שוחררה גרסה 17 של כרום: מציעה אבטחה משופרת בהורדת קבצים והופעת דפים זריזה יותר

בעת ההורדה בגרסה החדשה, מושווה הקובץ לרשימה לבנה של קבצים שידועים כבטוחים ● אם הוא אינו מופיע ברשימה, הוא מועבר לניתוח זריז בשרתים של גוגל, ובמידה ולא יעבור את הבדיקה, תוצג למשתמש הודעה מתאימה ● זירוז טעינת האתרים המוכרים מהווה הרחבה של תהליכים שכבר הוטמעו בעבר בדפדפן: יכולת השלמה אוטומטית של כתובות אתרים, על ידי שימוש בחיזוי מבוסס היסטוריית גלישה של המשתמש, וטעינה ברקע של עמודים ● התוצאה: חלק מהעמודים מופיעים באופן כמעט מיידי

גוגל (Google) שחררה אמש (ד') את הגרסה ה-17 של דפדפן האינטרנט המצליח שלה, כרום (Chrome), שמציעה למשתמשים שני שינויים עיקריים: זירוז תהליך טעינת הדפים (במקרה של אתר שמרבים לבקר בו) והגברת האבטחה בעת הורדת קבצים מהרשת – במיוחד קבצי תוכניות להתקנה במחשב.

זירוז טעינת האתרים המוכרים מהווה הרחבה של תהליכים שכבר הוטמעו בעבר בדפדפן: יכולת השלמה אוטומטית של כתובות אתרים, על ידי שימוש בחיזוי מבוסס היסטוריית גלישה של המשתמש, וטעינה ברקע של עמודים. ההבדל בגרסה החדשה הוא, שהטעינה מתבצעת ברקע בלבד בעת השימוש בהשלמה האוטומטית. כך, לאחר שמקלידים כתובת ולוחצים אנטר, האתר מופיע באופן כמעט מיידי.

השינוי השני בא לידי ביטוי, כאמור, בעת שמשתמשים בדפדפן כדי להוריד קבצים מהרשת. בעת ההורדה מושווה הקובץ לרשימה לבנה של קבצים שידועים כבטוחים, או לפחות כאלה שהמפיצים שלהם ידועים כבטוחים. אם הקובץ לא מופיע ברשימה הלבנה, כתובת האינטרנט שלו מועברת לניתוח זריז ובדיקה נוספת בשרתים של גוגל. אם לאחר הבדיקה יתגלה חשש שמדובר בקובץ מסוכן, המשתמש יקבל הודעה מתאימה.

עם זאת, יודגש, שהאפשרות הזו מבוססת על העברת מידע לשרתים של גוגל, ולמרות שבחברה מבטיחים שלא יישמר בשרתיה כל מידע שייאסף בדרך הזו אודות המשתמש, מי שירצה יוכל לבטל את האפשרות דרך מסך ההגדרות של הדפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים