קרן שהקימה גוגל תממן את הפצת שארלי הבדו במיליון עותקים

"זו התשובה הטובה ביותר למצב יוצא הדופן", אמר לודוביק בלכר, מנהל הקרן, לאחר ההחלטה לתמוך במגזין שבמערכת שלו אירע הטבח ● הוא ציין כי "אינני יכול לנקוב בסכום המדויק, אך נעניק תמיכה פיננסית לשארלי הבדו"

מהדורת זיכרון בדרך, שארלי הבדו. אילוסטרציה: BigStock

בעקבות מתקפת הטרור על מערכת שארלי הבדו (Charlie hebdo) בפריז, תופיע השבוע מהדורה בת מיליון עותקים של המגזין, בהשוואה לתפוצה של 60 אלף עותקים בשבוע רגיל. ההפקה וההדפסה של המהדורה המיוחדת ימומנו מקרן שהוקמה ב-2013, על פי הסכם בין גוגל (Google) לממשלת צרפת, בעקבות דרישות של המו"לים הצרפתיים לפיצוי על כך שגוגל מפרסמת קטעים מידיעות בתוצאות הפרסום.

במתקפת הטרור על מערכת המגזין נהרגו 12 בני אדם, שמונה מביניהם עיתונאים שהשתתפו בעת המתקפה בישיבת מערכת. ארבעה מבין ההרוגים נמנים על הקריקטוריסטים הידועים ביותר בצרפת ואחד מהם שימש כעורך בפועל של המגזין. אולם, אחד העורכים הבכירים ומנכ"ל המגזין היו בלונדון בזמן המתקפה, והם שיזמו את הפקת המהדורה המיוחדת, שתופיע השבוע.

גוגל אמורה להפקיד מדי שנה בקרן שתממן את ההפקה וההדפסה של המהדורה המיוחדת 20 מיליון יורו, ובסך הכול 60 מיליון יורו במשך שלוש שנים. "זו התשובה הטובה ביותר למצב יוצא הדופן", אמר לודוביק בלכר, מנהל הקרן. "אינני יכול לנקוב בסכום המדויק, אך נעניק תמיכה פיננסית לשארלי הבדו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים