מאיר ברנד, גוגל: "יש מחסור עולמי חמור במתכנתים – וישראל יכולה לעזור למלא אותו"

"קצב ההתפתחות הטכנולוגית הולך וגדל, אולם היכולת של אנשים להתאים את עצמם לשינוי הופכת קשה יותר ויותר", ציין ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה ● על Google Glass הוא אמר כי "מדובר בפרויקט שעוד יכול להצליח"

מאיר ברנד, מנג"ל גוגל במדינות המתפתחות באזור EMEA וסגן נשיא בחברה העולמית. צילום: איקי מימון

"יש מקצועות שקיים בהם פער עצום בין ההיצע והביקוש. כך, קיים כיום מחסור עולמי חמור במהנדסים ובמתכנתים, וישראל יכולה לייצא אנשים דווקא בתחום הזה", כך אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל (Google) ישראל, יוון ואפריקה. הוא ציין כי השקעה רבה בחינוך יכולה לעזור בכך.

ברנד דיבר בכנס של מפעל הפיס לקידום הטכנולוגיה בחינוך, שנערך היום (ד') בחיפה. הוא אמר כי "עולם האינטרנט שינה ומשנה את תהליך הלמידה. השינוי האמיתי הוא בנגישות של המידע לאנשים למיליארדי אנשים. יש לאינטרנט פוטנציאל להשפיע על החינוך, אבל אנחנו עדיין לא שם".

"קצב ההתפתחות הטכנולוגית הולך וגדל, אולם היכולת של אנשים להתאים את עצמם לשינוי הופכת קשה יותר ויותר. קשה לאנשים לעמוד בקצב", הוסיף.

הוא ציין כי קיים שוני בין העולם הטכנולוגי כפי שתלמידים חווים אותו בבית הספר ובבית, וכי "גוגל עובדת עם מערכות להכשרת מורים ועוזרת בהכנסת טכנולוגיות חדשות". לדברי ברנד, "מהות החינוך היא יצירת סקרנות וזה הבסיס של הלמידה".

ברנד השיב בהמשך לשאלה האם פרויקט Google Glass נכשל באמרו כי "הוא עדיין יכול להצליח. החזון של מסך מול העיניים חשוב יותר מהצלחת הפרויקט".

"מדאיג אותי אם יהיו לנו רק פרויקטים מצליחים", הוסיף. "חברה ללא סיכון לא יכולה להצליח".

מלגות לסטודנטים בסך של 50 מיליון שקלים

עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, דיבר על החשיבות שבשימת הדגש על תחום החינוך ואמר כי "החינוך הוא יצירת הזדמנות שווה לכולם. הנתונים מראים שהשכלה אקדמית מונעת אבטלה. מדינה שלא יודעת לקדם את הצעירים שלה דרך חינוך היא מדינת עולם שלישי".

מימין: יונה יהב, ראש עיריית חיפה; עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס; ומאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה. צילום: איקי מימון

מימין: יונה יהב, ראש עיריית חיפה; עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס; ומאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה. צילום: איקי מימון

במהלך האירוע הכריז מפעל הפיס על מנת מלגות לסטודנטים לשלוש שנים בסך כולל של 50 מיליון שקלים, כאשר כל מלגה תעמוד על 10,000 שקלים לשנה. "חשוב לנו לתת מלגה בעלת ערך כספי גבוה מאשר כזו שאין לה ערך אמיתי, ואנחנו בוחנים את הגדלת המלגות כל הזמן", אמר דיין.

הוא ציין כלי שהטמיע מפעל הפיס באתר האינטרנט שלו, שעוזר לסטודנט לבחור לאיזה חוג לפנות, "בהתאם ליכולות, מיקום וצפי העסקה עתידית".

"הנשים יכולות לעשות עבודה נהדרת בענפים הטכנולוגיים"

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, תקף את הממשלה ואמר כי "אין ראייה הוליסטית לפעילות במדינה. יש חוסר במורים, רופאים ומהנדסים, ואין היערכות של הממשלה לתת לכך פתרון".

"אני מאמין בקידום פעילות של נשים בענפים טכנולוגיים וחושב שהן יכולות לעשות עבודה נהדרת", ציין.

במהלך האירוע אוזכרו נתונים שונים על דעתם של הסטודנטים בישראל בכל הנוגע לקשר שבין האקדמיה לתעשיית הטכנולוגיה: 70% מהם טוענים כי רמת שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המוסדות האקדמיים והתעשייה בינונית ומטה; 65% מהם סבורים כי המוסדות האקדמיים מצליחים לייצר עובדים טובים בתחום הטכנולוגי; 79% מאמינים שליוצאי אוניברסיטאות קל יותר להשתלב בשוק העבודה; ו-43% מהסטודנטים יעדיפו ללמוד בחו"ל אם תינתן להם ההזדמנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים