2015: באיזה מקצוע צפוי השכר הגבוה ביותר?

האם מפתחי תוכנה ירוויחו השנה יותר ממפתחי אפליקציות? בכמה צפוי לעלות השכר של האנליסטים בתחומים השונים? ומה ההבדל בין ישראל לארצות הברית?

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

שנה חדשה החלה ואיתה עונת דיוני השכר בין המעסיקים לעובדים בהיי-טק. כל צד מציג את ההערכות והציפיות שלו: העובד לגבי השכר והמעסיק לגבי הביצועים של העובד אל מול הציפיות, עד שמגיעים להחלטה האם להעלות את השכר או לא ואם כן – בכמה.

בדרך לדיוני השכר, הנה הצצה לנעשה בשוק האמריקני, על פי סקר שערך המגזין CIO. המגזין צופה כי דיוני השכר השנה יתנהלו כשברקע מצד אחד מצב התעסוקה בענף בארצות הברית, שנחשב לסביר ולעתים אף יש ביקוש ער לעובדים, מה שמגדיל את ציפיות השכר; ומצד שני מצב הכלכלה האמריקנית (והעולמית) באופן כללי, שעדיין לא לגמרי התאוששה מהמשבר.

כך או כך, העוסקים במקצועות שיפורטו בהמשך לא צריכים לדאוג. שכרם הממוצע ב-2015 צפוי לעלות בין 6.6% ל-10.2%.

במקום הראשון ברשימת המקצועות שמרוויחים בהם את הסכומים הגבוהים ביותר נמצאים מפתחי האפליקציות למובייל. על פי הסקר, השנה צפוי השכר השנתי שלהם להגיע לבין 107 אלף ל-161,500 דולר – עלייה של 10.2%. זוהי הקפיצה הגדולה ביותר מבין כל המקצועות שנסקרו. למקום השני מגיעים המהנדסים שמתמחים ב-Big Data, ששכרם צפוי לעלות ב-9.3%. מהנדסי התקשורת האלחוטית, הממוקמים שלישיים, צפויים לעלייה של 9.1%, לבין 99 אלף ל-137 אלף דולר. אנליסטים של BI יכולים לבקש העלאה של 7.4% ולהגיע לשכר ממוצע של 153 אלף דולר.

גידולי שכר בשיעור גבוה מעט מ-7% צפויים גם בתחומים הבאים: אנליסטים של אבטחת מידע וארכיטקטים של מידע (עם 7.4%), וכן מפתחי אפליקציות, מפתחי בסיסי נתונים, עם שכר מקסימלי של 144 אלף דולר, ומפתחי תוכנה (7.2%). השכר המקסימלי של האחרונים יעמוד השנה על 147,250 דולר.

כמה ירוויח מנהל אבטחת מידע? על פי הסקר, בעוד שב-2014 נע שכרו בין 126,750 ל-189,750 דולר, השנה הוא יקבל בממוצע 7.1% יותר – בין 134 ל-201.4 אלף.

בתחתית הטבלה נמצאים מפתח תוכנה (עם עלייה של 6.9%), מפתח ווב בכיר (6.8%), מהנדס אבטחת תקשורת, Data modeler והאחרון – אחראי אבטחת מידע, שיכול לצפות להעלאה של 6.6% בלבד.

מה בישראל?

בארץ המצב קצת שונה, לרעת העובד: סקר שכר שפרסמה חברת הייעוץ של צבי רן מראה כי השכר הממוצע בענף עלה ב-2014 ב-2.7% בלבד ושכרם של עובדים חדשים אף קטן – ב-2.5%. על פי הסקר, השנה המצב לא צפוי להיות טוב יותר, ואולי אף רע במעט, עם עלייה של בין 2.2%-2.7% בלבד. ייתכן עדיין שבמקצועות מסוימים בענף, השכר הממוצע יהיה גבוה, אבל לא כפי שחזו סקרים שנעשו לקראת סוף השנה.

הפערים בתחזיות נובעות ממציאות מטרידה בענף בארץ: ההפרטה של גיוס העובדים לחברות כוח האדם. אלה מעוניינות להעלות את השכר של העובדים בתחומים בהם יש ביקוש, בגלל העמלה, והצטברות של נתונים אלה מביאה לתחזיות ורודות מדי.

השורה התחתונה: אם הזמינו אתכם לדיון שכר – ראשית זה כבר סימן טוב. קחו את התחזית לשוק האמריקני – בין 7% ל-10%, אל מול התחזית לשוק הישראלי – קצת פחות מ-3%, ומצאו את שביל הזהב שיהיה מקובל עליכם ועל המעסיק.

בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים