איראן מקימה רשת מקומית משלה ועתידה לחסום את גוגל

הרשויות באיראן נימקו את הקמת הרשת המקומית בשיקולים של "אבטחה מקוונת" ● סגן שר בממשלת איראן אמר שכל סוכנויות הממשל ומשרדי הממשלה כבר חוברו לרשת החדשה ● ככל הנראה, אתר גוגל נחסם עקב פרסום קטעים מהסרט על הנביא מוחמד, שפגע ברגשות המוסלמים

האיראנים - מצמצמים את הגישה לאינטרנט

איראן מקדמת בימים אלה את התוכניות שעליהן דווח בעבר ומעבירה את אזרחי המדינה ל-"רשת מידע מקומית" באינטראנט – כך עולה מדיווח שפורסם ברויטרס (Reuters). בידיעה נפרדת של רויטרס דווח, כי במדינה האסלאמית נערכים לחסום את גוגל (Google). לא ברור אם יש קשר בין שני המהלכים.

סגן שר בממשלת איראן הכריז אתמול (א') על התוכניות להקמה של "רשת המידע" והוסיף שכל סוכנויות הממשל ומשרדי הממשלה כבר חוברו לרשת החדשה. בשלב הבא יחוברו לרשת כל האזרחים שזקוקים לה בחיי היום יום. המהלך הוסבר בשיקולים של "אבטחה מקוונת".

בדיווח נפרד בטלוויזיה של איראן נמסר, כי "בתוך מספר שעות" תיחסם הגישה למנוע החיפוש ושירות הדואר האלקטרוני של גוגל. במסגרת הדיווח הכריז בכיר בממשלת איראן, כי "גוגל וג'י-מייל (Gmail) יסוננו בכל רחבי המדינה עד להודעה חדשה".

ידיעות אלה מתיישבות עם דיווחים שפורסמו באפריל שעל פיהם תוקם באיראן רשת אינטראנט מקומית שתופעל תוך חמישה חודשים, על מנת ליצור "רשת אינטרנט נקייה". ידיעות אלה הוכחשו בהמשך, אך מעדויות שונות מהשטח עלה, כי העבודות להקמת הרשת נמשכו.

על פי רויטרס, שנסמכת על דיווחים במדיה האיראנית, העבודות להקמת הרשת יושלמו במרס 2013. עם זאת, לא ברור האם המדינה תנותק מרשת האינטרנט העולמית ברגע שהרשת המקומית תושלם.

מחלק מהדיווחים עולה שהחסימה של גוגל נובעת מהפרסום של קטעים מהסרט על הנביא מוחמד, שפגע ברגשות המוסלמים, אך אין לכך אישור רשמי.

לא ניתן היה לקבל את תגובת גוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיראל

    קיטרוג הכי ענק לעם ישראל!!!! בושה וחרפה! אנחנו אמורים לעשות את מה שהם עושים. מבלבל כבר לחשוב מי גוי ומי יהודי. לא בטוח מי אחד מן השניים. יש כאלה שיכולים לחשוב שהם היהודים ואנחנו הגוים.

אירועים קרובים