סימנטק: הרווח הנקי השנתי קטן ב-2% – בגלל ירידות בשוק ה-PC

התוצאות של החברה הושפעה מהירידה בביקושים לשוק המחשבים האישיים, שבמקרים רבים מוטמעות בהם תוכנות אבטחה ● הרווח הנקי עמד על 878 מיליון דולר וההכנסות ירדו ב-3% ל-6.5 מיליארד

מייקל בראון, נשיא ומנכ"ל סימנטק. צילום: אתר החברה

סימנטק (Symantec) סיימה את שנתה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידות בהכנסות וברווח הנקי, כתוצאה מקיטון בשווקי האבטחה והמחשבים האישיים.

התוצאות פורסמו על רקע כוונת החברה להתפצל לשתיים – סימנטק, שתתמקד באבטחה, ו-וריטאס (Veritas), שתעסוק בניהול מידע, אחסון ושחזור מידע.

ההכנות לפצל את החברה לא יכולות להסתיר את העובדה שהסביבה העסקית שבה היא פועלת נפגעה והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות עם ירידה בהכנסות וברווחיות כאחד. במקרים רבים, היצרנים משלבים תוכנות אבטחת מידע במחשבים בעת הרכבתם ולפיכך, הירידה בביקוש למחשבים אישיים לא יכולה שלא לפגוע בביצועים הכספיים.

על פי הדו"חות, ההוצאות הכלליות של סימנטק ירדו בשנה הכספית ב-2.4% ל-5.36 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו בשיעור גבוה יותר – 3% – ועמדו על 6.51 מיליארד. הירידה בהכנסות פגעה בסעיפי הרווחיות השונים: הרווח הגולמי ירד ב-3% ל-5.36 מיליארד דולר, התפעולי ירד גם הוא ב-3% ל-1.15 מיליארד ואילו הרווח הנקי פחת ב-2% ל-878 מיליון.

ברבעון האחרון של השנה הכספית רשמו ההוצאות של ענקית האבטחה עלייה של 3.56% ל-1.37 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות פחתו בכ-10% ל-1.52 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת רישיונות גדלו ב-4% ל-200 מיליון דולר אך מכירות המנויים והתחזוקה ירדו ב-8% ל-1.32 מיליארד. לעלייה בהוצאות מול הירידה בהכנסות הייתה השפעה הרסנית על הרווחיות הנקייה וזו ירדה במידה ניכרת מאוד: קיטון של 19%, שהעמיד אותה על 176 מיליון דולר. ירידה זו התמתנה בזכות הטבות מס של 33 מיליון דולר לעומת חבות מס של 81 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למנייה ירד ב-19.35% ל-0.25 דולר.

ההוצאות הגולמיות גדלו ב-2% ל-287 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-8% ל-1.23 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-81.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-4% ל-1.08 מיליארד והרווח ירד ב-50% ל-152 מיליון.

מייקל בראון, נשיא ומנכ"ל סימנטק, אמר לאחר פרסום התוצאות, "2015 הייתה שנה של שינוי, שכן הכרזנו על אסטרטגיה של מערכות הגנה משולבות והודענו על ההחלטה לחלק את החברה. בעקבות הביצועים שלנו בשנה הכספית, יש לנו את היכולת לשגשג. ללא ההשפעות השליליות של שער החליפין, הוכחנו בתקופה זו את יכולות הצמיחה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים