אומרים לנו שיש פלאש אחר

הגיע הזמן להתקדם - כולנו הפנמנו כבר את המסר שמדובר ברכיב מהיר, אז בואו נניח כבר לדיון על "מה זה אחסון פלאש" ונתקדם ל"מה הוא יכול לעשות עבורנו" ● אך לפני שתתחילו להצטייד בכל הנחוץ, יש שלושה דברים חשובים שכל עסק חייב להכיר ● שימו לב

איציק רייך, CTO ב-EMC XtremIO

בחמש השנים האחרונות נראה שרכיבי פלאש (Flash) השתלטו לגמרי על עולם אחסון המידע הארגוני. אבל בעוד שהטכנולוגיה התפתחה במהירות, הדיונים על פלאש נותרו במידה רבה באותו מקום, מה שלא מסייע, בלשון המעטה, לניצול הפוטנציאל העצום שטכנולוגיית הפלאש מאפשרת לנו.

הגיע הזמן להתקדם. כולנו הפנמנו כבר את המסר שפלאש הוא מהיר, אז בואו נניח כבר לדיון על "מה זה אחסון פלאש" ונתקדם ל"מה הפלאש יכול לעשות עבורנו".

יש שלושה דברים חשובים שכל עסק חייב להכיר, לפני שהוא מתחיל להצטייד במערך אחסון מבוסס פלאש.

הנתונים הכלכליים של הפלאש משתנים

כשרכיבי הפלאש הגיחו לראשונה בעולם האחסון, הם היו הרבה יותר יקרים מאשר החלופה שלהם, כלומר דיסקים. עם זאת, כמו בכל טכנולוגיה, המחירים ירדו על פני זמן, מה שסייע לעסקים להפיק את המקסימום מהשקעותיהם בטכנולוגיה זו. החדשות הטובות לעסקים הן שזה רק הולך ומשתפר. ניתן לדבר על עקרון הדומה להשפעת חוק מור (Moore), לפיו קיבולת האחסון מבוסס פלאש (SSD) גדלה על פני זמן, תוך הקטנת העלות הגולמית פר גיגה-בייט. משוואה זו תמשיך להכפיל את עצמה הודות להשפעה של האחדת ה-snapshot תוך הגברת יעילות מקום האחסון, דה-דופליקציה וטכנולוגיות דחיסה. כל אלו יהפכו את הפלאש לאופציה אטרקטיבית במיוחד עם יחס עלות-תועלת מדהים עבור סוגים רבים של מערכי אחסון.

עם זאת, מוקדם לומר שתמו ההתלבטויות בין הפלאש, מערכי דיסקים, הכלאות בין סוגים רבים של מערכים ושל עננים. שהרי לצד עלות הפלאש שיורדת, גם עלויות הדיסקים הולכת ופוחתת. בנוסף, דה-דופליקציה וטכנולוגיות דחיסה פועלות עבור הדיסקים באותה מידה כמו עבור הפלאש.

אלא שהשינויים בהיבט הכלכלי הכרוך בפלאש, רחוקים מלהתבטא אך ורק בשיח על העלות היחסית של סוג אחד של אחסון לעומת הסוג השני. זה חשוב, שכן משמעות הדבר היא שלרשותם של העסקים עומדות כיום יותר אופציות מאי פעם, כולל אחסון המבוסס כולו על פלאש (All-Flash-Array). כפי שנראה להלן, השלכותיה של ההתפתחות הזאת הן, שעסקים צריכים לוודא שבבואם לדון עם ספקי הציוד הם שואלים את השאלות הנכונות, כדי להבטיח שהם מקבלים מערכות אחסון המתאימות למטרות שלשמן הן נרכשו.

התוכנה הופכת חכמה יותר

אם כן, כיצד יכולים הלקוחות להבטיח שהם שואלים את השאלות הנכונות?

הצעד הראשון הוא לשכוח מתפיסת הפלאש כמדיום לאחסון: המפתח להטמעה מוצלחת של פלאש הוא לקחת בחשבון את תוצאות היישום. SSD מבוססי פלאש הם רק אבני הבניין. מה שקובע הוא איך אתה מארגן את אבני הבניין, היכן אתה מניח אותן ואיך אתה משתמש בהן כדי להפיק מהן תרומה אמיתית. לפיכך התוכנה מהווה שיקול מפתח בכל הטמעה מוצלחת של פלאש. תוכנה היא הזרז של הפלאש, היא הגורם שנותן חיים לפלאש ומאפשר לעסקים להשתמש בו בדרכים חדשניות. אולם עדיין, התוכנה לא מוזכרת מספיק בהקשר של פלאש.

תנו לאפליקציה להוביל את הרכישה

המשמעות של הנתונים הכלכליים החדשים של הפלאש, ועלייתן של התוכנות החכמות היא, שעסקים יכולים לעשות כמעט כל דבר עם מערכות האחסון שלהם. ואכן, טווח האפשרויות שנפתחות בפני עסקים הוא כה רחב, עד כי אין זה פלא שרבים מוצאים את הנושא כולו כמבלבל. אז מה עליהם לעשות?

שוב, המפתח נמצא בלהבטיח שהם שואלים את השאלות הנכונות. כל שאלה שמתחילה בתחום החומרה ומשם ממשיכה לתוך העסק עצמו היא שאלה שגויה. נקודת הפתיחה של כל הטמעת פלאש חייבת להיות משתמש הקצה. על הארגון לשאול קודם כל מה הוא רוצה שהיישומים שלו יעשו, ולמה הוא זקוק מנקודת המבט של החומרה והתוכנה כדי להשיג את מטרותיו. הגורם החיוני והחשוב ביותר של הפלאש צריך להיות משתמש הקצה והאפליקציה שתשמש אותו – והם אלה שצריכים להיות ה"שליטים" בשיח על פלאש, לא ספק הציוד.

רק ברגע שהאפליקציה מובנת היטב, ניתן ליצור את אסטרטגיית הפלאש. עסקים מעטים בלבד יושבים ואומרים, "ככה אני מתכוון לפרוס פלאש בעסק שלי, זהו סוג הפלאש שאני רוצה. ככה היישום שלי 'ייכתב' וככה הוא 'יקרא'. אלו הם אורך ההשהייה וזמן התגובה שאני רוצה, ואני זקוק לתשתית שמספקת את כל זה". ואכן, לעיתים קרובות אני נפגש עם אנשים שרכשו מערכת לפני זמן מה ואז גילו שהיא לא מבצעת את מה שהם רוצים ובאופן שהם רוצים שהיא תבצע זאת. זה קורה משום שתחילת המסע הייתה שגויה. השאלה הראשונה שהם שאלו הייתה שגויה.

אם כן, עסקים לא צריכים לקנות פלאש באותו אופן שבו נהגו לרכוש מערכות אחסון – כלומר על פי שיקולים של מחיר לגיגה-בייט, דה-דופליקציה ודחיסה. במקום זה, לעסקים חייב להיות מושג ברור ומוגדר לגבי טרנספורמציית היישום של מה העסק שלך עושה, ולאן הוא הולך, ורק אז לשאול אילו טכנולוגיות יאפשרו לו להשיג את מטרותיו בצורה הטובה ביותר.

פלאש בכל מקום

כעת, כשהגענו אל מעבר לנקודה בה רצינו לדעת רק "מהו פלאש", אנחנו יכולים לראות שבליבו, הסיפור של הפלאש הוא לא על האמצעי, אלא על מה אתה יכול לעשות איתו. ארגונים חייבים לשאול את עצמם מהי האסטרטגיה שלהם לפיתוח פלאש על כל צורותיו, על פני כל הפעילויות שלהם, באופן שמתאים למטרות העסקיות שלהם. לפלאש יש מקום בכל נקודה בעסק, החל בבסיס הנתונים של ביצוע עסקות מקוון (OLPT), כלי אנליזה של Big Data, וכלה בשרת. התשובה לשאלה היכן ומתי בדיוק זה יהיה בר מימוש, תלויה בדבר אחד ודבר אחד בלבד: דרישות האפליקציה של העסק.

הכותב הינו CTO ב-EMC XtremIO.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים