טכנולוגיה שפיתחה סאס תסייע לגילוי מחלת הסרטן במחקרים רפואיים

מכון KPSC שבקליפורניה, פיתח על בסיס הטכנולוגיה של סאס כלי בשם SCENT, המבצע עיבוד של מידע רב שהתבצע עד כה בתהליך ידני ● הטכנולוגיה מתבססת על אפליקציות Natural Language Processing המאפשרות לזהות, לשלוף ולקודד מידע בהתאם לצרכים ספציפיים

המכון הרפואי KPSC (ר"ת Kaiser Permanente Southern California), שפועל בעיר פסדינה במדינת קליפורניה שבארצות הברית, פיתח כלי שממיין מידע מתוך דו"חות של חולים, שהמחלה מקננת בגופם או שיש חשש לכך. הכלי, שנקרא SCENT, ומבוסס על קוד ואלגוריתמים שפיתחה ענקית כלי ה-BI סאס (SAS), מבצע עיבוד של מידע רב שהתבצע עד כה בתהליך ידני. עיבוד המידע המהיר, בשילוב עם המתודולוגיה של סאס, סיפק למכון המחקר את הבסיס לבניית הכלי, המאפשר הפקת דו"חות מדויקים בעלויות נמוכות יחסית.

SCENT נבדק על נתוניהם של כ-800 אנשים, שעלה חשש כי הם חולי סרטן. אותם נתונים נבדקו במקביל באופן ידני והתגלתה התאמה של למעלה מ-94% בין הבדיקות. על כן הגיע המכון למסקנה, כי הכלי יקצר בהרבה את הזמן שייקח לעבד מידע מדו"חות פתולוגיים, לטובת מחקרים רחבים במיוחד.

הטכנולוגיה מתבססת על אפליקציות Natural Language Processing המאפשרות לזהות, לשלוף ולקודד מידע בהתאם לצרכים ספציפיים. התוכנה אף יודעת להתממשק למערכות אחרות, לכן ניתן בקלות להעביר את המידע שעובד על ידי היישומים, בין גופים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים