מה נשמע? מדור פודקאסטים חדש

הדרך הטובה ביותר ללמוד על יזמות היא מניסיונם של אחרים ● במסגרת המדור החדש, PodIT, תוכלו לשמוע מיזמים כיצד הם הצליחו ● והפעם: איך הקים אסף פלד את פלטפורמת אוהדי הספורט הגדולה בעולם?

יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

יש הרבה דרכים ללמוד על עולם היזמות. אחת מהן היא ליזום את היזמות שלך בעצמך – ללמוד לבד מה עושים, איך עושים ומאיפה מביאים את הכסף. אפשר לעשות את זה גם בקורסים, אבל הכי טוב לשמוע מניסיון של אחרים. ואם ניתן לעשות את זה מהבית או מהמשרד – אז בכלל.

יזמות או למות הוא פודקאסט שקיים כבר כשנה וחצי ומעלה מדי שבוע ראיון עם יזם, בעיקר מעולם ההיי-טק. הקים אותו יוסי דהאן, ועד היום התראיינו בו כ-80 איש, ביניהם דב מורן, זהר זיסאפל וינקי מרגלית.

כדי שתוכלו גם אתם ללמוד מניסיונם של אחרים, לשמוע סיפורים מעניינים, ובכך להעשיר את הדעת ולקבל עצות טובות, החלטנו להעלות את הפודקאסט מדי שבוע גם כאן, באנשים ומחשבים.

90 דקות להצלחה

הפעם ראיין דהאן את אסף פלד, שהקים את פלטפורמת אוהדי הספורט 90Min, שהפכה באחרונה לגדולה בעולם מבחינה מספרית. הוא עשה זאת לאחר שצבר ניסיון בצד המשקיע – בקרן ההון-סיכון Evergreen ובזרוע ההשקעות של סיסקו (Cisco) – וכיזם, לאחר שהקים, יחד עם חבר, את מנוע הדירוגים באינטרנט Top7.

אחרי שעזב את Top7, כשהם יורדים על בקבוקי בירה בחוף הים בתל אביב, החליטו פלד וחבר אחר להקים ב-2011 פלטפורמה שתאפשר לאוהדי כדורגל ליצור תכנים בעצמם. הם עשו זאת לאחר שראו שקהל האוהדים צורך את התוכן בענייני ספורט פחות מאמצעי התקשורת ויותר מתוכן שיוצרים אוהדים אחרים.

אסף פלד, ממייסדי Minute Media. צילום: יח"צ

אסף פלד, ממייסדי Minute Media. צילום: יח"צ

התוצאה הייתה 90Min, שבעקבות הצלחתה התפשטה החברה מעבר לכדורגל והוסיפה פלטפורמה בשם 12UP, שמכסה את ענפי הספורט העיקריים בשוק האמריקני. לפני כחודשיים היא השיקה מוצר דומה לגיימרים של משחקי ספורט – DBL TAP. ההתרחבות גרמה לפלד ולשותפיו להחליף את שם החברה ל-Minute Media.

מאז שהוקמה, גייסה החברה כ-60 מיליון דולר והיא מעסיקה כ-150 עובדים. בין לקוחותיה נמנים נייקי (Nike), האחים וורנר (Warner Bros.), אולפני פארמאונט (Paramount), פפסי (Pepsi) ו-וריזון (Verizon).

פלד סיפר בראיון על המעבר של Minute Media מסטארט-אפ לחברה גדולה. "יש אתגר ברמת התרבות הארגונית: איך שומרים על הרוח של הסטארט-אפ, איך ממשיכים להיות חדשניים, לזוז מהר ושזה יהיה מקום עבודה כייפי", אמר.

"בנוסף", ציין, "אנחנו חברה גלובלית, עם משרדים בכל העולם ובהרבה מאוד תרבויות – באסיה, בדרום אמריקה, בארצות הברית, באירופה ובארץ. אנחנו צריכים לוודא שהכול עובד כמקשה תרבותית אחת וכאופרציה אחת. זה לא כזה טריוויאלי".

עוד דיבר פלד על מקורות ההכנסה של Minute Media, בהן ההכנסות מפרסום, ש-"אף פעם לא קל לייצר אותן. זו משימה שהיא כבר אפשרית בגודל שלנו, אבל זה עדיין אתגר שאנחנו מתמודדים איתו".

אילו נושאים נוספים עלו בראיון? האזינו לראיון המלא באתר יזמות או למות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים