Sony Xperia XA: אמנם חלש – אבל סופר סקסי

רזולוציה לא להיט, מעבד יחסית חלש, סוללה של קצת פחות משש שעות ומחיר סביר - אבל כזה שניתן למצוא בו מכשירים הרבה יותר טובים ● אז מה בכל זאת טוב בסמארטפון הזה?

תשתוק ותהיה יפה. Sony Xperia XA. צילום: יח"צ

סדרת ה-Xperia X של סוני (Sony) היא פחות או יותר סדרת הביניים של החברה, וגם אם לא מדובר ממש בשוק הביניים הנמוך, היא בוודאי נמצאת לפחות מדרגה אחת מתחת לסדרת ה-Xperia Z שנחשבת ליוקרתית ביותר של החברה.

אבל מכיוון שמדובר בסדרה, גם בתוך תוכה יש מדרג ברור, וה-Xperia XA חלש יותר מה-X לבדו, ויותר חלש מה-X Perfromance וגם מהמכשיר האחרון שהצטרף לסדרה בשם XZ. ואם הוא הראשון מלמטה בתוך הסדרה, מה זה אומר עליו?

אז באופן מפתיע, למרות שהמחשבה כמובן מובילה קודם כל למכשיר חלש, לפחות יחסית, עוד לפני כן יש כמה דברים אחרים לומר עליו והראשון ביניהם הוא: סקסי. כן סקסי. ה-XA הוא דוגמן לכל דבר ועניין.

מסך מקצה לקצה

המכשיר מעוצב היטב, וזה בא לידי ביטוי עם הזכוכית שמצופה בחומר שאמור למנוע שריטות, אבל גם משתפלת ממש מעבר לקצה באופן חלק אל תוך מסגרת המתכת שמקיפה את המכשיר. קוראים לזה מסך מקצה לקצה, ובמקרה של XA זה מבוצע באופן מוצלח מאוד. לא נתקלנו בהרבה מכשירים שהמעבר מהזכוכית למתכת מעוצב כל כך טוב, ובאופן כל כך חלק.

ויש עוד דבר שאפשר להבחין בו היטב אם מניחים אותו לצד מכשירים אחרים עם מסך בגודל 5 אינץ' – כן אלו שפעם נחשבו למסך גדול והיום כבר ממש לא.

הרוחב שלו הוא 66.8 מ"מ בלבד, וזה מורגש היטב גם בעין שאינה מצוידת באמצעים מיוחדים. וזה לא סתם מספר, זה מספר שמציין שה-XA הוא אכן הטלפון הכי צר מבין כל טלפוני ה-5 אינץ' שיש בשוק. אמרנו כבר סקסי? נכון.

אז אם עד היום חששתם לעלות על המגמה שמובילה 5 אינצ'ים וצפונה כי חששתם שהיד שלכם קטנה, או שהמכשיר גדול מדי, אז הנה יש לכם משהו כזה בערך באמצע, והוא מאוד נוח להחזקה ביד, גם אם חבל שסוני לא הצליחו לקצץ קצת גם באורך שלו.

מקום ראשון מלמטה

אז איפה בא לידי ביטוי המקום הראשון מלמטה בסדרה? בתצורה עצמה של המכשיר. הרזולוציה של המסך היא 720p בלבד לדוגמה, וזה כבר נחשב מעט יחסית לשוק הביניים.

המעבד מוכר כבר בשוק הזה: Helio P10 של מדיה-טק (MediaTek) בעל שמונה הליבות שכולן Cortex-A53 – ארבע מהן במהירות 2.0 ג'יגה-הרץ וארבע מהן במהירות 1.0 ג'יגה-הרץ. אבל המעבדים בשאר הטלפונים בסדרה הרבה יותר חזקים, כך שבהחלט בסוני החליטו לנסות לחסוך כסף בכל מה שקשור ל-XA.

2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה לצד 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה עם אפשרות הרחבה עם כרטיס microSD, בעוד 256 ג'יגה-בייט לכל היותר הם מה שמציע המכשיר בגזרת הזיכרון, וזה סביר.

גם המצלמות סבירות לחלוטין לתחום הזה, עם חיישן 13 מגה-פיקסל מאחור, מבזק לד, מיקוד אוטומטי, מיקוד באמצעות מגע, HDR ועוד. מקדימה גודל החיישן הוא 5 מגה-פיקסל עם תמיכה במיקוד אוטומטי וב-HDR, ועם מפתח f/2.0 שזהה לזה של המצלמה האחורית.

חוויה צילומית

זמן העבודה של המכשיר קצת אכזב אותנו. סוללת ה-2,300mAh סיפקה לנו במבחן עבודה רציפה של קצת פחות משש שעות – שזה אולי לא נורא, אבל חלש לעומת המכשירים של ימינו. לעומת זאת הביצועים היו סבירים, אבל בזמן המבחנים הורגשה התחממות שהיה קשה להתעלם ממנה, במיוחד בבדיקת משחקים ואלמנטים גרפיים אחרים.

מה שמצליח לסוני ברוב המכשירים שלה – אפליקציית המצלמה – מצליח היטב גם במקרה של XA.

ההנאה מהצילום מובטחת כמעט לחלוטין. מדובר באפליקציית הצילום העשירה והטובה שיש, שמוכרת היטב למשתמשי סוני, וגם בטלפון הקצה התחתון שלה יש מסננים מהממים בסגנון שמייתר את התקנת Prisma. יש יופי של אפשרויות מובנות לצילומי מציאות רבודה, והצילום בגדול פשוט חווייתי.

הבעיה האחרת של המכשיר, ואולי הקצת גדולה יותר, היא המחיר. במרכז הארץ מחירו עומד על כ-1,650 שקלים, ולמרות הנקודות הנחמדות שהוא מציע, יש מכשירים הרבה יותר טובים ברצועת המחיר הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים