הקרב בין אפל לסמסונג: דבריו של סטיב ג'ובס לא ישפיעו על המשפט

התבטאותו המעוררת מחלוקת של מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, לפיה הוא מוכן להשתמש "בנשק תרמו-גרעיני כדי להשמיד את אנדרואיד", התקבלה כלא רלוונטית במשפט המתנהל בין שתי חברות הענק ● כך, דחה בית המשפט את טענותיה של סמסונג, כי ציטוטים אלה מעידים על "המניעים הבלתי כשרים של אפל"

סירב לקבל חלק מהכבד של טים קוק. סטיב ג'ובס

אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), שתיים מהיצרניות הגדולות בעולם של מכשירי אלקטרוניקה, מנהלות מערכה משפטית במדינות רבות, ומאשימות זו את זו בהפרת זכויות בפטנטים ובקניין רוחני מסוגים אחרים. זאת, במסגרת הקרבות על השוק הלוהט של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. המכשירים של סמסונג מצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

בשנה שעברה השמיע סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל המנוח, מספר הצהרות בנוגע למערכת ההפעלה אנדרואיד. בין השאר אמר, כי הוא מוכן להשתמש אף "בנשק תרמו-גרעיני כדי להשמיד את אנדרואיד" – ציטוט שאף מופיע בביוגרפיה הרשמית שלו.

בסמסונג טענו, כי ציטוטים אלה מעידים על "כוונותיה של אפל, על מניעיה הבלתי כשרים ועל כך שבאפל עצמה לא מאמינים בטיעונים שהם משמיעים, משום שכל כוונתם היא להשמיד את אנדרואיד". פרקליטי אפל טענו בתגובה, כי ציטוטים אלה חסרי משמעות, וביקשו לאסור על השימוש בהם כראיה במשפט. כך, בית המשפט הפדראלי בסן חוזה קבע אתמול (ד'), כי דבריו של ג'ובס אינם רלוונטיים. "אינני סבורה שסטיב ג'ובס עומד כאן למשפט", אמרה השופטת.

אפל הגישה את התביעה כנגד סמסונג בשנה שעברה בטענה שהחברה מדרום קוריאה העתיקה בצורה בוטה את העיצובים של מכשירי iPhone ומחשבי iPad. סמסונג דחתה את ההאשמות, ואף הגישה תביעה נגדית. הדיונים במשפט אמורים להיפתח ב-30 ביולי, לאחר שבאפל כבר השיגו צווים שאוסרים על השיווק בארצות הברית של מחשבי Galaxy Tab 10.1 ומכשירי Galaxy Nexus. בסמסונג הגישו ערעור בדרישה לבטל את הצווים.

אירועים קרובים