סופית: דל תרכוש את קווסט תמורת 2.4 מיליארד דולרים

הרכישה בוצעה לאחר שבתחילה הציעה דל סכום נמוך יותר - של שני מיליארד דולרים - וסורבה ● התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים ● קווסט מיוצגת בישראל על ידי ACS ויש לה מרכז מו"פ באור יהודה

לאחר מרדף בן חודשים הודיעה אתמול (ב') סופית דל (Dell), כי תרכוש את חברת קווסט (Quest Software) תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה והיא טעונה אישורים של מועצות המנהלים של שתי החברות ושל הרגולטור האמריקני.

התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המיחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים.

יש לחברה הנרכשת 3,850 עובדים, יותר מ-100 אלף לקוחות והכנסות שנתיות של יותר מ-857 מיליון דולרים. מטה קווסט נמצא באליסיו וייג'ו, קליפורניה. היא מיוצגת בארץ על ידי ACS ומחזיקה מרכז מו"פ באור יהודה, שמבוסס על רכישת עבר שלה. בין השאר, קווסט רכשה ב-2009 את הסטארט-אפ מונוספייר (MonoSphere), המפתח פתרונות תוכנה לניצול משאבי אחסון וגיבוי נתונים, תמורת סכום לא ידוע.

שמה של דל כאחת המועמדות לרכישת קווסט צוין כבר בעבר. בחודשים האחרונים נוהלו במקביל שניים או שלושה משאים ומתנים על רכישת החברה, לאחר שמנהליה הסכימו להירכש על ידי קרן השקעות ההון-סיכון Insight.

בשיחת ועידה עם אנליסטים ועיתונאים אמר אתמול ג'ון סוויינסון, נשיא קבוצת התוכנה של דל, כי יש לקווסט תחומים שונים שמשלימים פעילויות קיימות של דל – מניהול מערכות, גיבוי נתונים והתאוששות ועד לניהול זהויות וניהול בסיסי נתונים. לדבריו, "הרכישה נועדה להעצים את עסקי התוכנה שלנו".

רוג'ר קיי, אנליסט ב-Endpoint Technologies Associates, שיבח את מייקל דל, מנכ"ל החברה הנושאת את שמו, על שדחף אותה קדימה, מעבר למכירת מחשבים אישיים, למרות קשיים כגון האטה במכירות בתחום וכלכלה גלובלית מקרטעת. "אפילו במזג אוויר כבד, דל ממשיכה לממש את האסטרטגיה שלה", אמר קיי. "היא מביטה על העסק שלה ושואלת 'מה אין לנו?'. בהתחשב בכך שדל בונה את עסקי התוכנה שלה, יש הרבה רכיבים שחסרים להם. רכישת קווסט היא אבן גדולה בשרשרת הרכישות של דל".

בסוף מאי השנה התפרסמו בראשונה דיווחים לפיהם דל תרכוש את קווסט תמורת שני מיליארד דולרים. אנליסטים ציינו, כי רכישת קווסט תהיה עוד צעד במעבר של דל מחברה המספקת מיחשוב אישי לחברה הפועלת באופן כולל בעולם ה-IT ומספקת לארגונים פתרונות מוכללים – של תוכנה, חומרה ושירותים, לרבות תקשורת ואחסון. האנליסטים שיבחו את המהלכים לשנות את מהות החברה עוד מראשיתם, אלא שלעתים, התוצאות הבורסאיות לא עלו עימם בקנה אחד. כמה ימים לאחר מכן, בתחילת יוני, דווח שהמשא ומתן בין דל וקווסט לרכישתה של האחרונה עלה על שרטון. עם זאת, מקורות המקורבים לעסקה מסרו שאף שהמגעים פוצצו, נציגים בדרג נמוך של שתי החברות ממשיכים לשמור על קשר. בסוף יוני דווח, כי קווסט קיבלה הצעה משופרת מצד דל לרכישת החברה, תמורת סכום של 2.32 מיליארד דולרים.

רכישות של דל
בשנה וחצי האחרונה רכשה דל 12 חברות, ובהן Wyse Technology ו-SonicWall. החברה רכשה את Wyse Technology , חברה שמציעה טכנולוגיות של מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה של מחשבים שולחניים, באפריל. מדובר בעסקה האחרונה בשורה של מהלכים שנועדו לסייע לדל להתקדם למעבר שלה לעסקי החומרה ולהציע גם פתרונות ניהול ושירותים נוספים. התנאים הכספיים של אותה עסקה לא פורסמו. הרכישה נעשתה במסגרת השאיפה של דל לגוון את היצע המוצרים שלה מעבר לעסקי ה-PC והשרתים – מהלך שהחל עוד ב-2009.

חברה נוספת אותה דל רכשה היא פרו סיסטמס (Perot Systems). דל אף מהווה חברת אחסון, עם מוצרי אקווהלוג'יק (EqualLogic), קומפלנט (Compellent Technologies), אוקרינה (Ocarina) ואקסה-נט (Exanet) הישראלית. בגלל האינטגרציה המעמיקה שביצעו אנשי החברה בין כלל הרכישות, הם יכולים לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. רכישת Wyse מאפשרת להם, למשל, להרחיב את ההיצע בתחום הקריטי של מיחשוב הענן ולהציע ללקוחות פתרונות מיחשוב מקיפים וחדשניים, מגבולות הרשת ועד לליבת הענן.

הרכישה האחרונה שביצעה דל הייתה במאי השנה, עת קנתה את קלריטי (Clerity Systems), שעוסקת באספקת פתרונות ושירותים לחידוש יישומים ולמעבר מעולם הלגאסי (Legacy) למערכות IT חדשות, מבוססות תקנים ואף מיחשוב ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים