היה שלום, חבר

דברי הספד שנשא ד"ר נחמן אורון בהלווייתו של שלמה טירן ז"ל

שלמה טירן ז"ל

שלמה, חבר יקר שלי:

לעמוד כאן, על קברך, ולספוד לך נראה לי כקטע מסרט סוריאליסטי. נראה כאילו בכל רגע תקום ממשכבך, תגער בנו ותאיץ בנו לחזור מיד לעבודה, לתכנן ולקדם את הרעיון הבא.

את שלמה הכרתי בראשונה לפני יותר מ-60 שנים, כששנינו שיחקנו כנערים בחצר בית הספר מעלה בירושלים. חלפו 30 שנים ושוב הפגיש בינינו המזל, הפעם כאשר הוא היה "ספק" ואני "לקוח" במינהל מקרקעי ישראל, ומאז נקשרו בינינו קשרי אהבה, שנמשכו עד סוף החודש שחלף. כמעט שלא חלף חודש שבו לא קיימנו פגישת רעים, על ארוחת צהריים מלאת שמחה ומשופעת ברעיונות.

לשלמה הייתה תמיד אג'נדה מלאה לשיחה, כולו מלא התלהבות. הוא היה מעלה רעיונות מבריקים איך להרחיב את פעילויות החברה, מהן הטכנולוגיות העכשוויות ומה מהן נכון לאמץ. תמיד אהבנו לחשוב ביחד "מחוץ לקופסה" איך אפשר להפוך רעיון משוגע לעסק מניב. הספרים שכתב, בעריכתה של רויטל פייגל, מתעדים כמה וכמה רעיונות שהגיעו לכלל מימוש מוצלח. תמיד הוא גם חשב מה לעשות לעידוד לשכת מנתחי המערכות שכל כך אהב, איך להעשיר את התוכנית העמוסה של כנס הלשכה הבא ובעיקר, ומעל לכל, איך לסייע ולתמוך בפעילות ההתנדבותית של הלשכה בה תמך בכל כך הרבה דבקות.

ד"ר נחמן אורון. צילום: קובי קנטור

ד"ר נחמן אורון. צילום: קובי קנטור

ואולם, אהבתו הרבה של שלמה הייתה נתונה ללשכת מנתחי מערכות מידע. כבר לפני כ-40 שנים יזם שלמה, ביחד עם חברנו בני ראב ז"ל, את הקמתו של ארגון מנתחי מערכות, שגדל ופרח והפך, כעבור 30 שנים, ללשכת מנתחי מערכות מידע בישראל. פעילות הלשכה הולכת ומתרחבת, והכנס השנתי שלנו הפך בשנים האחרונות ללהיט. הפעילות הקהילתית של הלשכה מתרחבת אף היא מאוד.

שלמה היה מעורב בפעילות הלשכה ותמך בה ברוחב יד כמעט עד יום מותו. מעל כל אלה, אהבתו הגדולה של שלמה הייתה למשפחתו – לרבקה, לבניו, יואש ואלעד, לכלותיו ובעיקר לנכדיו, שהביאו לו שמחת חיים רבה. ולא פחות מזה, למשפחת אלעד מערכות – לחנה, לרון ולמתיא, אותם פקד יום יום עד שלא עמד לו עוד כוחו.

שלמה, יקירי.
ביקשת ללכת לנוח קצת, ולנו השארת חלל גדול.
תמיד נזכור אותך בדמותך ובאישיותך המיוחדת.
תחסר לנו מאוד.

לך לשלום ותנוח בשלום על משכבך.

ד"ר נחמן אורון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים