סקירה: חבילת התוכנה Internet Security 2012 של פנדה

בנוסף להגנה בסיסית, מציעה Internet Security 2012 סט כלים רחב להגנה על המחשב, כמו הגנה כנגד תוכנות Key Logging באמצעות מקלדת וירטואלית, גלישה בסביבה וירטואלית, "חיסון" מפני תפריטים קופצים, אפשרות הגדרת סיסמת מנהל לשליטה ואפשרות לצמצום השימוש במשאבים כדי לא להעמיס על המעבד ● גרסאות התוכנה בסביבה הווירטואלית מיושנות והמחיר שמשלמים על צמצום המשאבים הוא במהירות סריקה איטית - וחבל ● גם הזיהוי של תוכנת הבדיקה שלנו כנוזקה קצת הוריד מהחוויה ● ציון סופי: 73

גל העדכונים הנוכחי של תוכנות האבטחה למחשב האישי לא פסח גם על פנדה (Panda), ששחררה לאחרונה את גרסאות 2012 של מוצריה השונים. אנו בדקנו את הגרסה החדשה של חבילת התוכנה Panda Internet Security, שכמו במקרה של החברות המתחרות, מציעה בנוסף להגנה בסיסית מפני נוזקות, גם סט כלים רחב להגנה על המחשב.

התקנה
ההתקנה של התוכנה קלה יחסית והמשתמש אינו נדרש לקבל החלטות תוך כדי התהליך, להוציא החלטה אחת: ניתן לבחון להפעיל אותה במשך שלושים יום באופן מלא גם ללא הכנסת הקוד. מי שכבר רכש את התוכנה כנראה שלא יבחר באפשרות הזו, אבל היא קיימת. לאחר ההתקנה מתבצעת סריקה אוטומטית של התוכנה עצמה, ובסיומה נדרשנו לאתחל את המחשב לאחר הורדת עדכונים.

ממשק משתמש ותכונות
הממשק של Internet Security 2012 פשוט, נגיש וקל לשימוש. המסך הראשי מציג את מצב האבטחה הנוכחי ואת שלל אפשרויות הגיבוי השונות – כמו בהרבה תוכנות דומות, אחד הכלים הנוספים שמציעה גרסה זו בנוסף על האנטי וירוס הבסיסי, היא אפשרות לגבות קבצים חשובים של המחשב למספר יעדים: לתקליטור, למחשב עצמו או באופן מקוון, כאשר ניתן להגדיר גם גיבויים אוטומטיים. אפשרות נוספת שמוצגת במסך הראשי היא האפשרות להשתמש במקלדת וירטואלית שלא משאירה עקבות הקלדה, כהגנה כנגד תוכנות Key Logging שעוקבות אחר הסיסמאות שמוקלדות באתרים השונים.

אפשרות נוספת שמציעה החבילה של פנדה היא גלישה באינטרנט תוך שימוש בסביבה וירטואלית. לצורך העניין נדרשנו להורדה של כלי בשם VirtualBox של סאן (Sun), או יותר נכון אורקל (Oracle) – הורדה שלקחה זמן רב, שלאחריה נדרשנו להליך התקנה – גם הוא לא היה קצר. הכלי הזה מאפשר להפעיל דפדפן פיירפוקס (Firefox) בתוך סביבת לינוקס (Linux) סגורה – רעיון לא רע בכלל.

לאפשרות זו נלווה "אבל" גדול: בזמן שבשוק קיימת כבר גרסה 4.1.6 של VirtualBox, הגרסה שמציעה חבילת התוכנה היא 3.1.8. בנוסף, גם גרסת הדפדפן המוצעת ישנה מאוד ואינה קרובה כלל לגרסה 8 האחרונה של פיירפוקס – וחבל. כנראה שכל משתמש מחשבים בינוני ומעלה יוותר על האפשרות הזו לאחר שיגלה שהיא לא ממש מעודכנת, ובמקרה הקיצוני, הוא יתחיל לשדרג את סביבת העבודה הווירטואלית מה שיוביל לבזבוז זמן ומחסור בהגנה בזמן השדרוגים. סביר להניח שמשתמש מחשבים ברמה הבסיסית כלל לא ישתמש באפשרות זו.

תכונה אחרת מעניינת שמציעה התוכנה היא חיסון נגד תפריטים קופצים בזמן חיבור התקנים חיצוניים ליציאות ה-USB של המחשב. המטרה היא למנוע את הופעת תפריט ההפעלה האוטומטי שמופיע בכל פעם שמחברים התקן זיכרון או כונן קשיח חיצוני, ובנוסף, גם את זה המופיע בעת הכנסת תקליטור לכונן – דרך פופולארית כיום להדבקה ברושעות. אפשר לבחור להשתמש באופציה זו בצורה גורפת לכל התקני המחשב, ואפשר לבחור התקנים בודדים, כל אחד לפי צרכיו ורמת ההיסטריה הפרטית שלו.

מתחת למעטפת הראשונית יכולים משתמשים מתקדמים למצוא מגוון רחב של אפשרויות, כולל אפשרות לקבוע סיסמת מנהל לשליטה על פעילות התוכנה, אפשרות לצמצום השימוש במשאבים של התוכנה – כדי לא להעמיס על המעבד ולהפריע לעבודה של תוכנות אחרות (המחיר שמשלמים על כך בדרך כלל, הוא סריקה שאורכת יותר זמן), ואפשרות לראות דוחות מפורטים וצבעוניים של כל הסריקות והממצאים.

אבטחה גם באמצעות הענן
Panda Internet Security 2012 משתמשת בענן כדי למנוע חדירה של וירוסים לא מוכרים למערכת. את המערכת הזו היא מכנה Collective Intelligence, והיא למעשה אוספת מידע ממשתמשים בכל רחבי העולם כדי לזהות תבניות חשודות. בעת זיהוי, מתאפשרת מייד הגנה גם על מחשבים אחרים שמחוברים לרשת ומשתמשים במוצרי החברה.

פעילות שוטפת ואזעקות שווא
במהלך העבודה נתקלנו בבעיה מוזרה: פעם אחר פעם זיהתה התוכנה את אחת מתוכנות הבדיקה שלנו כנושאת וירוס ומנעה את הפעילות התקינה שלה. התקנו את התוכנה במחשב אחר, עם תוכנת אנטי וירוס אחרת, ולא נתקלנו בכל בעיה. הורדנו אותה שוב מאתר החברה המייצרת והתקנו במחשב בו בדקנו את החבילה של פנדה, והבעיה חזרה על עצמה. אזעקה מיותרת.

שורה תחתונה: פנדה מתגאה בציונים גבוהים של אתרי בדיקות וירוסים מובילים, כמו למשל AV-Comparatives.org, אבל בזמן השימוש בתוכנה יש הרגשה כל הזמן שחסר גרוש ללירה. הכוונות טובות, אבל כמו במקרה של הסביבה הווירטואלית, זה לא מספיק טוב. ומה שבמיוחד מטריד הוא משך הסריקה. גם כשהתוכנה הייתה היחידה שפעלה במחשב הבדיקה שלנו – שהיה חדש לחלוטין ובלי כל התקנות מיותרות – הסריקה נמשכה פשוט הרבה יותר מדי זמן. הזיהוי השגוי של תוכנה כנוזקה, בטח לא תרם לחוויית השימוש הכוללת.

המחיר של חבילת ההגנה הזו של פנדה זהה במחירו להצעות של החברות האחרות בשוק: 199 ש"ח לשלושה מחשבים אישיים.

ציון סופי: 73

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים