תוכן שיווקי

לנובו היא הספקית הגדולה ביותר של מחשבי-על ברשימת ה-TOP500

כרבע מבין 500 מחשבי העל החזקים בעולם מבוססים על לנובו ● "אנו רואים את עצמנו כשותפים למדענים ולמחקר פורץ הדרך שהם עושים, ואנו עובדים יחדיו כדי לפתור את האתגרים הגדולים ביותר של המין האנושי", אמר קירק סקאוגן, נשיא קבוצת הדאטה סנטר של לנובו

08/07/2018 13:02
BSC - מרכז מחשוב העל בברצלונה שבו פועל מחשב העל של לנובו. צילום: יח"צ

קבוצת הדאטה סנטר של לנובו (Lenovo) ממשיכה את המומנטום הגלובלי שלה כשהפכה לספקית מחשבי העל עם מספר המערכות הגדול ביותר ברשימת TOP500. מבין 500 מערכות המחשוב הכלולות ברשימת TOP500, היו 117 התקנות של לנובו, מה שאומר שאחת מבין כל ארבע מערכות (23.4%) ברשימה היוקרתית היא פתרון של לנובו.

"בשנה שעברה קבענו לעצמו מטרה להיות הספקית הגדולה ביותר בעולם של מערכות מחשוב ברשימת ה-TOP500 עד 2020. הגענו למטרה הזו שנתיים מוקדם יותר מהתכנית המקורית שלנו", אמר קירק סקאוגן, נשיא קבוצת הדאטה סנטר של לנובו. "יחוד זה הוא עדות למחויבות שלנו להעניק עדיפות לשביעות הרצון של הלקוחות שלנו, לספק חדשנות וביצועים ההופכים אותנו לשותף האמין ביותר בעולם לדטה סנטר שלכם. אנו רואים את עצמנו כשותפים למדענים ולמחקר פורץ הדרך שהם עושים ואנו עובדים יחדיו כדי לפתור את האתגרים הגדולים ביותר של המין האנושי".

בסיס לקוחות המחשוב עתיר הביצועים של לנובו מגוון בדיוק כמו שהוא רחב. 17 מבין 25 אוניברסיטאות ומכוני המחקר המובילים בעולם מניעים את המחקר שלהם על בסיס פתרונות הבינה המלאכותית והמחשוב עתיר הביצועים המקיפים של לנובו.

מחקר פורץ דרך ביותר מ-160 מדינות בעולם

לנובו, הפועלת ממטה אחד במוריסוויל, צפון קרולינה שבארצות הברית, וממטה נוסף בבייג'ינג שבסין, מאפשרת מחקר פורץ דרך ביותר מ-160 מדינות בעולם בתחומים רבים, כולל חקר הסרטן, חקר המוח, אסטרופיזיקה, מדעי מזג האקלים, כימיה, ביולוגיה, בינה מלאכותית, רכב ותעופה, אם לציין כמה מהם.

את מחשבי העל החדשניים של לנובו ניתן למצוא, בין השאר, במקומות הבאים:

באיטליה: CINECA – מרכז המחשוב הגדול ביותר באיטליה. מחשב העל Marconi הוא מהמהירים ביותר מבין מחשבי העל החסכוניים מבחינת ניצול אנרגיה. המחקרים נעים מרפואה מדויקת ועד מכוניות בנהיגה אוטונומית.

קנדה: SciNet – משם פועל ה-Niagara, מחשב העל החזק ביותר בקנדה. הראשון מסוגו שמינף את טופולוגיית ה-dragonfly. לחוקרים ניתנה גישה ל-3 Peta FLOP של עוצמת המחשוב של לנובו, המסייעת להם להבין את שינויי האקלים על זרמי האוקיינוסים.

גרמניה: לייבניץ-רכנצנטרום – מרכז מחשוב העל במינכן, גרמניה. טכנולוגיות קירור באמצעות מים חמים ישירות-לנקודה של לנובו הקטינו את צריכת האנרגיה במתקן ב-40%. המדענים מבצעים הדמיות של רעידות אדמה וצונמי, כדי לשפר את החיזוי של אסונות טבע עתידיים.

ספרד: מרכז מחשוב העל בברצלונה – מחשב העל הגדול ביותר בספרד. זכה לתואר 'הדאטה סנטר היפה ביותר בעולם' בידי DatacenterDynamics. המדענים משתמשים במודלים של בינה מלאכותית בכדי לשפר את הזיהוי של מחלות רשתית.

סין: אוניברסיטת פקינג – מחשב העל הראשון בסין המשתמש במערכות של לנובו כדי לנהל מחקרים בתחומי מדעי החיים והגנטיקה.

הודו: המרכז למערכת הנעה נוזלית (LPSC) – מרכז מחקר ופיתוח תחת ניהולו של ארגון חקר החלל ההודי. משתמש בטכנולוגיות קירור באמצעות מים חמים ישירות לנקודה כדי לפתח את הדור הבא של טכנולוגיות יציאה ממסלול כדור הארץ לחלל.

דנמרק: VESTAS – מחשב העל הגדול ביותר בדנמרק. זכה בפרס 'בחירת הקוראים לשימוש הטוב ביותר באנליטיקה של מידע בביצועים גבוהים' של HPCWire. עוזר להפוך את ייצור האנרגיה באמצעות הרוח ליעיל עוד יותר, באמצעות איסוף וניתוח מידע שעוזר ללקוחות למקם באופן הטוב ביותר את מתקני האנרגיה.

"ללנובו יש יכולת מובילה, מבוססת חדשנות עמוקה וגישה מקיפה לביצוע בקנה מידה גדול ובביצועים הגבוהים ביותר. אנחנו עובדים עם הלקוחות שלנו כדי לתכנן מערכות מחשבי על העומדות בצרכים שלהם במונחים של עיצוב ושל עוצמת מחשוב", אמר מדהו מאטה, סגן נשיא ומנכ"ל מחשוב עתיר ביצועים ובינה מלאכותית בקבוצת הדאטה סנטר של לנובו. "גמישות זו, יחד עם הגישה שאומרת לקוחות לפני הכל, ממקמת אותנו היטב לקראת צמיחה עתידית בשוקי המחשוב עתיר הביצועים והבינה המלאכותית".

אירועים קרובים