הטכנולוגיה הישראלית כובשת את נסדא"ק

חמישית מהחברות שמונפקות בבורסה האמריקנית הן ישראליות, רבות מהן מעולם הטכנולוגיה ● סגן יו"ר נסדא"ק אמר בביקור בארץ כי "ישראל מתאפיינת ברמות גבוהות מאוד של חדשנות ויזמות"

נסדא"ק. אילוסטרציה: BigStock

כחמישית מהחברות הנסחרות בנסדא"ק הן ישראליות או ישראליות לשעבר – כך אמר סגן יו"ר הבורסה האמריקנית, ברוס אוסט. הוא דיבר בכנס אופנהיימר ה-16 להשקעות בשוק האמריקני שנערך באחרונה בתל אביב.

"כיום רשומות למסחר בנסדא"ק מעל ל-80 חברות ישראליות ציבוריות – פי 10 לעומת הבורסה המתחרה בארצות הברית? השווי הכולל של החברות הללו עומד על 58 מיליארד דולר", ציין אוסט. "מדובר בזינוק לעומת שווי של 40 מיליארד דולר נכון לתקופה זו ב-2014 וש-29 מיליארד דולר בתקופה זו ב-2013. למעשה, החברות הישראליות מהוות 20% מהחברות הזרות שנסחרות בנסדא"ק".

בין החברות אליהן התכוון אוסט נמצאות אמדוקס, אודיוקודס, בזק, סלקום, צ'ק פוינט (Check Point), סייברארק, פורמולה, לייבפרסון, מג'יק, NICE ופרטנר.

לדבריו, "מעניין לציין שישראל ממשיכה לייצר צבר הנפקות איתן המורכב מחברות צמיחה, שמאופיינות ברמות גבוהות מאוד של חדשנות ויזמות במגוון תחומים, ביחס לעולם".

ואמנם, מספרן הרב של החברות הישראליות שנסחרות בנסדא"ק נובע מכך שמדובר בבורסה עם אוריינטציה טכנולוגית ברורה, שהוקמה כדי להוות זירת מסחר למניות של חברות טכנולוגיות. ישראל, כידוע, היא מרכז טכנולוגי חשוב וחלק לא מבוטל מהסטארט-אפים שצמחו בארץ הונפקו בנסדא"ק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים