"סטארט-אפים כבר לא מחפשים בהכרח את האקזיט המהיר"

לקראת ראש השנה, בכירים בתעשייה מסכמים את תשע"ו בהיי-טק הישראלי ומעריכים מה יקרה בשנה הבאה ● והפעם: מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

מוטי חדד, מנהל ג'ון ברייס הדרכה. צילום: פלי הנמר

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה האחרונה היתה שנת שיא מבחינת גיוסי כספים בקרב הסטארט-אפים. בחצי השנה הראשונה של 2016 גייסו חברות הסטארט אפ הישראליות 2.8 מיליארד דולר לעומת 4.4 מיליארד בכל 2015! הגיוסים הללו הניעו את גלגלי שוק ההיי-טק וה-IT, בין היתר מבחינת הביקושים הגבוהים לעובדים והמחסור הבולט בעובדים מקצועיים.

הגיוסים המסיביים מוכיחים שחברות הסטארט-אפ לא מחפשות בהכרח את האקזיט המהיר, כבעבר, אלא שואפות לבנות את החברה לטווח ארוך ולכן מחפשות עובדים איכותיים. תקופת הזמן מהקמת החברה ועד האקזיט הולכת ומתארכת. המגמה הזו מושכת את כל השוק לביקושים לעובדים ולכן שוק ההדרכה, שבו אנחנו מתמחים, זכה לעמוד השנה במרכז העניינים".

מה צפוי לנו בשנה הבאה?
"בתשע"ז אני צופה את המשך המחסור והביקושים בכח אדם, לצד התפתחות טכנולוגית מואצת בתחומי הסייבר, האינטרנט של הדברים, הענן והמובייל. על מנת להתמודד עם המחסור המתמשך הזה ולמנוע הליכה של חברות למדינות אחרות, מדינת ישראל חייבת לשים דגש בשנים הקרובות על חינוך למדעים וטכנולוגיה כבר מהגילאים הצעירים. זהו התחום שבו יש לישראל יתרון יחסי ויהיה חבל מאוד לאבד אותו. הביקוש לעובדים חייב להניע את הממשלה לנקוט צעדים כאלה כבר בשנה הקרובה".

את מי היית מכתיר כאישיות השנה בתעשייה?
"איש השנה שלי הוא מארק צוקרברג, שיש לו השפעה רבה על אוכלוסיית העולם – כולל ישראל, כמובן. פייסבוק (Facebook) משפיעה על מצב רוחנו, מכוונת את תחושותינו לגבי נושאים רבים, וגורמת למידע להיות בזמינות גבוהה כל העת ולפלורליזם בדעות המציף את הרשת. זה כמובן עובד גם הפוך – הזמינות והקלות בהבעת דעות בפייסבוק עוזרת גם לגורמים שליליים וטרוריסטים, דוגמת דאעש, להשתמש בבימה זו לפרסומיהם. לכן, החלטות שמקבלת פייסבוק יכולות להשפיע רבות על חיינו".

מה אתה מאחלת לתעשייה לשנה הקרובה?
"אני מאחל לכולנו שתהיה יותר עבודה בישראל, להמשך הצמיחה ולצמצום הפערים בחברה, ושקטר ההיי-טק ימשיך להוביל את המשק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים