תוכן שיווקי

איגור פדורץ, מנהל הפצת תוכנה בחברת ABBYY: "עם FineReader – סוף סוף יש תוכנת OCR שמבינה עברית"

13/02/2012 14:42

לאחרונה הגיע לביקור בישראל איגור פדורץ, מנהל הפצה תוכנה בחברת ABBYY הבינלאומית, שמרכזה במוסקבה בירת רוסיה, עם 1,000 עובדים ומשרדים בגרמניה, בריטניה, ארה"ב, קנדה, אוקראינה, קפריסין, אוסטרליה, יפן וטאיוון. הסיבה לביקור: השקת תוכנת ABBYY FineReader 11, הממירה קבצי PDF ותמונה ל-WORD בעברית מלאה. במהלך הביקור נפגשו פודורץ וחיים רון, מנכ"ל חברת מאגרי תוכנה, נציגה של ABBYY בישראל, גם עם לקוחות ושותפים עסקיים, ואיגור התפנה כדי לענות על מספר שאלות  על השפעת רשתות חברתיות וסמארטפונים על תחומי פעילות ABBYY.

מה אתם מפתחים היום?
אנחנו ממשיכים לפתח יישומי זיהוי ומילונים. פיתחנו יישום שקולט תמונות מכל טקסט, מזהה ומעתיק אותן לקליפבורד. לכאורה זו אפליקציה פשוטה, אבל היא פופולארית וזמינה לאייפון. יישום נוסף מאפשר להעתיק כרטיסי ביקור לספר הכתובות בטלפון, וגם מילונים לסמארטפונים.

מה קורה  עם מכירותיכם בעולם בתקופה של משבר כלכלי?
במרכז ומזרח אירופה גדלנו ב-2011 ב-30% למרות המשבר הכלכלי. המכירות מתחלקות שווה בשווה בין מוצרי הדסקטופ, מוצרי לכידת נתונים ו-SDK, ובארצות דוברות רוסית גם תוכנת המילונים היא מקור הכנסות.

האם תחום המובייל יוצר הכנסות?
ההכנסות העיקריות שלנו ממשיכות להגיע מתוכנות ל-PC ומהשוק הארגוני; גם תוכנה שולחנית כמו FineReader וגם פתרונות לפרויקטים גדולים של קליטת נתונים. תחום המובייל גדל, אבל ההיקף הכולל של הכנסות ממנו אינו גדול מאוד. עם זאת, יש ארצות עם פיקים, כשגדל מספר הורדות אפליקציות מסוימות, ובעקבות כך מכירות.

מה מצב פעילותכם בישראל?
חיים רון, מנכ"ל חברת מאגרי תוכנה, נציגה של ABBYY בישראלכבר מספר שנים אנחנו עובדים עם חברת מאגרי תוכנה, מציעים  OCR איכותי במחיר סביר, ומחנכים את השוק.  השוק שלנו בישראל גדל מהר בתוך מספר שנים, ואנחנו מרוצים מאוד מהפעילות כאן. בגלל היסטוריה של מוצרי OCR קודמים בישראל, שלא היו מדויקים, יש דעה מקובלת בשוק ש- OCR טוב לאנגלית אך בעברית לא פועל כל כך טוב. אנשים שמעו על הפתרון של ABBYY, אבל בהתייחס למוצרינו, המשפט "לראות זה להאמין" – עובד. כשלוקחים מסמך PDF, לוחצים על  כפתור ורואים את האיכות המתקבלת של קובץ וורד ניתן לעריכה, אומרים WOW. אנחנו גם מטפחים את שותפי הערוץ יחד עם המפיץ מאגרי תוכנה, ומקבלים מהם תגובות מעבר לציפיותינו.

חיים רון, מה תחושתך ממקור ראשון לגבי השוק בישראל?
אני מרגיש שיש עניין רב בטיפול בתוכן. ניהולית, תוכן קשור לניהול מידע מכל הסוגים. יש הרבה פרויקטים כמו דיגיטציות של ארכיוניים גדולים בעיקר בממשלה וגם בשוק המסחרי. אני מרגיש גידול בשוק הארגוני, עם ארכיונים של מאות מיליוני דפים, שרוצים לבצע דיגיטציה שלהם וזקוקים לשרתי זיהוי. אלה פרויקטים שהופכים מסמכים לניתנים לחיפוש חופשי, ובמקביל לפרויקטים ענקיים על שרתים ייעודיים, שמתבצעים לעתים 24 שעות ביממה. בנוסף, כל חברה בכל גודל זקוקה ליישום משרדי כמו FineReader לחסכון בהקלדות מיותרות של חומרים.

חשוב לציין ש-FineReader הפך לסטנדרט במשרדי עורכי הדין. מנוע התוכנה זהה במהדורה הקטנה והגדולה של המוצר, כך שעורכי דין יכולים לעשות איתו הכל. לקבל מסמך כ-PDF ואחרי שניות לקבל העתק מלא שלו הניתן לעריכה ב-Word, וכל מנהל חשבונות יכול לצלם טבלאות, אפילו במצלמה או בסלולר ולהפכם בשניות לטבלאות Excel הניתנים לעריכה.

איגור, איך ABBYY משתלבת בעולם הרשתות החברתיות?
אנחנו עושים צעדים ראשונים לבניית קהילות בפייסבוק ולינקדין סביב המשתמשים, וחושבים לבנות קהילות למשווקים בלינקדין.

אירועים קרובים