קיקי, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצרים והנדסה בגוגל (Google), שהגיעה למקום התשיעי.

ג'יני רומטי, נשיאת ומנכ"לית יבמ (IBM), דורגה במקום ה-13, כאשר מקום אחד אחריה נמצאת מג ויטמן, מנכ"לית HP. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), דורגה במקום ה-22.

למקום ה-24 בדירוג הגיעה הישראלית לשעבר צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle). ב-2009 היא הייתה האישה האמריקנית שהכניסה בכל חודש את הסכום הגדול ביותר לחשבון הבנק שלה. כץ, בת ה-53, היא ילידת חולון ועזבה את ישראל בילדותה. לפני שהצטרפה לאורקל היא איישה מספר תפקידי מפתח בבנקאות העולמית. כץ אף הייתה שותפה מרכזית להשתלטות אורקל על Peoplesoft במחיר של 10.3 מיליארד דולר והמובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun).

צמודה לה, במקום ה-25, אנג'לה אהרנדטס, סגנית נשיא בכירה באפל (Apple). ארבעה מקומות אחריה דורגה אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס (Xerox). ברנס נכנסה לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן (Fortune) ב-2009 והייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שעשתה כן.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא את רות פורת, סמנכ"לית הכספים של גוגל, במקום ה-32, ומיד אחריה את לוסי פנג, מנכ"לית Ant, זרוע השירותים הפיננסיים מקבוצת עלי באבא (Alibaba). לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס, מייסד אפל ומי שהיה מנכ"ל החברה עד יום מותו, ניצבת במקום ה-44. אחריה, במקום ה-45, מדורגת רנה ג'יימס, נשיאת אינטל (Intel). איימי הוד, סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, נמצאת במקום ה-51.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים