צבי שלגו, יו"ר לשכת המסחר הישראלית בשנחאי: "אם לא תגיעו לסין – הסינים יעתיקו אתכם"

"רק אם תהיו נוכחים בשוק הסיני, תמתגו את עצמכם נכון ותנהלו את עצמכם בצורה מושכלת, הסינים יבינו שאתם המקור ותוכלו למכור את המוצר המקורי ב-30% יותר ממחיר המוצר המועתק", אמר שלגו, המשמש גם מנכ"ל חברת PTL Group ● לדברי פרופ' גדי אריאב, מומחה לסין, "אמנם קשה להיות בשוק הסיני, אבל אם לא תהיה שם - פשוט לא תהיה"

"המתחרה הסיני יעתיק אתכם ממילא, גם אם לא תגיעו לשם. לכן, רק אם תהיו נוכחים בשוק הסיני, תמתגו את עצמכם נכון ותנהלו את עצמכם בצורה מושכלת, שוק זה יבין שאתם המקור. או אז, תוכלו למכור ללקוחות המחפשים איכות מוצרים סוג א' במחיר שגבוה בכ-30% ממחיר המוצר המועתק", כך אמר צבי שלגו, יושב ראש לשכת המסחר הישראלית בשנחאי ומנכ"ל חברת PTL Group, במפגש של מועדון השבבים הישראלי, שהתקיים תחת הכותרת "להבין את סין".

PTL Group מתמחה בפתרונות ניהול ובפיתוח פעילות ייצוא ופעילות תעשייתית עבור חברות מערביות הפועלות בסין. החברה עומדת מאחורי פעילותן בסין של חברות ישראליות רבות, בהן טאואר ג'אז, טוטנאור, ג'ון ברייס, ליקורד (מקבוצת מכתשים אגן), פולירם, קרמר אלקטרוניקה, אטלניום, ADT ו-AFIMILK, ומשמשת להן פלטפורמה מקומית של שירותי ניהול.

המפגש, שהתקיים בניהולו של שלמה גרדמן, יושב ראש מועדון השבבים ובשיתוף PTL Group, התקיים לרגל ביקורה של משלחת מנהלים מאזור הסחר WEZ שבעיר צ'אנגז'ו, שמגלה עניין בתעשיית השבבים הישראלית.

שלגו הציג במסגרת הכנס מודל לחדירה וצמיחה בשוק הסיני שמאפשר, לדבריו, את הקטנת הסיכון וצמצום ההשקעה בתהליך החדירה, לצד צמיחה בסין, כחברה ישראלית שאינה צריכה למסור את הטכנולוגיה שלה לידי שותף סיני.

פרופ' גדי אריאב, מומחה לסין מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, השתתף אף הוא במפגש. הוא אמר, כי "במבט על הכלכלה העולמית רואים באופן ברור שלושה גושים גדולים מבחינת כוח הקנייה: ארצות הברית, גוש היורו וסין-הודו. כל גוש כזה שווה 15 טריליון דולרים של כוח קנייה". פרופ' אריאב הוסיף ש-"אמנם קשה להיות בסין, אבל אם לא תהיה בסין – פשוט לא תהיה".

עו"ד רן ברק, שותף במחלקת המיזוגים והרכישות במשרד שיבולת ושות', אמר שסין שואפת להיות מובילה בתחום ההיי-טק, מה שמהווה הזדמנות לחברות ישראליות. הוא ציין שהסינים מודעים לנושא הקניין הרוחני ומנסים להחמיר עם מי שמפר אותו.

יצוין, כי במסגרת המאמצים לעודד שיתופי פעולה בין תעשיות ההיי-טק בשתי המדינות, תצא בחודש הבא משלחת של עורכי עיתונים כלכליים מישראל לעיר צ'אנגז'ו בסין, במטרה למצב את העיר בראש חץ בפעילות מול ישראל. את המשלחת ילווה, בין היתר, צבי שלגו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים