קומסיין תנפיק כרטיסים חכמים למכרזים מקוונים של משרד הביטחון במיליוני שקלים

המכרזים יבוצעו באופן מקוון בעקבות הנחיה של משרד הביטחון והם יהפכו את הליך ההתמודדות להרבה יותר פשוט, ללא צורך בהדפסה של מסמכי המכרז ובהגעה לקריה ● לדברי גיל יצחק, מנכ"ל קומסיין, "כאשר המסמך חתום בחתימה המאושרת של קומסיין, זהות החותם ידועה בוודאות, אין אפשרות לזייף את המסמך, הוא נעול ומוגן ולא ניתן לערוך בו שינויים"

קומסיין תנפיק כרטיסים חכמים למכרזים מקוונים של ספקים שעובדים מול משרד הביטחון – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף החוזה עומד על מיליונים בודדים של שקלים.

משרד הביטחון פרסם הנחיה חדשה לספקים בתחום מתן שירותים המעוניינים להשתתף במכרזים שלו, לפיה החל מ-1 בספטמבר השנה תתאפשר הגשת מכרזים מקוונים בלבד, תוך שימוש בכרטיס חכם שנושא חתימה אלקטרונית מאושרת בלבד.

מדובר באלפי ספקים שכבר משתמשים בכרטיסים של קומסיין ובאלפי ספקים פוטנציאליים נוספים.

ביצוע המכרזים המקוונים של משרד הביטחון עם הכרטיסים החכמים של קומסיין יהפוך את הליך ההתמודדות להרבה יותר פשוט ויאפשר לספקים לשלוח את מסמכי ההתמודדות הנדרשים באופן מקוון. עובדה זו תגרום חיסכון בנייר ולמניעת בזבוז זמן מיותר על נסיעה למשרד הביטחון בקריה בתל אביב, על מנת לשלשל המסמכים בתיבת המכרזים.

כך, כל ספק שהצטייד בכרטיס חכם עם חתימה אלקטרונית מאושרת יוכל להגיש את מועמדותו למכרזים מול המחשב בכל שעה שירצה ולא יצטרך לחשוש להחמיץ את המועד האחרון המותר להתמודדות. כמו כן, הוא יוכל להשתתף במכרזים דינמיים בשלב התיחור הכספי.

על מנת לאפשר ביטחון מרבי בזיהוי ואימות הספק אושרו נהלים מחמירים על ידי משרד המשפטים. קומסיין ומשרד הביטחון עומדים בנהלים אלה בכל יצירה והנפקה של כרטיס חכם הנושא חתימה אלקטרונית מאושרת.

יצוין שכדי לעודד את הספקים לעבוד דרך הרשת, משרד הביטחון הוזיל את דמי ההשתתפות במכרז המקוון.

לדברי גיל יצחק, מנכ"ל קומסיין, "הפתרון החדש מהווה תחליף לפתרון הישן והשכיח של הדפסת המסמך, חיתומו הידני, שליחתו וקבלתו חתום. זהו תהליך ארוך ואיטי. באופן העבודה החדש בא לידי ביטוי הפתרון שמאפשר את שליחת המכרז כשהוא חתום, מאובטח, מזוהה וקביל משפטית. זהו נדבך חשוב במתן פתרון זמין ומהיר למכרזים מקוונים הנותן מענה להתייעלות המערכת, לחיסכון בנייר ולעלויות נלוות, ובעיקר למכרזים בעלי תוקף חוקי, מאובטחים ונעולים".

הוא הוסיף, כי "כאשר המסמך חתום בחתימה המאושרת של קומסיין, זהות החותם ידועה בוודאות, אין אפשרות לזייף את המסמך, הוא נעול ומוגן ולא ניתן לערוך בו שינויים".

"ארגונים רבים בארץ משתמשים בפתרונות חתימה דיגיטלית מאושרת", ציין יצחק. "יש לנו 80 אלף לקוחות שמשתמשים מדי יום בחתימה האלקטרונית, בהם רופאים, עורכי דין, יועצי מס, רואי חשבון, מנהלי חשבונות, שופטים, בעלי חברות ועצמאים, עובדי מדינה, בעלי עסקים, נציגי חברות ציבוריות ועסקים גדולים וקטנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים