תוכן שיווקי

מכירות של 44 מיליון שקל לקומדע ב-2011, עליה של 11% ביחס ל2010

עליה של 15% ברווח הנקי וגידול מרשים בהון העצמי

01/04/2012 15:24

קבוצת קומדע מציגה את נתוניה הכספיים לשנת 2011 מהם עולה כי היקף המכירות השנתי של הקבוצה הגיע לכ-44 מיליון שקל – גידול של 10% לעומת שנת 2010. בחברה מעריכים כי השנה הנוכחית היקף המכירות השנתי יעבור בשנה הקרובה את רף 50 מיליון שקל. כמו כן, הרווח הנקי של קבוצת קומדע בשנת 2011 היה מעל 2.5 מיליון שקל, גידול של 15% לעומת שנת 2010. עוד עולה כי החברה מתכוונת להגדיל בשנה הקרובה את מספר עובדיה ולגייס עוד כ-25 עובדים נוספים לשורות החברה המונה כעת כ-127 עובדים.

חברת הבת, קומסיין, רשמה מחזור של כ-15 מיליון ש"ח מתוכם 6 מיליון ש"ח תעודות SSL וכ-4 מיליון ממכירת טוקנים, כרטיסים וקוראים חכמים. קומסיין הנפיקה במהלך 2011 מעל כ-25,000 תעודות חדשות לחתימות אלקטרוניות מאושרות. הגידול מיוחס בעיקר לעלייה במודעות הציבור ליתרונות הגלומים בחתימה האלקטרונית המאושרת. כמו כן, השנה הורחב חוק דיווח המע"מ שמחייב עסקים בעלי הכנסות בהיקף של מעל 2.5 מיליון שקל לדווח לרשות המיסים באמצעות חתימה אלקטרונית מאושרת. השנה הרחיבה קומסיין את פעילותה ומבצעת הנפקות ב 13 סניפים בכל רחבי הארץ. היתה עליה בהקף ההנפקות לרופאים, עו"ד, שמאים, ובעלי מקצועות חופשיים.

קומדע הציגה גידול של כ-50% בתחום הפרויקטים והמוצרים ויישמה פרויקטים מובילים בתחום אבטחת המידע הכוללים, בין היתר, יישום מערכות ביומטריות, מערכות זיהוי חכמות בבנקים מובילים ויישום מערכות זיהוי אלקטרוני בחברות מהגדולות במשק.

זאב שטח, מנכ"ל קומדע, אמר: "עברנו השנה לדיווחים רבעוניים, ההון העצמי שופר מאוד ושדירת הניהול התייצבה. הקדמנו מעט את השוק ביישום מודל ה"ענן" עם החתימה האלקטרונית ובעבר ניסינו להסביר שזהו המודל הנכון ליישום מערכות חכמות ואין שום צורך שכל ארגון ינסה להקים לעצמו מערכת מורכבת. כיום אין צורך עוד להסביר".

בהקשר זה, מזהיר שטח, כי למרות אירועי אבטחת המידע הקשים שידעה ישראל בתקופה האחרונה, עדיין יש אתרים אסטרטגיים בישראל שעושים שימוש בסיסמאות רגילות לצורך הגנה. "המידע הרגיש שנחשף באתר WikiLeaks נחשף בדיוק מהסיבה שארגונים עדיין עושים שימוש בשיטות ישנות ולא בטוחות של גישת משתמשים לאתרים. עד אשר לא נחטוף על הראש – לא נבין כנראה שצריך לחייב שימוש באמצעים בטוחים ונדרש להצפין את המידע הקריטי המאוחסן. זה סוג של אבסורד שבנושא חשוב זה אין חקיקה בהירה ומחייבת".

בנושא החתימות הדיגיטליות, מציין שטח שקומסיין הינה חברה מובילה. "קיימות בעולם מספר מצומצם של חברות שיש לגביהן קונצנזוס כגורם מאשר – קומסיין היא אחת מהן. קומסיין צברה מוניטין של גורם מאשר אמין ויציב אצל מיקרוסופט, גוגל, מוזילה, אדובי ונוקיה, אשר רואות בה גורם אמון ממדרגה ראשונה ובכל שנה חברות אלה מקשיחות את רמת האבטחה הנדרשת בכדי להיות "גורם אמון" שלהן."

קומסיין המשיכה בשנת 2011 את המהפכה בתחום שירותי הבריאות בישראל עם פתרונות החתימה שפיתחה עבור מגזר זה, בשירותי בריאות כללית, כדוגמא, יש כיום כ-3000 רופאים שעושים שימוש בחתימות הדיגיטליות של קומסיין לצורך מתן מרשמים. כנ"ל במכבי שרותי בריאות, למעלה מ-500 רופאים וקצב ההצטיידות עולה מיום ליום. הפציינטים בישראל, בשונה מכול מדינות העולם, אינם נדרשים עוד להגיע פיזית לרופא לצורך קבלת נייר המרשם, ככל שאינם נדרשים לבדיקה גופנית, אלא ניגשים ישירות לבית המרקחת של הקופה, שם יקבלו את תרופותיהם.

גם במגזר העסקי התחוללה מהפכה, כשחברות כמו בזק, חברת חשמל, הוט, ישראכרט, בזק בינלאומי, כלל ביטוח, ידיעות אחרונות, פרטנר, סלקום, פלאפון, איתוראן, אלבר ועוד חברות רבות, עושות שימוש בשירותי המערכת האוטומטית לחיתום ושליחה של מסמכים, שפיתחה קומדע ונקראת ComSign Trust ומייתרות בכך את הצורך לשלוח חשבוניות נייר בדואר.

"שנת 2011 הייתה בהחלט שנה טובה בפעילות שלנו עם פריצה לשווקים חדשים וחדירה לשווקים חדשים. במקביל, המשכנו כאמור לקדם את  מהפכת החתימה האלקטרונית אנו שבעי רצון מהתוצאות ומטרתנו בשנה הקרובה היא להמשיך ולבסס את קומדע כספקית אבטחת המידע מובילה ולרכוש חברת אינטגרציה נוספת בתחום, אשר תתאים למטרה שלנו, לפעול בפרויקטים באירופה".

צוות קומדע בטיול שנתי לרודוס

אירועים קרובים