המנמ"רים המנהיגים של 2014

20 המנמ"רים ומנהלי הטכנולוגיות הנבחרים, שיקבלו מחר (ב') אותות הצטיינות בכנס KickOff 2015, מדגימים את החשיבות של החדשנות והמנהיגות בארגונים

הפרסים למצטיינים. KickOff 2015

תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים כוללת שני שלבים: שלב הפרויקטים המצטיינים, שצוין בסוף השנה, והשלב האישי, הענקת אותות הוקרה והצטיינות למנמ"רים ולמנהלי טכנולוגיות, ופרסי מפעל חיים, שיקרה מחר (ב').

זה כבר הפך למסורת: בחודש הראשון של כל שנה נפגשים בכירי הענף לכנס KickOff, שבו מדברים על תוכניות העבודה ותחזיות לשנה שזה עתה החלה. במקביל, מוענקים אותות הצטיינות לאנשי המקצוע שגילו בשנה האחרונה מנהיגות טכנולוגית, יזמו, הובילו וניהלו פרויקטים שקידמו את הארגונים לעבר מימוש האסטרטגיה העסקית והחזון שלהם.

20 בעלי תפקידים כאלה יקבלו את הפרסים מחר במלון שרתון בתל אביב. בזה אחר זה הם יוזמנו לבמה כדי לקבל אותם. ברקע הם ישמעו את הנימוקים מפיו של יו"ר ועדת האיתור והדמות המובילה בתחרות, פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. בוועדה ישבו שישה שופטים בלתי תלויים, מנמ"רים ומנמ"ריות שזכו בשנים קודמות, יועצים ועיתונאים. הופיעה בפניה שורה ארוכה של מנמ"רים שסיפרו את הסיפור שלהם. הבחירה הייתה קשה, שכן כל מנמ"ר הוא מנהל ותפקידו מחייב אותו גם להיות מנהיג. אולם, מנהיגות נמדדת בין היתר ביוזמות ובמעשים שהם מעבר למצופה, מעבר לתפקיד המוגדר של המנמ"ר, עם כל השינויים שקורים בו בימים אלה. 20 הנבחרים הם אלה ששכנעו את חבר השופטים ברמה הגבוהה ביותר שאכן עשו זאת בשנה האחרונה – כל אחד בתחום שלו, כל אחד במגזר שלו.

פסיפס המנמ"רים המעוטרים מייצג את מגוון המגזרים במשק, בהם תופסים המנמ"רים עמדות הובלה בכירות: בנקאות, ביטוח, ממשלה, תעשיות ביטחוניות, שוק ההון, היי-טק ומערכת החינוך. כמו כן, יחולקו מחר שני אותות הוקרה על מפעל חיים למנמ"רים שמצויים בענף מזה כמה עשורים, שפרשו או נמצאים על סף פרישה. מספיק לשמוע את הפעילות שלהם בשנה האחרונה כדי להבין שהיא הייתה חלק ממסכת ניהול והובלה ארוכת שנים שמהווה חלק מדפי ההיסטוריה של הענף.

הלקוח במוקד

הייחודיות של הזוכים משקפת את המגמות שמעצבות מחדש את המנמ"ר ב-2015 וימשיכו לעשות זאת בשנים הבאות אחריה. במגזרים תחרותיים כמו הבנקים, הביטוח ושוק ההון בולטת פעילות שממוקדת בשירות ללקוח. שלמה שמאי הוביל ב-הפניקס את הקמת המוקד שעובד מול הצרכן הסופי, כלומר: אנחנו, המבוטחים. מי שמכיר את הענף הזה יודע שמדובר במהפכה של ממש, כי בעבר, חברות הביטוח לא ראו את הלקוח הישיר, אלא רק דרך סוכני הביטוח. זוהי דוגמה למנהיגות אמיתית שמובילה תהליכים המלווים את הארגון אותו היא משרתת.

