שלושת השבבים של ברודקום

משפחת השבבים החדשה מכונה StrataDNX ופותחה במרכז הפיתוח של החברה שביקום ● שניים מהם שבבי מיתוג לחבילות הנתונים והשלישי מחבר את המתגים למארז ומאפשר העברת מידע

קרני גילון, מנהלת מוצרי ה-DNX ומנהלת השיווק של אתר יקום, ברודקום

שבבי תקשורת חדשים שפותחו על ידי ברודקום (Broadcom) מציעים פריצת דרך לבניית פתרונות תקשורות המבוססים על רשתות העברת נתונים, ברמת תעבורת האינטרנט וברמת התעבורה במרכזי הנתונים. זאת כדי לתת תשובה לצמיחה העתידית של תעבורת הנתונים באינטרנט וכן במרכזי השרתים של הארגונים בעידן ה-Big Data.

משפחת השבבים החדשה מכונה StrataDNX ופותחה באופן מלא במרכז הפיתוח של החברה שביקום, אחד מבין שבעה בארץ. המרכז עוסק בפיתוח ומחקר של פתרונות תקשורת המיועדים לביצועים גבוהים במיוחד. המשפחה החדשה תאפשר העברת נתונים בקצבים גדולים בהרבה מאשר מקובל כיום, וכן תספק יכולות התאמת גודל לצרכי התעבורה, אספקת הנתונים העוברים ברשת באמצעות מידע השמור בחבילת התקשורת עצמה במטרה לספק לה את הטיפול ההולם למדיניות הרשת ואיכות שירות טובה יותר.

"השבבים החדשים ישמשו מערכות שיוכלו לספק יכולת תעבורה בקצב של עד 100 טרה-ביט לשנייה. בנוסף, יכולת הזיהוי של סוגי התעבורה והחפירה העמוקה בחבילת התקשורת היא משהו מאוד חכם ומאוד חיוני שבנוי בשבב. זה דבר ייחודי שנבנה כאן, בישראל", אמרה קרני גילון, מנהלת מוצרי ה-DNX ומנהלת השיווק של אתר יקום של ברודקום. "אף אחד לא יכול להגיע לכמויות כאלה, לא חברות שמפתחות באופן עצמאי ולא כאלה שמשתמשות בפתרונות חיצוניים. מדובר בשבבים שישנו באופן מהותי את הפתרונות שיוצעו במרכזי נתונים, כי גם בארגונים עצמם בהם יש צורך בעוד ועוד רוחב פס, וכמובן אצל ספקי השירות והתשתיות שמאפשרים את הגישה מהארגון עד בסיס נתונים, וכן לצורך חיבור Peer-to-Peer".

על פי גילון, הצפי הוא שתעבורת האינטרנט תצמח מ-2015 ועד 2018 פי שניים, כשבתחום המובייל ספציפית יש גידול מסיבי של פי 11 בין 2013 ל-2018. גם במספר המכשירים צפוי גידול של 20% לשנה והצפי הוא, לדבריה, שעד 2018 לכולם יהיה מכשיר נייד כלשהו. בדטה סנטרים המיועדים לעבודה בענן הצפי הוא לגידול של פי שלושה בתעבורת הנתונים, לעומת גידול יחסית קטן בהעברת הנתונים ברשת. "במרכזי הנתונים עצמם העברת הנתונים הפנימית תגדל בערך פי שניים, כשפה מדובר בתוספת של זטות-בייט לכמות הכוללת של הנתונים", אמרה.

איך שבב נולד? StrataDNX של ברודקום

איך שבב נולד? StrataDNX של ברודקום

המשפחה מורכבת משלושה שבבים: שניים מהם, יריחו (Jericho) וקומראן (QumranMX), הם שבבי מיתוג לחבילות הנתונים, והשלישי, FE3600, הוא השבב שמחבר את המתגים למארז ומאפשר העברת נתונים בקצב של עד 3.6 טרה-ביט לשנייה להתקן, ועד 100 טרה-ביט לשנייה לקישור במישור יחיד – כשבסך הכול ניתן להגיע לקצב של עד 600 טרה-ביט לשנייה. היריחו הוא השבב שעובד עם ה-FE3600 כדי ליצור מערכות ענק ואילו הקומראן, שמציע את אותן יכולות, מיועד לשימוש במערכו קטנות יותר שמבוססות על שבב אחד בלבד ללא צורך ביכולת התאמת גודל.

שני שבבי מיתוג החבילות מספקים יכולת קידום נתונים בקצב של עד 800 ג'יגה-ביט לשנייה, תאימות עם כל ממשקי הרשת הסטנדרטיים, כולל ועד 100GE, וכן עם יכולת עבודה עם זיכרון חיצוני, מסוג DDR4 או GDDR5, כדי למנוע אובדן מידע. "מדובר בעוד תחום חדש וייחודי שמיועד לשמירה של חבילות תקשורת שלא מצליחות לעבור ברגע נתון בגלל עומס. כדי שלא יהיה צורך להיפטר מהן וליצור תעבורה מיותרת בגלל בקשה מחדש שלהן או איבוד נתונים בכלל, הן נשמרות עד שאפשר להעבירן בזיכרון החיצוני ולא בזיכרון הפנימי המוגבל", אמרה גילון.

השבבים החדשים כבר נשלחו לחברות לדגימה ובדיקת יכולות, אך החברה עדיין לא יכולה למסור מידע בנוגע לכניסתם לפס הייצור השוטף.

המרכז ביקום מעסיק כיום כ-140 עובדים מתוך כ-800 שמעסיקה החברה בארץ בסך הכול. באחרונה פתח המרכז אתר משנה בנצרת אליו כבר שכרה 10 מהנדסים חדשים, והיא מחפשת כעת להרחיבו. "החדשנות והיזמות הן בבסיס הפיתוח שלנו", אמר ערן זלצמן, מנהל הפיתוח של אתר יקום ואתר המשנה החדש בנצרת, והמנהל האדמיניסטרטיבי שלהם. "יש לנו את היכולת לקבל החלטות באופן לוקאלי, זהו מודל מאוד שונה מחברות גלובליות אחרות שבדרך כלל מקבלות את ההוראות לביצוע מארצות הברית, והוא מתאים לחלוטין לעצמאות לשנו. כרגע מה שחוסם אותנו זה גיוס כוח אדם. יש ביקוש עצום למוצרים שלנו. באופן גלובלי מגיעה ברודקום להכנסות של 8.5 מיליארד דולר לשנה. לפי הערכות שלנו, 99.98% מתעבורת האינטרנט עוברת בשלב מסוים דרך רכיב של ברודקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים