תוכן שיווקי

אינפינרה תרכוש את קוריאנט תמורת 430 מיליון דולר

15/08/2018 12:49
מאיר ראש, מנכ"ל קוריאנט בישראל. צילום: יח"צ

ספקית פתרונות התקשורת האופטיים אינפינרה, הנסחרת בבורסת הנסדא"ק האמריקנית (NASDAQ : INFN), הודיעה באחרונה כי תרכוש את קוריאנט תמורת 430 מיליון דולר, מהם 230 מיליון במזומן ו-200 מיליון במניות. אינפינרה היא אחת החברות המובילות מבחינה טכנולוגית בשכבות L0 ו-L1, והיא עשירה בפטנטים ובחדשנות בתחום.

קוריאנט עוסקת בפתרונות לרשתות תקשורת – מעולמות התמסורת האופטיים L1, דרך פתרונות METRO MPLS ,L2 ו-L3, ועד לפתרונות מתקדמים בעולמות ה-SDN, ה-DCI (ר"ת Data Center Interconnect), ה-Mobile backhaul וה-5G.

אינפינרה צופה שהרכישה תכפיל את הכנסותיה השנתיות ליותר מ-1.6 מיליארד דולר, ומספר הפטנטים שלה יגדל פי ארבעה ויעמוד על למעלה מ-2,100.

בהסברה לרכישה מנתה הנהלת אינפינרה, בין היתר, את ההשקעה המאסיבית של קוריאנט בחדשנות ובפיתוח, הנאמדת בלמעלה ממיליארד דולר בשנים האחרונות. במהלך שנתיים רצופות זכתה החברה בפרס החדשנות בתערוכת NGON & Optical DCI, שמתקיימת בניס שבצרפת בכל שנה, עם המוצר Groove, המהווה בסיס לפתרונות בתחום ה-DCI. בנוסף, נתח השוק של קוריאנט בתחומי המטרו והמוביליטי מהווה השלמה לפעילותה של אינפינרה.

עם סיום הרכישה, תהפוך החברה המשולבת לחברה השלישית בגודלה בעולם בתחום האופטיקה, לשחקנית הגדולה בתחום ה-Disaggregated Transponder Market (רשת טרנספורט לא אחודה ופתוחה) ולספקית השנייה בגודלה של פורטים במהירות 100G ומעלה (100G, 200G, 400G), אחרי וואווי.

החברה המשולבת תשרת תשעה מתוך 10 מפעילי התקשורת הגדולים בעולם, כגון ורייזון-ספרינט ו-AT&T בארצות הברית, ו-וודפון, טלפוניקה וטלקום איטליה באירופה, כמו גם את כל ששת ספקי האינטרנט הגדולים ביותר. לחברה לקוחות גם בתחומי הממשל, הביטחון והתחבורה.

עם לקוחות החברה בארץ נמנים רכבת ישראל, חברת סמי הספרדית ונתיבי ישראל.

לאינפירה יותר מ-600 לקוחות ברחבי העולם ולקוריאנט מעל 500 לקוחות, עם חפיפה מינימלית ביניהם. לחברה המשותפת יש יותר מ-2,100 עובדים.

"חדשות לא פחות ממרעישות ומרגשות"

לדברי מאיר ראש, מנכ"ל קוריאנט בישראל, "מדובר בחדשות לא פחות ממרעישות ומרגשות, היות שהחברה מתמקמת בשלישייה המובילה בעולם בתחומה. אין ספק שהחדשנות והקדמה הן אלה שהובילו למהלך וימשיכו למשוך את החברה קדימה. ההתרגשות וההתלהבות שמורגשות בכל שכבות החברה העולמית מחלחלות אט אט גם אלינו, ואנחנו בטוחים שהזדמנות זו תאפשר לנו להרחיב ולשפר את הביצועים והערך לשותפים וללקוחות הקצה בארץ".

"כבר כיום אנחנו לוקחים חלק בפתרונות של יישומים מתקדמים, כגון המעבר מדור 4 לדור 5 ברשתות התקשורת בארצות הברית ובאירופה, וכן המעבר מרשתות OTN לרשתות דטה ומטכנולוגיה סגורה לפתוחה, רשתות SDN", אמר ראש. "משתמש הקצה ייהנה, בסופו של דבר, מפס רחב למגורים וקישוריות ענן סקלאבילית, שיובילו לפתרונות רשת פתוחה ומהירה יותר, הניתנת להרחבה בצורה פשוטה ויעילה".

אינפינרה צופה כי העסקה תיסגר במהלך הרבעון השלישי של 2018, בכפוף לדרישות הרגולטוריות בארצות הברית, גרמניה ורוסיה.

אירועים קרובים