בבורסה לניירות ערך ציינו השנה את המעבר לבניין החדש, שנחנך ברוב הדר. הבורסה, כארגון טכנולוגי לחלוטין, כמעט נטול ניירות, מבססת את הצלחת המעבר שלה על מנהיגותו של המנמ"ר.

התחרות בין הבנקים מתחילה לקבל מימדים חדשים שעד היום לא הכרנו. בנק ירושלים הקטן עלה לכותרות השנה כאשר הקים מערכת תשתית אינטרנטית לפתיחת חשבונות, לקבלת הלוואות אונליין וסניפי וידיאו. כל זה בזכות מנהיגות טכנולוגית בראשותה של מיכל מרכוס ובעידוד בנק ישראל, שרוצה להגביר את התחרות עם הבנקים הגדולים, ובכך להוזיל מחירים ולשפר את השירות ללקוחות. האתגר שבנק ירושלים הציב למערכת הבנקאות הוא גדול ובינתיים, רק בנק אחד נענה להרמה להנחתה, וגם שם זה לא מובן מאליו.

התעשיות הביטחוניות עבדו שעות נוספות בשנה שעברה, בגלל מבצע צוק איתן. הצלחת כיפת ברזל היא הצלחה בין היתר של צוותים טכנולוגיים של רפאל, בראשות המנמ"ר, קובי כ. אחד הדברים שהרשימו את חבר השופטים הוא העובדה שלמרות סביבת העבודה הביטחונית שבה הוא ואנשיו עובדים, הם לא מוותרים על הטכנולוגיה והם מיישמים את מגמת ה-BYOD על גבי 450 מכשירים.

התחרות הנושפת חזק בחברות הסלולר, במיוחד הוותיקות, גורמת להן להבין שחוויית הלקוח היא לא סיסמה אלא משהו שחייבים להשקיע בו, דרך המוקדים והידע הקיימים. רונית רובין הובילה והנהיגה בשנה החולפת פרויקט CRM ענק ופרויקטים נוספים, שנועדו לאפשר לפרטנר לתת מענה לשחקנים החדשים בשוק ולצמצם את הירידה ברווחיות.

מצוינות טכנולוגית קיימת גם במשרדי הממשלה, במגזר הבריאות, בבתי החולים, במשרד להגנת הסביבה ובמשרד החינוך. החינוך העתידי מבוסס על תקשוב וקידמה, על מחשוב בתי הספר ובחדר המורים. ד"ר עופר רימון, שנטל על עצמו בשנה שעברה משימה כמעט בלתי אפשרית של איחוד מנהל הטכנולוגיה עם אגף מערכות המידע במשרד החינוך, הרשים את חברי הוועדה בלא מעט הישגים, יחסית לזמן הקצר שבו הוא מנהיג את האגף.

גם מקומם של מנהלי הטכנולוגיות לא נעדר בהצטיינות. שניים מהם, המייצגים שני ארגונים שונים – מכבי שירותי בריאות וטבע, יוזמנו מחר לבמה לקבל אותות. המעניין הוא שאת אות ההוקרה לאבירם אגמון ממכבי שירותי בריאות יעניק נציג של שירותי בריאות כלליתדורון יצחקי, הפעם תחת הכובע שלו כחבר ועדת האיתור לאות המנמ"ר המצטיין. ללמדך שבנושא הטכנולוגי אין תחרות בין בעלי תפקידים אלא להפך, יש שיתוף פעולה ובעיקר פרגון הדדי. מנהיג אמיתי יודע לפרגן ולחלוק את הידע שלו עם אחרים.

בין מקבלי האותות יש מנמ"רים שכבר זכו בעבר, והם מיישמים כלל בסיסי בתחרות זו: הצטיינות ומנהיגות אינן מסתיימות לעולם. הן מתחדשות בכל שנה, מה שגורם לכולם להתאמץ ולהצליח.

ברכות לכל הזוכים ותודה לכל החברות הטכנולוגיות שעובדות עם הענף ויגיעו מחר לטקס. הן שותפות אמיתיות לעשייה של המנמ"רים והצלחתם היא גם ההצלחה שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים