PX60 6QE: המחשב רב-העוצמה שאף "לוחם דרכים" לא יחשוק בו

הכירו מחשב נייד שמצד אחד חזק בצורה משמעותית ובהחלט שווה את המאמץ, אך מצד שני מדובר בייצור מאוד תלותי - שלקרוא לו "נייד" זו מחמאה שייתכן ומעט גדולה עליו

PX60 6QE. צילום: יח"צ

בעוד שאנחנו מדווחים לא אחת על עצירה של משהו שמתחיל להתגשם בשוק הטלפונים, מתברר שדווקא בשוק ה-PC, זה שכל כך רבים כבר מיהרו להספיד אותו, העסקים לא לגמרי רעים לאחרונה.

נכון, לא מדובר בכמויות שנמכרו פעם, אבל יש כמה וכמה נישות שמושכות את השוק עוד קצת קדימה, ובראש ובראשונה שוק מחשבי המשחקים. עם זאת, המרחק ממחשב משחק למחשב שמשמש כתחליף שולחני אינו רב.

כמו כן, יש נישות עסקיות כמו עיצוב שולחני, עריכת וידיאו וכדומה שזקוקות לעוצמה רבה שמחשבים עסקיים מהשורה, אם אפשר להגדיר אותם כך, לא יכולים לספק – במיוחד אם הם ממוקדים בזמן עבודה.

זו אולי המחשבה שעומדת מאחורי PX60 6QE, אחד מסדרת המחשבים החדשה של MSI שמכונה Prestige. למעשה, במקור, מדובר במחשב שיועד לשוק המשחקים, עם העיצובים והגימיקים שמיועדים לתחום הזה, אבל עבר הסבה.

מי רוצה לסחוב את זה?

ההסבה היא בעיקר במה שקורה בחוץ ולא בפנים, וזה אומר עיצוב סולידי משהו, אפילו עד כדי משעמם קצת. כך או כך, מדובר במחשב עם מסך בגודל 15.6 אינץ' ובמשקל של 2.3 ק"ג. אנחנו מוכנים להתחייב ולקבוע שבכל סקר שיבוצע, אף איש עסקים שעובד רבות מחוץ למשרד לא יציץ לכיוון המחשב הזה. לא בגלל ביצועים או יכולות, אלא בגלל גודל או משקל. בכל זאת, תשאלו את עצמכם אם אתם מכירים אנשי עסקים שיבחרו לסחוב נייד עם מסך שגודלו עובר את מידת ה-14 אינץ' ומשקלו עולה על 1.5 ק"ג. ככה זה בחיים.

PX60 6QE הוא מחשב נייד עסקי שמוגבל לשימוש בתוך המשרד, והוא מאפשר כמובן ניוד מחדר לחדר, וזה די משמעותי בהרבה מאוד חברות וארגונים כיום, שלא לדבר על חברות סטארט-אפ, ובעיקר הוא מיועד לשמש כתחנת עבודה חזקה. וכן, אפשר גם לשחק בו, וזה כבר בטח לא ממש רע.

יש עוד דבר שמסביר יותר מכל למה מדובר בנייד מקומי ולא בנייד אמיתי, ואנחנו מקדימים פה קצת את המאוחר לעומת סדר הסקירה הרגיל שלנו. במבחן זמן הסוללה במצב העבודה של PCMark 08, בו אנחנו משתמשים כדי לבדוק את הסוללות של המחשבים הניידים, קיבלנו במקרה של המחשב הזה מבית MSI זמן עבודה של פחות משעתיים. יכול להיות שבפועל ניתן יהיה להגיע גם לשעתיים וחצי של עבודה, אבל בהשוואה מול מחשבים אחרים בשוק כיום, ה-PX60 6QE ממוקם במקום האחרון ובמרחק עצום מהמחשבים שלפניו, בהיבט של המבחן הזה.

אתם מכירים "לוחם דרכים" שייקח מחשב כזה למסע? כנראה שלא. אבל מצד שני, זהו מחשב רב-עוצמה. ואפילו קצת יותר, לפחות בדגם שאנחנו קיבלנו לבדיקה.

המעבד הוא מהטובים שיש במשפחת ה-Skylake של אינטל (Intel) לניידים, אם לא הטוב ביותר. מדובר ב-Core i7-6700HQ, שהסיומת שלו לבד מלמדת על איכותו הגבוהה, לפחות מנקודת המבט של אינטל. זהו מעבד מרובע ליבות שתומך בעבודה בריבוי נימים ופועל במהירות בסיסית של 2.6 ג'יגה-הרץ ויכול להגיע למהירות טורבו מרבית של 3.5 ג'יגה-הרץ, עם מעטפת כוח סבירה של 45 וואט.

לא חף מבעיות

המעבד מיוצר בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר ומציע גם 6 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם. הוא גם תומך בעד 64 ג'יגה-בייט של זיכרון DDR4, וגם אם הכמות בפועל שקיבלנו הייתה 16 ג'יגה-בייט, שפועלים במהירות 2,133 מגה-הרץ והיא נהדרת בפני עצמה, זה מראה עד כמה מקום להרחבה יש.

גם הכרטיס הגרפי הוא מהטובים שיש למחשבים שקיימים בשוק כיום, לפני שיגיעו הראשונים עם המשפחות החדשות. מדובר ב-Nvidia Geforce GTX 960M, לא קצה השורה אבל לא רחוק משם. הכרטיס מצויד ב-640 מעבדי הצללה והוא מגיע עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון מסוג GDDR5. לא הכי טוב שיש, אבל בהחלט טוב מאוד. ואז גם יש את הכוננים, וזה טוב. במודל שקיבלנו היו כונן מכני כמו גם כונן SSD.

מערכת ההפעלה הותקנה על כונן ה-SSD שעזר מאוד לעלייה המהירה מאוד של המחשב. מדובר בכונן 128 ג'יגה-בייט של טושיבה (Toshiba) שחובר למחשב באמצעות מחבר M.2 שתומך ב-NVMe דרך PCIe x4. כונן ה-SATA 3 "הרגיל" היה כונן 1 טרה-בייט של היטאצ'י (Hitachi) שהיה ריק לחלוטין בזמן שקיבלנו אותו. מדובר בכונן מהיר יחסית של החברה, והוא מסתובב במהירות של 7,200 סל"ד.

בקיצור, בהיבט של תצורה פנימית, באמת שאין מה להתלונן, וההפך, וזה בא לידי ביטוי גם במבחנים הסינטטיים השונים שלנו, עם תוצאות נהדרות במיוחד, ואולי גם כצפוי, במבחני הגרפיים שלנו, ואפילו לא רחוק ממחשב משחקים ממוצע שולחני – ואם תרצו זה גם מצביע על היכולות של המחשב לתחום שהגדרנו לעיל של מעצבים וגומר.

אהבנו גם את העיצוב של המקלדת ושל משטח השליטה הגדול – המקשים מרווחים בצורה מצוינת שמאפשרת להקליד מהר גם למי שאצבעותיו אינן דקיקות במיוחד. בנוסף הירידה של המקשים בהחלט משביעת רצון, כך שחוויית ההקלדה נוחה מאוד. יש גם תאורה אחורית ניתנת לשליטה עבור מי שמעוניין בכך.

אהבנו פחות את זוויות הצפייה של מסך ה-FHD. כשיושבים ישירות מולו התמונה מעולה. אם זזים קצת יותר מדי, היא כבר מתחילה לסבול מעיוות צבעים, וחבל. אז כמו שהבנתם מדובר במחשב עסקי אבל לתוך העסק ולא עבור סיורים חיצוניים ממושכים, ויש לו עוצמה שמספיקה גם למשחקים מודרניים, אבל הוא לא חף מבעיות. גם המחיר לא זול: למעלה מ-8,500 שקלים בתצורה שבדקנו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    כתב יקר ונבער מדעת, אתה לא איש עסקים ואין לך שמץ של מושג מה איש עסקים \ לוחם דרכים היה רוצה מהמחשב שלו. אם לדעתך אנשי עסקים הם רק מנהלי מצגות וכותבי אימיילים אזי טעות בידך! מה על מהנדסים, תומכים, אנשי פרה-סייל, מדריכים או "סתם" אנשי עסקים מהצד הטכני? יתר על כן, אתה לא מבין מה באמת חשוב ל"לוחם כביש" ! הנקודה הראשונה לבדיקה איננה במחשב גופו אלא בחברה המוכרת - סוג האחריות וזמינותה! הסיבה שאני קונה רק DELL היא השירות! 5 שנות אחריות Next Business Day On Site! ולא משנה אם אני בתל אביב, ירושלים, באר שבע או חיפה באותו היום או במוסקבה, ניו יורק, שטוטגרט או בוסטון. אני אקבל שירות ביום העסקים הבא! הנקודה השניה היא ההסתברות שלא תזדקק לשירות! אני בוחר רק מחשבים איתני מבנה (robust). אני לא רוצה להתעסק עם תקלות ובוודאי שאינני יכול לסכן את המידע שלי או את העבודה שלי. MTBF הינו מדד עיקרי בהחלטה שלי. הנקודה השלישית (ובסדר זה) הינה הביצועים. אני מריץ תוכנות כבדות (לא הקשקשת של המשחקים העלובים שמעניינים אותך, אין לי משחקים מותקנים במחשב או בטלפון. נקודה.). בשביל להריץ תוכנות אנליזה יש צורך בזיכרון רב ומעבד חזק. בעיקר הדבר נכון משום שאני אקנה את המחשב לתקופה ארוכה (5 שנים). בכדי שמחשב ישאר רלוונטי אחרי שני דורות, יש לקנות את המחשב החזק ביותר בנמצא. נקודה רביעית היא התצוגה. משום שהמחשב הזה הינו תחנת העבודה העיקרית שלי, אני לא מוכן לרדת ממסך "15.6 ותצוגה FHD. רזולוציה גבוהה יותר הינה nice to have אך לא הכרח. לא פחות חשוב שיהיו לי לפחות שתי יציאות למסך \ מקרן על המחשב וששתיהן תעבודנה בו זמנית ברזולוציה של לפחות FHD ורצוי שאחת מהן תהיה DP בתמיכה של 4K. זה חשוב לתצוגות בתערוכות ובכנסים. נקודה אחרונה בדיון היא הדברים שנחמד שיהיו: ראשית מקלדת נוחה! שהמחשב יהיה קל במידת האפשר (הנוכחי שוקל 2.88Kg, החדש שאני מזמין בספטמבר יהיה 2.79Kg כך שאין חדשות בעניין)... בקיצור, אתה צריך לעשות reset על סוגי אנשי העסקים שאתה מכיר וללמוד לאפיין את המחשב שהם ירצו דרך עינהם ושורת הקריטריונים שלהם! המחשב הבא שלי הוא Dell Precision 7510 Intel® Xeon® Quad Core E3-1545M 64GB DDR4 at 2133Mhz 512GB M.2 Solid State 1TB HD SATA3 Nvidia Quadro M2000M with 4GB GDDR5 15.6" UltraSharp™ UHD IGZO(3840x2160) PremierColor Wide View Anti-Glare LED-backlit (100% Adobe color gamut) והוא לא הכי קטן או קל... Height (front-Rear): Front 27.76mm – 33mm Width: 378mm Depth: 261mm Weight: starting at 2.79kg

אירועים קרובים