תוכן שיווקי

"TOAD של קווסט מסייעת להתמודד עם הטלטלה בעולם בסיסי הנתונים"

26/06/2018 10:09
גיל באומל, מנהל פיתוח עסקי ללקוחות ISV ברד-האט. צילום: דני שביט

"אם היינו מחברים את עולם בסיסי הנתונים לסיסמוגרף, המחט הייתה רועדת בעוצמה כמו בעיצומה של רעידת אדמה. הגידול העצום בהיקף הנתונים שנוצרים בעידן הדיגיטל, הצורך העסקי של ארגונים לטפל במידע ולנתח אותו בזמן אמת, והמעבר לבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח ולבסיסי נתונים בענן – אלה כולם טרנדים שמעצבים מחדש את התחום ומדגישים את הצורך בפלטפורמה מתקדמת לניהול סביבות בסיסי נתונים", כך אמר גיל באומל, מנהל הפעילות העסקית של קווסט (Quest) בישראל. באומל התראיין לאנשים ומחשבים לרגל השקת פתרונות חדשים של פלטפורמת TOAD לניהול בסיסי הנתונים.

פלטפורמת TOAD זוכה לפופולריות עצומה במגזר הארגוני, עם בסיס לקוחות של מאות אלפי ארגונים בעולם ומיליוני משתמשים, בהם בסיס לקוחות רחב במגזר הארגוני בישראל. הפלטפורמה כוללת פתרונות לאדמיניסטרציה של בסיסי נתונים, פיתוח בסביבות דטה בייס, הכנת המידע לאנליטיקה (Data preparation), ויצירת מודלים של דטה (Data modeling). היא כוללת פתרונות לניהול בסיסי נתונים מסורתיים דוגמת אלה של מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ויבמ (IBM), לצד פתרונות מבוססי קוד פתוח וארכיטקטורות NoSQL ,MySQL ,PostgreSQL ועוד.

האם יש לך דוגמאות לעוצמת השינוי שעובר התחום?
"בהחלט. הראשונה היא המעבר לסביבות קוד פתוח. זו אולי אחת המגמות החזקות והמשמעותיות שאנחנו רואים. תחום בסיסי הנתונים מאמץ סביבות קוד פתוח במהירות – תוצאה של הבשלת הטכנולוגיה. מחקר של גרטנר (Gartner), שהתפרסם השנה, קבע כי עד 2022, למעלה מ-70% מהאפליקציות בארגונים יפותחו על גבי בסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח, וש-50% מבסיסי הנתונים הרלציוניים-מסחריים יעברו, או יהיו בתהליך של העברה, לקוד פתוח עד סוף שנה זו.

השנייה מדברת על המעבר לבסיסי נתונים בענן – DBaaS. גרטנר קבעה בדו"ח כי כבר השנה, שיעור ניכר מהטמעות בסיסי הנתונים החדשות יתבצעו בענן. זה מייצר מורכבות גדלה והולכת של ניהול המידע מהארגון לענן הציבורי וחזרה לארגון, ומצריך פתרונות ניהול מתקדמים.

השלישית מדברת על עידן ה-Big Data. ההערכה של IDC היא שעד 2025, עולם המידע יגדל להיקף של 163 זטה-בייטים – פי 10 מאשר ב-2016. מרבית המידע שנוצר כבר כיום אינו מובנה, וזה מעלה את הצורך בבסיסי נתונים מבוססי ארכיטקטורת NoSQL.

אלה כולן מגמות שמטלטלות את שוק בסיסי הנתונים מקצה לקצה, וחושפות את התחום לאתגרים חדשים בתחום של ניהול וטיפול במידע".

הקרפד במרכז הזירה - קווסט משיקה פתרונות חדשים לפלטפורמת TOAD. מקור: פורטל קווסט

הקרפד במרכז הזירה – קווסט משיקה פתרונות חדשים לפלטפורמת TOAD. מקור: פורטל קווסט

כיצד מתמודדת פלטפורמת TOAD עם השינויים הדרמטיים הללו?
"חשוב לזכור שהניסיון של קווסט בתחום הוא בן יותר מ-20 שנים וההשקעה בפלטפורמת TOAD לא נפסקה לכול אורך השנים הללו. TOAD נחשבת כלי מוביל בקרב מקצועני בסיסי הנתונים, עם פונקציונליות אדירה, המסייעת להוריד את זמני הלימוד, היישום והניהול של סביבות קיימות וחדשות.
כך, לדוגמה, החודש השיקה קווסט את TOAD Edge 2.0, התומכת ב-MySQL ועכשיו גם ב-Postgres. הכלי מיועד לאפשר למפתחים ואדמיניסטרטורים של בסיסי נתונים להפחית את זמני הפיתוח, הניהול והתחזוקה של בסיסי נתונים מבוססי סביבת הקוד הפתוח Postgres ולהבטיח ביצועים אופטימליים.

בתחילת השנה השקנו יכולות ותמיכה בבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח דוגמת MariaDB או MySQL בענן של Azure, עם יכולות הכנת מידע מתקדמות, יכולות אוטומציה ואינטגרציית מידע מתקדמות ויכולות שיתוף מידע. השקנו גם את TOAD DevOps, המיועדת להאיץ את זמני הפיתוח בסביבות בסיסי הנתונים.

לסיכום, אנחנו מזהים התעניינות רבה בישראל בפתרונות אלה, המתבטאת בכמות גדולה של הורדות גרסאות בדיקה של TOAD EDGE ו-TOAD DevOps. אנחנו מזמינים את מקצועני הדטה בייס בישראל לקבלת פרטים נוספים בפורום המשתמשים שלנו, ToadWorld, שחברים בו מיליוני משתמשים פעילים. הוא כולל מידע על הפתרונות, מאפשר הורדת גרסאות התנסות והתייעצות עם מומחי תוכן".

אירועים קרובים