סימנטק: ארגונים גדולים הפסידו ב-2011 קרוב לחצי מיליון דולרים מאירועי אבטחה במכשירים ניידים

סקר שערכה ענקית האבטחה מעלה שהניידות היא כיום הסיכון הגדול ביותר לאנשי מערך ה-IT בארגונים ושיש בהם אימוץ הולך וגובר של שימוש ביישומים למכשירים ניידים ● מהדו"ח עולה, כי שלושה מתוך ארבעה ארגונים לערך מעידים ששמירה על רמת גבוהה של אבטחה היא בין המטרות העסקיות המובילות בנושא ניידות ● שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל: "מעודד שמרבית הארגונים חושבים מעבר למקרה הפשוט של אובדן או גניבה של טלפונים ניידים"

במהלך 2011 הפסידו ארגונים גדולים קרוב לחצי מיליון דולרים בממוצע בשל אירועי אבטחה במכשירים ניידים – כך עולה מסקר שערכה סימנטק (Symantec).

הסקר של ענקית האבטחה, State of Mobility 2012, בחן מגמות בשימוש במכשירים ניידים בקרב ארגונים וחברות ברחבי העולם. הוא נערך ברבעון האחרון של השנה שעברה בקרב 6,275 מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע בארגונים ב-43 מדינות בעולם. הסקר התמקד בטלפונים סלולריים כמו iPhone ,iTouch, בלקברי (Blackberry) ומכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), אולם הוא לא כלל התייחסות למחשבים ניידים אישיים.

שתי המגמות המרכזיות שעולות מהסקר הן שהניידות היא כיום הסיכון הגדול ביותר לאנשי מערך ה-IT בארגונים ושיש בהם אימוץ הולך וגובר של שימוש ביישומים למכשירים ניידים.

על פי הדו"ח, העלות השנתית הממוצעת של תקריות שיצרו מכשירים ניידים לארגונים, כולל אובדן מידע, נזק למותג, אובדן פרודוקטיביות ואובדן אמון הלקוחות הסתכמה ב-429 אלף דולרים בממוצע בארגונים גדולים וב-125 אלף על אירועי אבטחה במכשירים ניידים בקרב עסקים קטנים.

"אימוץ הניידים אינו ללא סיכונים", נכתב בדו"ח, "וארגונים העוסקים ב-IT מכירים באתגר זה".

מהסקר עולה, כי שלושה מתוך ארבעה ארגונים לערך מעידים ששמירה על רמת גבוהה של אבטחה היא בין המטרות העסקיות המובילות בנושא ניידות. 41% מצביעים על מכשירים ניידים כאחד משלושת הסיכונים המובילים למערך ה-IT, מה שהופך את הניידות לסיכון המדובר ביותר בקרב מערך ה-IT. החשש הוא, לפי הדו"ח, רחב היקף – החל מגניבה או אובדן של מכשירים דרך זליגת נתונים וגישה בלתי מורשית למשאבי הארגון ועד להתפשטות פגעי נוזקות ממכשירים ניידים לרשת הפנימית של הארגון. "כיום, כאשר מכשירים ניידים מספקים תהליכים ומידע עסקי קריטיים, העלות של תקריות אבטחה עלולה להיות משמעותית", כתבו החוקרים.

חצי מהמנמ"רים ומנהלי האבטחה: המיחשוב הנייד מאתגר
עוד עולה מהסקר, כי יש גידול ניכר בשימוש ביישומים ברכיבים ניידים בארגונים: 71% מהארגונים נמצאים לפחות בשלבי הדיונים לגבי פריסת יישומים מותאמים אישית לניידים ושליש מהחברות מיישמות או יישמו אותם.

כמעט מחצית ממשתתפי הסקר, 48%, רואים את המיחשוב הנייד כמאתגר. רבים מהארגונים ציינו שמערך ה-IT שלהם מתמקד באיזון בין היתרונות והסיכונים בניידים, על ידי שינוי הגישה לניידות, בשל הבנת התועלות הטמונות ברכיבים אלה. כך, יותר מ-70% מהמשתתפים ציפו לראות, או כבר ראו, גידול בפרודוקטיביות של העובדים מאחר שהם משתמשים בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח. 59% מהנשאלים ציינו שהם מסתמכים כיום על מכשירים ניידים עבור יישומים הקשורים לתחום עבודתם – נתון שעורכי הסקר ציינו לגביו, כי "זו עדות נוספת לכך שהניידות הבשילה למעמד של מיינסטרים".

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, אמר שקצב האימוץ של שימוש ביישומים במכשירים ניידים בארגונים גבוה וש-"אנחנו מתרשמים מקצב זה". לדבריו, "שינוי תרבותי זה, מסירוב לשימוש במכשירים ניידים עד לא מזמן להפצה ופיתוח אקטיביים של יישומים לניידים הביא לסדרה חדשה של אתגרים ומורכבויות עבור צוותי ה-IT. מנקודת המבט של האבטחה, מעודד לדעת שמרבית הארגונים חושבים מעבר למקרה הפשוט של אובדן או גניבה של טלפונים ניידים".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים