תוכן שיווקי
בעקבות אירוע הלקוחות של Talend ואקורייט

"הדיגיטל מאיץ את המעבר לעידן ה-Data Lake"

"העולם עובר מהעידן של ה-Data Warehouse לעידן של ה-Data Lake; זה מצריך ארגונים לחצות את הרוביקון, לעשות פעולה מכרעת, שתעביר אותם מהעולם הישן לעולם הדיגיטלי החדש", כך אמר קוסטין מרזאה, CTO באקורייט מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל

20/03/2018 12:22
דו"ח פורסטר קבע: Talend מובילה

"כמויות המידע הזורמות בימינו לארגון הן עצומות. זו כבר קלישאה, אבל זו האמת. העולם הדיגיטלי הוא עולם של מידע, שזורם לתוך הארגון בכמות, בתדירות ובמהירויות שלא הכרנו בשום נקודה בעבר, וזה רק הולך ומתעצם", כך אמר קוסטין מרזאה, CTO באקורייט (aQurate) מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל.

קוסטין דיבר באירוע הלקוחות השנתי המשותף לחברות Talend ואקורייט, שנערך באחרונה במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 מקבלי החלטות ומקצוענים בעולמות ה-BI, ה-Big Data וניהול המידע.

לדברי קוסטין, שנחשב גורו של תחום ה-BI בישראל, ה-"אבא" של פתרונות Informatica ו-Talend בארץ, "מקורות המידע נעשו מגוונים, ולתהליכים העסקיים שהכרנו בעבר נוסף מידע שמקורו בחיישנים, מצלמות, טלפונים, רשתות חברתיות ועוד שפע מקורות מידע. ארגונים ייאלצו לקבל החלטה משמעותית – האם הם מפיקים מהמידע הזה ערך עסקי והופכים אותו למנוע צמיחה, או שהם הולכים לקרוס לתוך כמויות המידע העצומות".

כדי להתמודד עם האתגרים, אמר, "הארגונים נדרשים להיערך לפתרונות שונים מהמודלים של ה-Data Warehouse חסרי הגמישות. לצורך יישומם, הארגונים נדרשים לבחור גם פתרונות טכנולוגיים מבוססי קוד פתוח ולימודי מכונה, שמתאימים לעידן הדיגיטל ושיעבירו אותם היישר לעידן החדש של ה-Data Lake. בהיבט הזה, Talend מציעה פלטפורמה מתקדמת, מבוססת על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, תוך שילוב של NLP ולימודי מכונה. בהקשר זה, Talend פועלת יחד עם גוגל (Google) בפיתוח סביבות חדשות, כגון Beam, ומנועים חדשים (Flink), שעולים על ביצועי ה-Spark".

"בשונה ממוצרי ה-ETL הישנים, שנבנו על אוסף של טכנולוגיות נרכשות ומספקים ממשקים שונים לסביבות שונות, מציעה Talend פתרון גמיש לחלוטין, שבבסיסו עומדת ה-Studio – סביבת פיתוח אחידה. לאחר הפיתוח ניתן להפיץ את הקוד הבינארי לסביבות הביצוע המסורתיות או לסביבות MR, Spark ,Storm או כל ענן, כתשתית כשירות (iPaas)".

לדברי קוסטין, "גרטנר (Gartner) זיהתה את הפריצה של Talend, ובמחקר ריבוע הקסם לתחום ה-Data Integration Tools דיווחה על שינויי מגמה דרמטיים בנוף התחרותי של ספקיות פתרונות אינטגרציית המידע. בעוד שהספקיות הוותיקות ירדו במיקום שלהן בריבוע ה-Leaders, הרי ש-Talend עלתה בדירוג גרטנר ל-2017".

מימין: דוידה פלוסי, מנהל הפריסייל באירופה ב-Talend; קוסטין מרזאה, CTO באקורייט מקבוצת UCL; ובראיין פארינס, מנהל מכירות EMEA ב-Talend. צילום: יעקב אברמוביץ'

מימין: דוידה פלוסי, מנהל הפריסייל באירופה ב-Talend; קוסטין מרזאה, CTO באקורייט מקבוצת UCL; ובראיין פארינס, מנהל מכירות EMEA ב-Talend. צילום: יעקב אברמוביץ'

להפוך חלומות למציאות

בראיין פארינס, מנהל מכירות לאזור EMEA ב-Talend, ציין בהרצאתו כי "האימוץ של טכנולוגיות הדיגיטל מהיר ומזיז את ה-IT במהירות גבוהה ביחס לעבר. Talend היא Enabler שמאפשר את הפקת הערך העסקי מהמידע, היא חלק מרכזי במכונת ה-IT שבצד האחד שלה מקבלת מידע גולמי ובצד השני מספקת תובנות וערך עסקי".

היישומים של סוויטת Talend הם רבים, אמר פארינס. "זה יכול להיות ניתוח מידע שמאפשר לשפר תחזוקת מטוסים; ביצוע Dynamic Pricing המבוסס על נתוני תמחור של מתחרים באונליין; או פרסונליזציה של הלקוח. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לצד העסקי בארגון לחלום ולצד הטכנולוגי להגשים את החלום".

עוד הוא ציין שאקורייט מוכיחה את עצמה כריסיילר הטוב בטריטוריה שעליה הוא מופקד – מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

כמו כן, דיברו באירוע: דוידה פלוסי, מנהל הפריסייל של Talend באירופה, שהציג מפת דרכים ולייב דמו של המערכת; עוז לוי, CTO ב-MatrixBI, שדיבר על Building future proof Data Lake using Talend & Hadoop; מתן זוהר, מנהל טכנולוגיות "משבשות" בחטיבת התוכנה של מטריקס, שדיבר על Powering the future of your data; וסיפורי לקוחות Talend מפי אילן רביד, CTO ב-Nova Lumos, ושריאל שרפי מהמו"פ ב-MDClone ומרים כדורי-גרינשטיין, מהנדסת נתונים בחברה.

אירועים קרובים