עתירה לבג"צ: "הקמת המאגר הביומטרי תהווה פגיעה חמורה בפרטיות ובביטחון הציבור"

העתירה הוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח, התנועה לזכויות דיגיטליות, פרופסור קרין נהון ואיש המיחשוב דורון אופק ● הם מדגישים כי אינם מתנגדים לעצם הנפקת התעודות החכמות, אולם סבורים כי הקמת המאגר מיותרת ומסוכנת ● "מדינת ישראל כרכה שלא לצורך את הנפקת התעודות החכמות והמאגר הביומטרי, ובכך הפקירה את ביטחון אזרחיה", נכתב בעתירה ● המדינה טרם פרסמה את תשובתה

עתירה שהוגשה לבג"צ בימים אלה, קוראת לבטל את הקמת המאגר הביומטרי. העתירה הוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח, התנועה לזכויות דיגיטליות, פרופסור קרין נהון מהאוניברסיטה העברית ואוניברסיטת וושינגטון ואיש המיחשוב דורון אופק. העותרים דורשים לבטל את החלטת הממשלה, שקבעה כי משרד הפנים ייערך לניסוי בן שנתיים, במהלכו יתבקשו אזרחי ישראל לבוא ולקבל תעודות זהות חכמות, לאחר ביצוע הליך זיהוי ביומטרי.

העותרים מדגישים, כי אינם מתנגדים לעצם הנפקת התעודות החכמות, אולם סבורים, כי הקמת המאגר מיותרת ומסוכנת. "הקמת מאגר ביומטרי תהווה פגיעה חמורה בפרטיות ובביטחון הציבור ודליפתו תגרום לנזק בלתי הפיך", נכתב בעתירה. הממשלה, טוענים העותרים, מנסה להפחיד את הציבור כדי שייקח חלק בפיילוט.

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח ועו"ד יהונתן קלינגר מהתנועה לזכויות דיגיטליות, מסבירים כי למרות שהחוק נועד לכאורה למנוע זיוף של תעודות, אין שום צורך במאגר ביומטרי מרכזי וכי עצם הקמת המאגר לא תמנע את זיופי התעודות. "מדינת ישראל כרכה שלא לצורך את הנפקת התעודות החכמות והמאגר הביומטרי, ובכך הפקירה את ביטחון אזרחיה למשך שנים רבות ונמנעה מלהנפיק את התעודות ללא שום קשר למאגר הביומטרי", טוענים העותרים. "רשות האוכלוסין שוכחת לציין שבעידן ההאקרים וה-Wikileaks, אין מאגר שהוא בטוח מפני פריצה".

המדינה טרם פרסמה את תשובתה לעתירה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שנמאס לו

    אם אנחנו האזרחים לא נעצור את הדבר הזה אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו , הגיע הזמן שאנשים פה יתעוררו ויגרמו לאדון שיטרית למשוך בחזרה את ההצעה החולנית והדיקטטורית שלו לפני שיהיה מאוחר. להפגיון מול הבית שלו , מבחינתי שלא יישן בלילה, ליישם את השיטות של עופר עיני אבל על דברים קצת יותר קריטיים , לדוגמא: הביומטרי , המצלמות, חוק זוארץ וכל שאר הדברים שהופכים את המדינה הזאת לאסון ואת החיים בה לגיהנום , חברי הכנסת יושבים להם במגדל השן, חיים ממשכורות עתק על חשבון האזרח הקטן שנאנק תחת עול המיסים , ומשחקים בו כאילו היה בובה על חוט, הם הרי לא משלמים לא את הדלק ולא את הרכב, אין להם שום מושג איך מרגישים/חיים האזרחים כאן למטה. הגיע הזמן לעצור את הטירוף! תתעוררו.

אירועים קרובים