בעקבות הסגירה של Megaupload: אתרים מתחרים סוגרים את פעילות השיתוף

האתרים חוששים, כי הרשויות יסגרו גם אותם ● אתר FileSonic לשיתוף קבצים הודיע, כי "כל תפקודי השיתוף" נחסמו ומעתה יוכלו המשתמשים רק "להעלות קבצים לשימוש אישי ולעיין בהם" ● מייסד האתר וכמה מעובדיו נעצרו בניו-זילנד וצפויים להיות מוסגרים לארצות הברית, שם יועמדו לדין על הפרת זכויות יוצרים

ימים ספורים לאחר שהרשויות בארצות הברית סגרו את אתר Megaupload ומשטרת ניו-זילנד עצרה את מפעיליו, ממהרים באתרים המתחרים לחדול מפעולות האסורות בחוק, בניסיון לחמוק מגורל דומה.

אתר FileSonic לשיתוף קבצים הודיע, כי "כל תפקודי השיתוף" נחסמו ומעתה יוכלו המשתמשים רק "להעלות קבצים לשימוש אישי ולעיין בהם". דף הפייסבוק (Facebook) של FileSonic הוסר ועל פי ההערכות, נמחקו מהאתר חשבונות וקבצים רבים, בניסיון למנוע פשיטה של הרשויות.

משטרת ניו-זילנד פשטה ביום ו' על בתי המגורים והמשרדים של מפעילי אתר ההורדות Megaupload, שנסגר בהוראת הרשויות האמריקניות. על פי גורמים רשמיים, השוטרים החרימו כלי נשק, מכוניות פאר ומיליוני דולרים במזומן. ביום ה' נעצר מייסד האתר, קים שמיץ, המכונה "קים דוטקום", ויחד עמו נעצרו שלושה מעובדי האתר. ככל הנראה, הם יוסגרו לארצות הברית, שם יועמדו לדין על פגיעה בזכויות יוצרים.

בתגובה לסגירה של Megaupload ולמעצרם של העומדים מאחוריו ערכו אנשי אנונימוס (Anonymous) שורה של מתקפות למניעת שירות על אתרי אינטרנט של משרד המשפטים האמריקני, ה-FBI, התאחדות אולפני הקולנוע של ארצות הברית וגורמים אמריקניים נוספים, כמו גם על אתר היחידה לפשע מאורגן ופשיעה פיננסית של משטרת ניו זילנד. "אינכם יכולים לעצור את הרעיון ולא ניתן לצנזר את האינטרנט", צוין באחת ההודעות שפרסמו אנשי אנונימוס בטוויטר (Twitter).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים