נועם רוזן, לנובו: "מחשוב עתיר ביצועים – הפורמולה 1 של העולם הטכנולוגי"

"מחשוב עתיר ביצועים עומד כגורם שקט מאחורי התפתחויות וחידושים משמעותיים בעולמות המחקר והתעשייה", אמר רוזן, מנהל המכירות של החברה לאזור EMEA ● לנובו תפתח ביום ד' הקרוב את המרכז שלה בתחום בשטוטגרט

22/03/2015 15:41
נועם רוזן, מנהל המכירות של לנובו לאזור EMEA

"מחשוב עתיר ביצועים הוא הפורמולה 1 של עולם המחשוב; מעין מעבדה שבה מפותחות טכנולוגיות מתקדמות עבור מחקר ותחומים עתירי ביצוע אחרים, שמיושמים בהמשך גם בעולם האנטרפרייז הסטנדרטי", כך אמר נועם רוזן, מנהל המכירות של לנובו (Lenovo) באזור EMEA. רוזן אמר את הדברים לאנשים ומחשבים לקראת אירוע השקת המרכז החדש של החברה בתחום, שיתקיים ביום ד' הקרוב בשטוטגרט, גרמניה.

לדבריו, "מחשוב עתיר ביצועים מקושר לרוב למחקר במדעי כדור הארץ, מדעי החיים ותחום הפארמה, אך יש לו גם יישום חשוב בתחומי התעופה, התחבורה והפיננסים. למשל, כיום מצליחים לפתח רכבים בחמישית מהזמן שהיה לוקח לפני כשני עשורים, ובתחום הפיננסים משמשות מערכות עתירות ביצועים לניהול סיכונים בבנקים".

רוזן ציין כי "מחשוב עתיר ביצועים עומד כגורם שקט מאחורי התפתחויות וחידושים משמעותיים בעולמות המחקר והתעשייה, ולנובו חותרת למצב את עצמה כשחקנית מובילה בתחום".

הוא אמר ש-"האיחוד האירופי רואה חשיבות גדולה בפיתוח היכולות שלו בעולם המחשוב עתיר הביצועים, ועד כה הוקצו כמיליארד דולר לפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום. לנוכח ההשקעה העצומה הצטרפה לנובו בפברואר האחרון לארגון ETP 4HPC, שמסייע לאיחוד לגבש אג'נדה מחקרית בתחום. ההצטרפות לארגון מאפשרת לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם ארגונים מובילים ולמצב את עצמנו כשחקן משמעותי בתחום, כשבאמתחתנו ירושה חזקה ורבת שנים מיבמ (IBM). עד כה הקימה יבמ את מרכזי החדשנות שלה בתחום המחשוב עתיר הביצועים רק בתחומי ארצות הברית. מרכז החדשנות שלנו בשטוטגרט הוא הראשון שמוקם על אדמת אירופה, והוא מסמן את החשיבות שאנחנו רואים בשוק האירופי בכל הנוגע לתחום".

מה באירוע?

לאירוע שייערך בשטוטגרט הוזמנו לקוחות גדולים של לנובו באירופה ויוצגו בו פתרונות שפותחו בין היתר עם שותפים שלה, בהם אינטל (Intel) ומלנוקס הישראלית. "האירוע מהווה מפגן עוצמה שלנו בתחום והוא משמש גם לכינון שותפויות לקידום פתרונות חדשניים", אמר רוזן.

לדבריו, את אחד הפתרונות שיוצגו באירוע פיתחה לנובו עבור מכון מחקר באירופה. "אב הטיפוס שבנינו עבור מכון המחקר כולל שרתים מבוססי טכנולוגיית ARM במהירות 64 ביט, בעלי 2.5 ג'יגה הרץ. הפתרון הזה מהווה אלטרנטיבה הולמת למעבדי Xeon החזקים ביותר שמציעה אינטל כיום. בנוסף, הוא צורך פחות כוח וזול יותר".

פתרון של מלנוקס שיוצג באירוע מאפשר תקשורת בתקן אינפיניבנד בין מאות שרתים. הטכנולוגיה של החברה תשמש גם את המערכת עתירת הביצועים שמוקמת במרכז של לנובו בשטוטגרט.

כמו כן, ניתן יהיה לחזות בפתרון חסכוני וירוק לקירור מים בטמפרטורה של עד 50 מעלות, כחלופה למערכת מאווררים, ובפתרון ליצירת וירוטאליזציה הפוכה, שמאפשרת החצנה של כמות גדולה של שרתים כלפי מערכת הפעלה יחידה. לדברי רוזן, הפתרון מאפשר להציע מחשוב עתיר ביצועים בעלויות נמוכות בהרבה מהחלופות הקיימות כיום בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים