תוכן שיווקי

מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, בכנס השנתי החמישי של אינטל למפתחי תוכנה: "חשיבות התוכנה גדלה, והיא תופסת את מרכז הבמה"

26/06/2012 14:08

יותר מ-250 מפתחי תוכנה השתתפו בכנס השנתי החמישי של אינטל למפתחי תוכנה, שהתקיים ביום שני, 25 ביוני, במלון דן אכדיה בהרצליה. את הכנס ארגנה חברת מאגרי תוכנה, מפיצת כלי הפיתוח של אינטל מסדרת Intel Parallel Studio XE, שגם קיימה בו לראשונה מסלול מיוחד בנושא Intel in Mobility על פלטפורמות אנדרואיד ו-ווינדוס 8.

חיים רון, מנכ"ל מאגרי תוכנה, אמר בפתיחת הכנס כי מאגרי תוכנה הוקמה ב-1982. משנת 2000 החברה עובדת עם אינטל וב-2006 מונתה למפיצת כלי התוכנה למפתחים בישראל, תוך שיתוף פעולה נרחב עם אינטל בארץ. חיים רון ציין כי מעל 350 לקוחות משתמשים בכלי הפיתוח של אינטל בכל מגזרי המשק הפרטי והציבורי בישראל, ומאגרי תוכנה זכתה לאחרונה במקום ראשון באירופה במכירות מערכת הסטודיו של אינטל.

בכנס השתתפו השנה שמונה מרצים אורחים מאינטל העולמית, והדובר המרכזי היה מולי אדן – סגן נשיא עולמי ונשיא אינטל ישראל, שפתח ואמר כי עולם המחשוב משתנה מדגש על לקוחות ארגוניים ללקוחות פרטיים, ואלה לא מתלהבים מנתוני ביצועים אלא מחוויית השימוש.  לדברי אדן חוויית משתמש מוגדרת דרך האפליקציות, כאשר לפיתוח האפליקציות נדרשים כלי פיתוח תוכנה וחומרה – המעבד. מולי אדן אמר כי אינטל היא חברת מחשוב: חומרה, תוכנה, ושירותי פתרונות מלאים כולל אבטחה. בקרוב יתווספו גם שכבות נוספות. לדוגמא הביא אדן את מחשב האולטרהבוק שנבנה מלמטה למעלה, כולל הנחיות לאופטימיזצייה עבור תוכנה.

אדן אמר כי בעולם המחשוב החדש כל המכשירים, מהטלפון הסלולרי עד מחשב הענן ידברו ביניהם ויעבדו יחד. אינטל מספקת את התשתית האחידה עם טכנולוגיה אחידה כדי שהכל יעבוד יחד – Compute Continue. נשיא אינטל ישראל הדגיש כי היום מתבצע באינטל תכנון משותף של חומרה ותוכנה – co-design, למשל לתחום המדיה במענה לצרכי ביצועים ומהירויות. אדן ציין לאינטל יש כיום יותר מ- 20,000 שותפי תוכנה (ISVs) שעובדים איתה, בתוכנית הגדולה בעולם, ולשותפים אלה צריך לספק מידע וכלים. בסיכום דבריו אמר מולי אדן: "חשיבות התוכנה גדלה. היא הרבה יותר חשובה, ותופסת את מרכז הבמה".

מימין: ג'יימס ריינדרס - אוונגליסט התוכנה של אינטל, מולי אדן - נשיא אינטל ישראל, ביל סבאג' - סגן נשיא לתוכנה באינטל, חיים רון - מנכ"ל מאגרי תוכנה

ביל סבאג', סגן נשיא אינטל לתוכנה, אמר כי נושאי big data (הכמות העצומה של נתונים בלתי מובנים כמו רשתות חברתיות, אימיילים וכו') ו-data center (מרכזי נתונים) הם אתגר גדול עקב הגידול האקספוננציאלי בנתונים. הוא  אמר כי מגמות המחשוב החדשית נותנות הזדמנויות עסקיות, והמוצרים של אינטל למפתחי תוכנה עוזרים בכך.

ג'יימס ריינדרס, אוונגליסט התוכנה של אינטל, אמר: "לפני חמש שנים צחקו עלי כשדיברתי על צורך בריבוי ליבות בטבלטים ובטלפונים ניידים, והיום אי אפשר להשתמש בהם בלי יכולות כאלה". ריינדרס דובר על מגמות חדשות במחשוב מקבילי ושימוש במשפחות המעבדים החדשים של אינטל, שיחד עם כלי הפיתוח של החברה איפשרו לבנות במעבדות אינטל מחשב-על שדורג במקום ה-150 בין 500 מחשבי העל החזקים בעולם, וזאת כאמור מרכיבים קיימים מראש.

בכנס הוענקו אותות הוקרה מיוחדים לשלושה מלקוחות אינטל ומאגרי תוכנה: אמדוקס – הלקוח הגדול בישראל, ובעל קשרים מיוחדים עם אינטל; אפלייד מטריאלס – אחד הלקוחות הגדולים בישראל, שגם איתו יש שת"פ הדוק; והתעשייה האווירית/אלתא.

אירועים קרובים