מחקר: יישומי מיקום מושכים משתמשים למרות דאגות בנושא הפרטיות

שיעור משתמשי הטלפונים החכמים שמשתמשים ביישומים מעין אלה עומד על 60% ● זאת, על אף שהם מביעים חשש בנושאי פרטיות וביטחון אישי, בעיקר עקב היכולת של מפרסמים לאסוף את המידע אודותיהם והאפשרות לגשת לנתונים אישיים שיכולים להוות סיכון לביטחון שלהם

כמעט 60% ממשתמשי הטלפונים החכמים משתמשים ביישום שניגש לנתוני המיקום שלהם בעת השימוש. זאת, על אף שהם מביעים חשש בנושאי פרטיות וביטחון אישי. הדברים עולים ממחקר שביצעה קבוצת מחקר עצמאית בשם ISACA, שמתמקדת בניהול סיכונים ואבטחה.

לפי המחקר, שהקיף 1,000 משתמשים, הדאגה העיקרית שהם הביעו היא בדבר היכולת של המפרסמים השונים לנצל את המידע המקומי שמועבר באמצעות יישומים אלה וכן בדבר האפשרות לגשת לנתונים אישיים שיכולים, במקרים מסוימים, להוות סיכון לביטחון האישי שלהם.

עם זאת, החוקרים לא הצליחו למצוא תשובה מדויקת לשאלה מדוע אותם אנשים, שמרגישים חוסר נוחות מסוים בשימוש ביישומים שמשתמשים במידע מיקומי, בכל זאת משתמשים בהם. אחת ההערכות היא שהפיתוי בשימוש בטכנולוגיות שימושיות חדשות גובר על הרגשת אי הנוחות. לעומת זאת, המחקר חשף שלמרות הבעת הדאגה לגבי בעיות פרטיות שיכולות להיגרם בגין השימוש בנתונים גיאוגרפיים שמגיעים מהטלפון החכם, יותר ממחצית מהנשאלים לא ידעו לציין בדיוק מהו המידע שמשותף וכיצד הוא נאסף בדיוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים