תוכן שיווקי

העצמת יכולות השרידות של Microsoft Hyper-v עם Double-Take

20/02/2012 14:46

מאת ארז פז *

המשכיות עסקית הוא נושא חשוב שחברות בוחנות לפני הטמעת כל מערכת מידע בארגון. נושא זה מקבל חשיבות גבוהה יותר כאשר מדובר על פתרון מבוסס וירטואליזציה. ארגונים רבים נמנעים משרידות ומאתר DR מכמה סיבות: ראשית מדובר בהשקעה בתשתית שאולי לעולם לא ישתמשו בה. שנית המערכות בד"כ מאוד מסובכות ולכול תוכנה או תשתית יש את מערכות התאוששות משלה. בנוסף לכל זאת בדרך כלל הפתרונות יקרים מאוד. Double-Take מהווה פתרון DR לוירטואליזציה בסביבות מיקרוסופט. פתרון זה כולל את מכלול הצרכים לשרידות ארגונית, החל משרידות של שרת וירטואלי בודד עד שרידות אתר מלא – כל זאת ללא תלות בחומרה בתוכנה, ברישוי או ב-Storage.

Double-Take היא חברה אמריקאית המתמחה בנושא שרידות שרתים בעולם ה-Windows. החברה עוסקת בתחום כבר מעל ל-20 שנה ויש לה למעלה מ-30,000 לקוחות בעולם ומעל ל-350,000 שרתים מוגנים באמצעות הטכנולוגיה שלה. באמצעות Double-Take ניתן לבצע רפליקציה של Hyper-V ברמת ה-Host משרת לשרת כאשר שרת המקור יכול להיות מדגם שונה לשרת היעד, אין צורך ב-Storage (יכול לעבוד עם דיסקים מקומיים) ויכול להתבצע גם על גבי ה-WAN על קווים איטיים. הרפליקציה מנוהלת בקונסול מרכזי שנותן מבט כולל ומקיף על רפליקציית הנתונים, מצבה ושליטה עליה לצורך ביצוע בדיקות תקופתיות. ניתן לבצע DR שהוא Active-Active, באתר ה-DR ניתן להתקין שרתים וירטואלים פעילים על המכונה הפיזית ולרפלק אותם לשרת באתר הראשי ובכך ליצור מצב שיש DR דו כיווני, יש שימוש בשרת באתר הגיבוי ולא משאירים חומרה מבוזבזת בהמתנה. כמו כן, ניתן בעזרת Double-Take לבצע רפליקציה לשרתים פיזיים רגילים לתוך שרת וירטואלי המבוסס על Hyper-V באתר ה-DR בטכנולוגיית Continues P2V. חברת Double-Take מספקת פתרון משולב, הגנה על Hyper-v בתצורת Host to Host והגנה על שרתים פיזיים לוירטואלים בתצורת Continues P2V. באופן הזה הלקוח מקבל פתרון מקצה לקצה לכל תוכנה ולכל תשתית.

הפתרון של Hyper-V עם Double-Take כולל יתרונות רבים לקוח. להלן ריכוז של עיקרי הדברים:

1.    רפליקציה בין שרתים ברמת Byte Level. למעשה מספקים שרידות לכול אפליקציה ולכול מערכת הפעלה.
2.    רפליקציה על גבי ה WAN ומימוש יכולות קיבוץ, Throttling ותיזמון.
3.    רפליקציה על גבי רשת TCP-IP ללא הגבלת מרחק.
4.    פתרון משלים ל Hyper-V ברמת Host, ברמת Guest ותמיכה ב CSV.
5.    רפליקציה בין שרתים פיזיים לוירטואלים לכסחון בחומרה באתר ה DR – True X2X.
6.    יחד עם Hyper-V, Double-Take יכול לספק פתרון DR שהוא Active Active.יש אפשרות להפעיל שרתים וירטואלים על שרת היעד ובכך לנצל את החומרה.
7.    יכולת ביצוע Fail Back מובנה לתסריט בו נרצה להחזיר את השרתים לאתר המקור.
8.    ניהול ואוטומציה. ל Double-Take קונסול מרכזי לניהול כול מערך ה DR ו HA ושליטה מלאה ברפליקציות.

הבשורה הגדולה כאן היא גמישות. גמישות בוירטואליזציה, גמישות בחומרה וגמישות בפתרון. באמצעות Double-Take עם Hyper-V ניתן לתת פתרון גמיש ובכך לעצב את הפתרון בהתאם לתשתית בארגון ולא לעצב את התשתית בארגון ע"פ הפתרון כמו בשאר המוצרים שמטפלים ב-DR.

לסיכום: Double-Take הינו הפתרון המשתלם והחכם ביותר להמשכיות עסקית. בארץ יש כבר עשרות לקוחות שהטמיעו את המוצר.

* ארז פז הוא CTO ומייסד חברת Singular, בעל 15 שנות ניסיון בתחום

אירועים קרובים