אינטל תבצע רכש גומלין בישראל בסך של 550 מיליון דולר

מדובר בהסכם לתקופה של חמש שנים ● נראה שהסכום יהיה גבוה יותר, שכן מאז תחילת התוכנית אינטל חתמה על הסכמים בסך כולל של 600 מיליון דולר, אולם בפועל רכשה ביותר משישה מיליארד

מימין: זיוה איגר, ראש החטיבה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה, ומקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, בטקס היום

אינטל (Intel) תבצע בחמש השנים הקרובות בישראל רכש גומלין בסכום של 550 מיליון דולר – כך עולה מהסכם שחתמה החברה עם משרד הכלכלה. בשני הגופים אומרים כי ההסכם מדגיש את התרומה של אינטל להיי-טק הישראלי. מאז תחילת התוכנית ב-2006 ביצעה החברה רכש גומלין בסכום של יותר משישה מיליארד דולר, בעוד שאינטל והמדינה חתמו על שני הסכמים בסך של 300 מיליון כל אחד. לכן, נראה שגם הפעם סכום רכש הגומלין שאינטל תבצע בפועל יהיה גבוה מ-550 מיליון דולר.

ההסכם נחתם היום (א') במפעל של אינטל בקריית גת, והוא יתפרש על פני השנים 2015 עד 2020.  זהו הסכם רביעי במספר, שנובע מהחלטת אינטל לשדרג את מפעל Fab 28, שממוקם בקריה לטכנולוגיית ייצור מתקדמת בעיר.

על יישום והפעלת ההסכם תפקח הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) שבחטיבה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה. זיוה איגר, המנהלת הנכנסת של החטיבה, ציינה כי ההסכם "צפוי לחולל השפעה כלכלית חיובית בקרב מאות ספקים קטנים ובינוניים בישראל. רכש גומלין מהווה פלטפורמה למינוף ההוצאה הציבורית לטובת המשק הישראלי, הן בהיבט של הכשרה ופיתוח ספקים מקומיים ותחרות בשוק המקומי והעולמי, והן במיתוגה של ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעות זרות. משמעות ההסכם היא הוספת אלפי מקומות תעסוקה וחיזוק עוצמתה הטכנולוגית של ישראל".

היא ציינה כי ההסכם מהווה דוגמה לשיתוף פעולה במגוון רחב של תחומי השקעה, החל מפעילות בתחום החינוך המדעי דרך הכשרות מקצועיות והכשרת ספקים מקומיים, וכלה בפתיחת השווקים הבינלאומיים לתעשייה הישראלית. מודל זה מהווה את הבסיס לאיחוד שנעשה זה לא מכבר במשרד הכלכלה, בין הרשפ"ת למטה לקידום השקעות.

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, אמרה כי "ההסכם הוא ביטוי נוסף לתרומה של אינטל ברכש ציוד, טכנולוגיות חדשות ומוצרים מתוצרת ישראל שפותחו בסיוע החברה".  מנתונים שאספה אינטל עולה כי היקף הרכישות הכולל שלה בעשור האחרון בישראל הגיע לכ-10 מיליארד דולר. לדברי פסברג, "אינטל עובדת עם ספקים רבים מדרום הארץ ורוב הרכש שהיא מבצעת בישראל מגיע בשל פעילות היצור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים