תוכן שיווקי

לקראת אירוע – מחשוב תעשייתי בעידן החדש | ראיון עם אסף שמולביץ', מנהל תחום היישומים בחברת רביב-רבל

03/11/2014 16:42
אסף שמולביץ', מנהל תחום היישומים בחברת רביב-רבל

ספר על הארגון בו אתה עובד

חברת רביב-רבל הינה חברה מובילה בפיתוח והרכבת מוצרים מתקדמים לתעשיית הרכב. החברה מתמחה בפתרונות של מוצרים מכניים ואלקטרו-מכניים קטנים עד בינוניים לשוק הרכב העולמי, מתמודדת עם אתגרים שהשוק מציב ומספקת פתרונות שלמים הכוללים את כל שלבי המוצר החל מהעיצוב, פיתוח, יצור וכלה במשלוח עד הלקוח. בין השאר החברה מייצרת שסתומים למערכות אוורור לדלק, רכיבים מפלסטיק מוזרק לתא המנוע, שסתומים למערכת הבלמים ומערכות שטיפה לפנסים. החברה נמצאת בצמיחה קבועה כבר קרוב ל- 4 עשורים ונהנית מהגידול המתמשך בשנים האחרונות בביקוש למוצרי פלסטיק, כחלק מהצורך לחסוך עלויות ולעמוד בדרישות רגולטוריות לבטיחות ולהפחתת משקל של כלי הרכב.

איזה פתרון הוטמע בארגון ומדוע בחרתם דווקא בו?

בחרנו בפתרון M3 של Infor אותו יישמנו עם Intentia. ביצענו תהליך בחירה מסודר בו בחנו את מערכות ה ERP המובילות בשוק. בסופו של תהליך בחרנו את M3 כפתרון המתאים ביותר לארגון. M3 הציע כיסוי רחב לתחום בו מתקיימת רוב הפעילות העסקית של החברה וזהו תחום הייצור והלוגיסטיקה. מאחר ורביב-רבל ראתה את עצמה צומחת ומתפתחת גלובלית, שמנו דגש שהמערכת הנבחרת תדע לתת מענה לתהליכים בסביבת עבודה גלובלית בינלאומית, דבר ש- M3 ידע לתת כחלק מארכיטקטורת המוצר שלו. וכמובן המיישם – חיפשנו מיישם עם יכולות מקצועיות וניסיון בתחום (תעשיית הפלסטיקה) ומצאנו של-Intentia ניסיון בתחום וצוות מקצועי מוכח.

איזה אתגרים בא פתרון ה- ERP שהוטמע למלא?
רביב-רבל הינה חברה מתפתחת ודינאמית והרבה פעמים התהליכים עוברים שינוי, או שהחברה מטמיעה תהליכים עסקיים חדשים. היה לנו חשוב שהמערכת תהיה מספיק גמישה ועשירה בפונקציונליות על מנת שנוכל להשתמש ביכולות שלה ולתת פתרונות לקצב המהיר ולמגוון הרחב של השינויים.
מעבר לצרכים ארגוניים, החברה נתונה לביקורת קפדנית של הלקוחות וגם הרגולציה. ניהול הנתונים התפעוליים במערכת והנגישות לניטור שלהם מאפשרים לנו לעמוד בדרישות גבוהות אלו.

מה הערך המוסף שהפתרון נתן לארגון?
יכולתו של פתרון M3 לנהל את שרשרת האספקה בצורה חוצה מחלקות וחוצה חברות הביא לארגון יתרון וסדר משמעותי. הפתרון מאפשר להריץ תהליכים אוטומטיים בין חברות בנות, ספקים ולקוחות, לתזמן ייצור, להמליץ מועדי אספקות ומשלוחים. המלאים של החברה קטנו וזמני האספקה התקצרו.
כמו כן, בזכות המנגנון הבין חברתי, הפתרון הקטין באופן משמעותי את העבודה הכרוכה בתאומים בין הצדדים המתקשרים על ידי ניהול בודד של כל אירוע המתקיים בין שני הצדדים.
בנוסף, בזכות מנגנון ניהול מלאי תמידי קיבלנו כלים לבקרה המאפשרים לנו לבקר את תפוקות הייצור לפי העלויות בפועל בכל רגע נתון.

מה הטיפים שלך להטמעה מוצלחת של פתרון ERP?
אחד הגורמים המשמעותיים המביאים להצלחת הפרויקט הוא גיוס ההנהלה הבכירה לטובת הפרויקט. פרויקט ERP הוא הרבה יותר פרויקט ניהולי מאשר פרויקט טכנולוגי. פרויקט ERP לא יכול להיות פרויקט של מערכות מידע, זהו פרויקט ארגוני המחייב מעורבות של כלל הגורמים בארגון. מעורבות הנהלה ומעורבות אנשי המפתח בארגון הם גורמים מחייבים להצלחת הפרויקט.
דבר נוסף, מומלץ להיצמד כמה שניתן למוצר המקורי והתהליכים שתוכננו בו. להיות נכון להתפשר ולהסתגל לחדש על פני הישן. התהליכים הם פרי ניסיון רב ומלוטשים היטב. כל כניסה לשינוי וכתיבת קוד אוצרת בחובה חשיפה לתקלות והוספת מורכבות בכל שדרוג.
וכמובן לבחור בספק מקצועי, אמין, בעל ניסיון רב ויכולת לספק תמיכה ושרות ברמה גבוהה.

אירועים קרובים