השלוחה הערבית של אנונימוס פרסמה עשרות כתובות מייל וסיסמאות של ישראלים

בדיקה ראשונית העלתה, כי רוב הכתובות והסיסמאות הללו נכונות ופעילות ● מדובר בכתובות ובסיסמאות מג'י-מייל, וואלה, הוטמייל, נענע, בזק בינלאומי והכנסת ● קשה להעריך בשלב זה את היקף הנזקים שגרמה הפריצה ● רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר באבנת: "אנחנו ממליצים על החלפת סיסמאות בתדירות גבוהה, הימנעות מסיסמה אחידה לכל האתרים, שימוש בספרות ואותיות ובחירת סיסמאות שאינן כוללות רצף לוגי או תאריכים פשוטים לניחוש"

אנונימוס ערב, השלוחה הערבית של ארגון אנונימוס (Anonymus), פרסמה בפייסבוק (Facebook) עשרות כתובות דואר אלקטרוני של משתמשים ישראלים, בצירוף סיסמאות.

בדיקה ראשונית העלתה, כי רוב הכתובות והסיסמאות הללו נכונות ופעילות. מדובר בכתובות ובסיסמאות ממגוון שרתי דואר – ג'י-מייל (Gmail), וואלה, הוטמייל (Hotmail), נענע, בזק בינלאומי והכנסת. קשה להעריך בשלב זה את חומרת הנזק שנגרם כתוצאה מכך.

לדברי רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר באבנת אבטחת מידע, "ככל הנראה, מדובר בחדירה לאתר ישראלי כלשהו, שלא ניתן לאבחן בשלב הזה. מדובר באתר שמחייב הזדהות באמצעות כתובת דואר אלקטרוני וסיסמה, כפי שנהוג באתרי פורומים, תוכן ומסחר". לדבריו, "אני לא מאמין שמדובר בפריצה לפייסבוק עצמה, שכן ההתקפה מצביעה על מספר מועט של כתובות, כ-300 בלבד, ועל חיפוש סיסמאות לפי הערכות וניחושים, מסוג Brute force".

ככלל, אמר בכר, "אנחנו ממליצים על אותם כללי אצבע קבועים בגלישה לאתרי אינטרנט המחייבים הזדהות ברשת: החלפת סיסמאות בתדירות גבוהה, הימנעות מסיסמה אחידה לכל האתרים בהם גולשים, שימוש בספרות ואותיות ובחירת סיסמאות שאינן כוללות רצף לוגי או תאריכים פשוטים לניחוש".

לרשימת הכתובות והסיסמאות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של אנונימוס ערב לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. GSECTRA

    זה עוד שום דבר לעומת מה שיש להם באמת...

אירועים קרובים