ה-iPhone 6 נחת בארץ; חברות הסלולר מדווחות על שיאי מכירות

התורים, הגימיקים והתוכניות החדשות - כך קיבלו את המכשירים החדשים של אפל בישראל ● וגם: איפה המכשיר הכי זול?

מכשירי ה-iPhone החדשים לא זולים ובכל זאת, עוררו ביקושים ערים. צילום: דינמיקה סלולר, יח"צ

מספר שבועות אחרי ההשקה בארצות הברית, עשו ה-iPhone 6 וה-+iPhone 6 עלייה והחלו הלילה (ה') בחצות להימכר גם בישראל. המחירים של המכשירים גבוהים מ-3,500 שקלים, הרבה יותר מאשר בארץ המוצא שלהם, ולמרות זאת, בחברות הסלולר מדווחים על ביקושים ערים ועל שיאי מכירות.

נראה שפרשת ה-iPhone המתכופף לא הרתיעה את הקונים שהגיעו לחנות iDigital בקניון רמת אביב. המכירה אמנם החלה בחצות, אבל חלק מהקונים היו שם ותפסו מקום כבר בשעות הצהריים, עם כיסאות ושתייה. המחירים אצל היבואנית הרשמית של אפל (Apple) הם היקרים ביותר: 3,879 שקלים ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט ועד 5,099 שקלים לנפח 128 ג'יגה-בייט.

לעומת זאת, המחירים הזולים ביותר נכון לעכשיו הם ברשת ברמי לוי: 3,525 שקלים ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט ו-4,070 שקלים ל-6 פלוס עם 16 ג'יגה-בייט.

רשת דינמיקה סלולר קיימה "לילה לבן" בארבעת סניפיה: שני סניפים בדיזנגוף סנטר ואחד בקניון רמת אביב בתל אביב, וסניף נוסף במתחם ג'י בכפר סבא. מחירי המכשירים בדינמיקה סלולר מתחילים ב-3,679 שקלים ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט ו-4,189 שקלים לדגם ה-6 פלוס בנפח 16 ג'יגה-בייט, בקנייה במזומן או ב-12 תשלומים. הרשת אף מציעה טרייד אין, שבמסגרתו יוכלו לקוחות כל החברות להחזיר מכשיר ישן ותקין ולקבל עד 1,500 שקלים הנחה ברכישת ה-iPhone החדש.

לפני פתיחת הסניפים בחצות ערכה דינמיקה סלולר, החל משעות אחר הצהרים, פעילות תחרותית בדיזנגוף סנטר, שבמסגרתה הוצב על גבי במה דגם ענק של iPhone 6. המשתתפים באירוע, שהניחו את ידם על הדגם ונגעו בו ללא הפסקה, התחרו על זכייה במכשיר. הזוכים היו חמשת המשתתפים האחרונים שהחזיקו מעמד והיו האחרונים לאחוז בדגם הענק. דינמיקה אף חילקה מתנות במסגרת פעילות שערכה במיני אתר ברשת.

חברה נוספת שהחלה את המכירה כבר בשעות הלילה היא HOT Mobile, שעשתה זאת בכמה דוכנים נבחרים בפריסה ארצית. מחירי המכשירים ב-HOT Mobile עומדים על 3,599 שקלים ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט ו-4,199 שקלים ל-6 פלוס בנפח 16 ג'יגה-בייט, בתשלום מזומן או ב-12 תשלומים.

פלאפון מדווחת על שיאי מכירות

בפלאפון עומדים המחירים על 3,749 שקלים ל-iPhone 6 עם 16 ג'יגה-בייט ועל 4,297 שקלים ל-6 פלוס עם אותו הנפח. כמו דינמיקה סלולר, פלאפון מציעה הנחה של עד 1,500 שקלים למשדרגים בהחזרת מכשיר ישן תקין.

עולה חדש. iPhone 6

עולה חדש. iPhone 6

אף על פי שהמחירים שלה הם לא הזולים ביותר, החברה דיווחה על שיא מכירות: רונית אפשטיין, מנהלת אגף ציוד קצה בפלאפון, מסרה כי עד השעה 11:00 הבוקר נמכרו יותר מ-2,500 מכשירי  iPhone6 ו-+iPhone 6 במרכזי השירות ובמוקדים של החברה, וכן בהרשמה המוקדמת באתר האינטרנט שלה. היא ציינה כי 35% מהרכישות היו של 6 פלוס.

אורנג' מציעה iPhone בליסינג

באורנג' עומדים המחירים על 3,799 שקלים ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט ו-4,299 ל-6 פלוס עם אותו הנפח, במזומן או ב-12 תשלומים. בתוכנית של 36 תשלומים העלות היא, בהתאמה, כ-130 שקלים ו-140 שקלים – לחודש, כמובן.

החברה מציעה בנוסף רכישת iPhone על פי עקרונות שיטת הליסינג – Smart lease. השיטה מאפשרת להישאר כל הזמן עם מכשיר ה-iPhone העדכני ביותר, במחיר חודשי קבוע מראש ובאחריות, ולשדרג בכל שנה וחצי, ללא צורך להמשיך ולשלם על המכשיר הישן. על פי עקרונות שיטת הליסינג, מדובר בתשלום חודשי למשך 18 חודשים ותשלום חד פעמי של 899 שקלים בסוף התקופה.

אורנג' ערכה בדיקה ומצאה כי 90% ממחזיקי ה-iPhone מגלים נאמנות ואינם מחליפים למכשיר המיוצר על ידי יצרן אחר, וכן שהרוכשים בתשלומים ממשיכים לשלם עבור המכשירים, הישן והחדש, ליתרת התקופה של 36 חודשים. בנוסף, 36% מהלקוחות משאירים את המכשיר הישן אצלם כרזרבה לעת הצורך, 24% מוסרים אותו לבן משפחה, 9% מוכרים בשוק הפרטי ורק 7% מחזירים את  המכשיר הישן ומקבלים עליו זיכוי בקנייה הקרובה.

תוכנית הליסינג של אורנג' נמשכת 36 חודשים, אך ללקוח ניתנת האופציה לאחר החודש ה-18 והלאה להחזיר את המכשיר הישן, לשלם סכום חד פעמי של 899 שקלים ולהבטיח את המחיר החודשי ל-iPhone הבא מאותו דגם ונפח זיכרון. התוכנית מעניקה אחריות למשך כל התקופה ושירות תיקונים עד שעתיים בנקודות המכירה של החברה בפריסה ארצית.

לדוגמה, עלות המכשירים בשיטת הליסינג: 18 תשלומים של כ-140 שקלים לחודש ל-iPhone 6 בנפח 16 ג'יגה-בייט + 899 שקלים במועד החזרת המכשיר לאחר 18 חודשים, ו-18 תשלומים של כ-150 שקלים לדגם ה-6 פלוס בנפח 16 ג'יגה-בייט + 899 שקלים במועד החזרת המכשיר, לאחר 18 חודשים. מי שירצו להמשיך להחזיק את המכשיר ברשותם ימשיכו לשלם את 18 החודשים הנותרים ללא הסכום החד פעמי.

לאנשים ומחשבים נודע כי באורנג' הופתעו מכמות הביקושים, ומאז שעות הבוקר כבר נמכרו אלפי מכשירים, כאשר כשליש מהמכירות בשוק הפרטי נעשות בשיטת הליסינג.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אנשים מוכנים להוציא אלפי שקלים על מכשיר טלפון שכל היעוד שלו לדבר ולשלוח מסרים אבל על מילקי או קוט'ג לא , אני בטוח שחלק מהאנשים "שנלחמו בחירוף נפש לקנות את אייפון 6 או +" היו גם כאלו שנלחמו על המילקי. הגענו למצב שאוי ואווי אם אין מכשיר טלפון סלולרי מה עושים? במקום שהאדם יוביל את הטכנולוגיה נראה לי שאנו מתקדמים למצב שהטכנולוגיה מובילה אותנו. לאן אנו רצים?

אירועים קרובים