אורי שפמן, לנובו: "נמשיך בהליכי הבדיקות והאבטחה שחלו ביבמ"

"בדיקת הרגולטור גילתה שיבמ נהגה לבדוק ולחתום את כל הקודים שעל גבי השרתים בתהליך מחמיר יותר מכל ספק שרתים אחר; כך נעשה גם אנחנו", אמר שפמן, מנהל קבוצת עסקי אנטרפרייז בלנובו ישראל

אורי שפמן, מנהל קבוצת עסקי האנטרפרייז בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

"יבמ (IBM) נהגה לבדוק ולחתום את כל הקודים שעל גבי השרתים בתהליך מחמיר יותר מכל ספק שרתים אחר – כך התברר כשנבדקה העסקה למכירת שרתיה ללנובו (Lenovo) על ידי הרגולטור. לאחר הרכישה, ובהתאם להסכם, לנובו התחייבה להמשיך ולעשות זאת. בדרך זו היא תספק את השרתים המאובטחים ביותר בשוק", כך אמר אורי שפמן, מנהל קבוצת עסקי האנטרפרייז בלנובו ישראל.

שפמן דיבר בכנס לקוחות שערך היום (א') הסניף הישראלי של ענקית המחשוב בתאטרון הבימה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הוא כינה את העסקה בין יבמ ללנובו "מהלך שמועיל לכל הצדדים. יבמ החליטה כי תחום התשתיות לפתרונות חכמים לא מתאים לה ואילו לנובו נכנסה לעולם הארגוני".

לדבריו, "אנחנו מצויים בפתחו של עידן חדש בעולם המחשוב. היקף הנתונים אתם מתמודד כל ארגון גדל משמעותית, וכך גם כמות האפליקציות הארגוניות המפותחות. זאת, לצד פתרונות בעולם הדטה סנטר מוגדר התוכנה (SDDC) וטיפול בעולמות ה-Big Data וה-Analytics".

הוא ציין כי "לנובו רכשה מיבמ את שרתי ורשתות הלהב System x ,BladeCenter ו-Flex Systems, המערכות המשולבות של Flex, המבוססות על מעבדי x86, שרתי ה-NeXtScale וה-iDataPlex ואת התוכנה המקושרת אליהם. כמו כן, היא רכשה את פעילות התחזוקה ופתרונות התקשורת שקשורים למערכות הללו ואת מפת הדרכים לתכנון ופיתוח המוצרים. במסגרת המהלך אף עברו כ-8,000 עובדים, מפתחים ומהנדסים. לנובו התחייבה להמשך הפיתוח וההשקעה בטכנולוגיות עתידיות ולמתן שירות תחזוקה לשרתים למשך חמש שנים מסגירת ההסכם עם יבמ".

"לאורך השנים, יבמ הייתה ממובילות השוק בתחום השרתים. כעת הם עברו ללנובו, שזו חברת חומרה. נאמץ את כל היתרונות של מוצרי השרתים והפיתוח שהושקע בהם בחלוף השנים, ונמנף אותם אצלנו. לנובו ממוקדת בפיתוח ובקידום מוצרי חומרה, ביניהם שרתי x86", אמר שפמן.

דני ארז, מנהל קבוצת המכירות ללקוחות גדולים בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

דני ארז, מנהל קבוצת המכירות ללקוחות גדולים בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

הוא סיכם באמרו כי "לנובו התייעלה מאוד ויש לה כיום יכולות רחבות בתחומים רבים, עם שרשרת אספקה וכל המערכות התומכות, כולל ניסיון, ידע, פטנטים שמניבים חדשנות והשקעה רבה בתחום. כל אלה ייושמו גם בקו מוצרי השרתים".

"רוב ההשקעה הטכנולוגיות – בשרתי x86"

דני ארז, מנהל קבוצת המכירות ללקוחות גדולים בלנובו ישראל, אמר כי "רוב ההשקעה בטכנולוגיות נעשות סביב שרתי x86. המדובר בתחום שמקיף כל מגמה קיימת: גידול בעננים הציבורי והפרטי, ניהול מערכות IT, מתן יכולות למקבלי החלטות מעבר לאלה המסורתיים, דוגמת מנהלי השיווק, ומעבר למודל 'בנה את השרת שלך בעצמך'. על כל המגמות הללו ניתן מענה".

אותו מענה הוא, לדבריו, "אסטרטגיית טריפל פלוס, שמערכות האנטרפרייז שלנו מהוות נדבך מרכזי בה. האסטרטגיה בנויה על מוצרי ה-PC והניידות, שמקושרים מצד אחד לארגון ומצד שני לאינטרנט. לנובו היא הספק המוביל בעולם בתחום זה ולכן זו נקודת המוצא. על כל 400 מכשירים ניידים צריך שרת ואחסון – וצריך לתת לכך מענה".

"אנחנו מספקים לארגונים ביצועים מהירים, אג'יליות ויכולות עמידות, עם אינטגרציה פשוטה, תצורה מוקדמת וניהול והתאמה ללקוח. זאת, לצד גמישות, יכולת גידול ויעילות", אמר ארז. "נשלב בצורה המיטבית בין סוגי השרתים השונים. נביא לשילוב מרבי בין מחשוב אישי ומחשוב ארגוני".

"קו יציב של מוצרים למחשוב הארגוני"

מני גרינפלד, מנהל תחום מכירות PC בלנובו ישראל, אמר כי "החברה מובילה את שוק המחשוב הארגוני בישראל זה שנים. 80% מהשוק נשלט על ידי שלושה יצרנים, כאשר לנובו עומדת בראש. נתון זה מהווה הוכחה לכך שהצרכן הארגוני הישראלי מאמין במותג של לנובו. החברה מעניקה יתרונות למשתמשים הארגוניים ולצידם היא נותנת לארגונים שירות ברמה גבוהה".

מני גרינפלד, מנהל תחום מכירות PC בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

מני גרינפלד, מנהל תחום מכירות PC בלנובו ישראל. צילום: ניב קנטור

גרינפלד ציין כי "לנובו היא שחקנית מובילה בכלל מגזרי המשק. מדובר בארגוני אנטרפרייז, שמונים יותר מ-1,000 עובדים, והם דורשים מחשבים בעלי רמת שרידות גבוהה, יכולות שו"ב, תמיכה במערכות שו"ב, יכולות אבטחת מידע, רמת שירות נדרשת, זמני נפילה קצרים ככל הניתן והיקף נמוך של נפילת המערכות. זאת, לצד יישום מושכל של מודל עלות בעלות כוללת (TCO), שמשלב את הרכישה, האספקה, ההתקנה, השימוש וההוצאה לפרישה של המוצרים. כל אלה ניתנים לצד יכולת התממשקות קלה ופשוטה למערכות הליבה הארגוניות, דוגמת CRM ו-ERP".

"לנובו מציעה קו יציב של מוצרים לתחום המחשוב הארגוני, עם מחזור חיים ומפת דרכים בטווח של שנתיים קדימה ועמידה במודל SIPP (ר"ת Stable Image Platform Program). היקף הפעילות שלנו בתחום המחשוב האישי יגדל לפחות כמו כלל השוק, אותו IDC מעריכה בארץ בכ-8%. המגמה בארץ זהה להיקף הגידול בשאר המדינות המפותחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים