משרד האוצר השיק מחשבון אינטרנטי לבדיקת זכויות ניצולי השואה

המחשבון הועלה לאתר של הרשות לזכויות ניצולי השואה ומאפשר להם לדעת אילו זכויות מגיעות להם ואיך ניתן לממש אותן

מחשבון לזכויות הניצולים. צילום: אתר הרשות לזכויות ניצולי השואה

משרד האוצר השיק הבוקר (ד') מחשבון אינטרנטי שנועד לאפשר לניצולי השואה לבדוק האם מגיעה להם קצבה או הטבה. הוא אף מנחה אותם כיצד הם יכולים לממש אותה. הבדיקה מתבצעת בהתבסס על שאלון שממלא הניצול באתר.

המחשבון פותח על ידי הרשות לזכויות ניצולי השואה, והוא כולל מידע על הסדרי הסיוע והזכויות מגופים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים כאחד. השאלון כולל מספר שאלות קצרות וכלליות, כגון תאריך לידה, ארץ לידה ושנת עלייה.

בנוסף למחשבון האינטרנטי, הניצולים יכולים לברר האם מגיעות להם זכויות במרכז המידע הטלפוני ואתר הרשות לזכויות ניצולי השואה.

משרד החינוך והרשות לזכויות ניצולי השואה הודיעו על פרויקט במסגרתו יסייעו תלמידים מכל רחבי הארץ לניצולים, במסגרתו הם יגיעו, החל מחנוכה הקרוב, למרכזי ארגון עמך ויסייעו להם במימוש זכויותיהם באמצעות מחשבון הזכויות.

‬‬שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "אנחנו נלחמים כדי שכל ניצול וניצולת שואה ידעו בדיוק מה מגיע להם ויקבלו את כל מה שמגיע להם, בין היתר באמצעות המחשבון".

מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס, ציינה כי "זהו צעד משמעותי נוסף שיזמנו על מנת לסייע לניצולים למצות את זכויותיהם. אני מעריכה שהמחשבון שפיתחנו יסייע לניצולים לקבל הטבות שלא קיבלו קודם לכן באמצעות בדיקה פשוטה, קלה ומהירה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרדכי פאפו

    אני שלחתי לפני חודש ימים מכתב לרשות לזכויות ניצולי השואה ו עוד לא קבל תשובה. את המכתב שלחתי רשום

אירועים קרובים