ח"כ זאב בילסקי: האחריות הבלעדית לדליפת כרטיסי האשראי היא של חברות האשראי

"חברות האשראי אפשרו לאתרים שעובדים איתן לפעול ללא בקרה או אבטחה ראויה", אמר ח"כ בילסקי בכנס החורף של עמותת אשנ"ב, שנערך בבית מיקרוסופט ישראל ברעננה ● לדבריו, "אנו נחוקק תקנות וחוקים אשר ימנעו מחברות האשראי לאפשר מסחר עם אתרים חובבניים העלולים לסכן את הצרכנים"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

"האחריות הבלעדית לדליפת כרטיסי האשראי רובצת על כתפי חברות האשראי, שאפשרו לאתרים שעובדים איתן לפעול ללא בקרה או אבטחה ראויה" – כך אמר ח"כ זאב בילסקי (קדימה) בכנס החורף של עמותת אשנ"ב, שנערך שלשום (ב') בבית מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ברעננה.

לדעת בילסקי, הפתרון לבעיה הוא בחקיקה ורגולציה. "אנו נחוקק תקנות וחוקים אשר יחייבו את חברות האשראי לבצע בדיקה מקיפה ולמנוע מסחר עם אתרים חובבניים העלולים לסכן את הצרכנים", הודיע בילסקי.

כנס החורף של אשנ"ב עסק השנה בהגנה על פרטיות בעידן הטלפונים החכמים ויישומים מבוססי מיקום, שמאפשרים לגורמים שונים לאסוף מידע על בעלי הטלפונים, ללא שום פיקוח. עו"ד אורלי פרידמן מרטון, יועצת משפטית ומנהלת אחריות תאגידית במיקרוסופט, שאירחה את הפורום, אמרה כי "אנו פועלים עם השותפים האסטרטגיים שלנו על מנת לעגן שימוש נבון בגלישה באינטרנט".

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנב ומומחה לתחום ה-GIS, אמר כי "המכשיר הסלולרי מאפשר ל-'אח הגדול' לדעת בדיוק היכן אנו נמצאים והחברות אוספות עלינו מידע". הינוך סקר את פעילות עמותת אשנ"ב, הכוללת הדרכה והסברה של מבוגרים ובני נוער בנושא גלישה בטוחה באינטרנט. כחלק מפעילות זו, הפיקה העמותה מגנט ובו 10 הדיברות לגלישה נכונה ברשת. בתום הרצאתו, העניק הינוך את המגנט הראשון לח"כ בילסקי, העומד בראש השדולה בכנסת לגלישה בטוחה באינטרנט.

ד"ר שירלי אברהמי, מנהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ציטטה מסקנות עיקריות מתוך מחקר שבוצע עבור דיון שנערך לא מכבר בוועדת המדע בנושא זה. "אנו יכולים לראות מצד אחד את הסכנות ברשת ומצד שני את האפשרות של שימוש בחוכמה בנתונים בכדי להציל חיים", אמרה אברהמי.

לדבריה, "הדליפה האחרונה של כרטיסי האשראי הוכיחה שכל מה שמועלה לרשת מאבד את הפרטיות שלו. הדליפה היא רק קצה הקרחון". עוד אמרה אברהמי, כי "חברות הסלולר שומרות מידע במשך שנים גם ללא צורך".

ניר חינסקי, מנהל תחום מיחשוב ענן ומומחה לאבטחת מידע במיקרוסופט, סקר את הכלים הטכנולוגיים הקיימים בהם: פיירוול, אנטי וירוס, תוכנות בקרת הורים, עדכוני תוכנה ועוד. כמו כן סיפק חינסקי הסבר אודות טכנולוגיית הפוטו די.אן.איי, המפרקת תמונה לרכיבים ומתריעה על שינויים. מיקרוסופט תרמה את התוכנה לספקי תקשורת בכדי לאפשר הסרת תמונות פוגעניות

עו"ד יונתן קלינגר, חבר הנהלת אשנ"ב ומומחה לדיני רשת, אמר כי, "הטלפון שלנו יכול להציל חיים מצד אחד, אבל חשוף לאובדן, לפרסומות, לפריצות וגניבת מידע יקר מצד שני. כדי להגן על הטלפון שלנו עלינו להתקין תוכנות מניעה, הצפנה ומחיקה של נתונים מרחוק. מעבר לכך עלינו להיות ערוכים תמיד עם תוכנית ב' למקרה של אובדן הטלפון".

דורון אמיר, מומחה אבטחת מידע לתחום המובייל, אמר כי "המכשיר הנייד אינו כספת. צריך לנעול אותו ולגבות את הנתונים שבו. יש להתקין תוכנות נעילה ומחיקה מרחוק של חברות גדולות ומוכרות, כדי שתהיה למשתמש כתובת לתלונות במידת הצורך, ויש לשכור שירותי בדיקה מקצועיים מדי שנה כדי לבדוק האזנות. לא ניתן להתגונן מפני חדירה לפרטיות מבחינה טכנית, אך ניתן לאתר אותה ולהגיב לה".

את הכנס חתמה אופק הרניק, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, שציינה כי "אנחנו בני הנוער נמצאים ברשת, מתלהבים מהאפליקציות וממה שהן מציעות, אבל אנו חייבים לקדם את החינוך של בני הנוער בנושא. זה צריך להיות בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. עלינו להגביר את המודעות לנושא".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ

    מר בילסקי היקר, האחריות צריכה להיות אך ורק של המסלקות שאיתם עובדים האתרים הרי האתר עובד עם מסלקה אחת בלבד אין הוא עובד מול חברות כרטיסי האשראי בצורה ישירה על צריך לכפות את האכיפה על המסלקות.

  2. יובל

    מידע על המלצות או פרסומת סמויה?! תיכנון מערך אפליקטיבי מאובטח דורש הרבה יותר ממספר שורות...

  3. יובל

    ח"כ בילסקי ... סוף סוף מישהו אומר את האמת...

אירועים קרובים