שי רוזן, רילקומרס: "עולם המיחשוב הנייד דורש פלטפורמה לכל היישומים המנוהלים"

אסור לחזור על הטעות שנעשתה בעולם האינטרנט, שבמסגרתה פותחו יותר מדי יישומים לאורך זמן, בעולם המיחשוב הנייד, אמר רוזן, מנהל תחום ייעוץ ואסטרטגיה ברילקומרס ● לדבריו, "היעד הוא לא לחשוב נקודתית; יש לייצר פלטפורמה שתהווה נכס, תתממשק עם כל תכני הארגון ותאפשר להריץ בצורה חלקה ומנוהלת את כל היישומים הניידים שפותחו"

"בעולם האינטרנט נוצר מצב בו נעשו יותר מדי פיתוחים לאורך זמן, מה שהקשה על מערך ה-IT הארגוני לשלוט עליהם. אסור לחזור על הטעות הזו בעולם המיחשוב הנייד: אסור לחשוב נקודתית, אלא יש ליצור פלטפורמה שתאפשר הרצה של כל היישומים לצד יכולת ניהול שלהם", כך אמר שי רוזן, מנהל תחום ייעוץ ואסטרטגיה ברילקומרס.

רוזן היה בין הדוברים בכנס Mobility 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-700 איש, מפתחים ולקוחות בתחום המיחשוב הנייד הארגוני. מנחה המליאה המרכזית היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין רוזן כמה אבני דרך בעולם הנייד, בהן שיחת הטלפון הסלולרי הראשונה שנעשתה, לפני 38 שנים; מספר מכשירי הטלפון הנייד ברחבי העולם, שעומד כיום על 5.3 מיליארד; ושיעור החדירה הגלובלי של מכשירים אלה, שמגיע ל-76.2%. "יש לזכור כמה המהפכה גדולה: יש כיום בעולם יותר מכשירי סלולר ממכשירי טלפון קווי בעולם", אמר. "רוב אוכלוסיית העולם תבצע את שיחתה הטלפונית הראשונה במכשיר נייד".

בהמשך ציטט רוזן מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו יש בעולם יותר טלפונים ניידים מאשר אסלות. מחקר אחר שציטט, שנעשה על ידי נילסן, גילה שבני נוער מסמסים בממוצע 3,400 פעמים בכל חודש, כך שבניכוי שעות שינה, הם עושים זאת בכל עשר דקות.

"המובייל הופך להיות ערוץ התקשורת המרכזי בעולם", אמר רוזן. "או אז, נשאלת השאלה האם ארגונים יודעים כיום מה קורה בתחום עיסוקם והאם הם נערכים לקראת זה?" הוא השיב לשאלתו באמרו שארגונים החלו לפני שנתיים בפיתוחים נקודתיים לטובת ה-iPhone ולאחר מכן – בפיתוחים נפרדים לאנדרואיד (Android). "הארגונים רוצה לרוץ קדימה והקונפליקט התמידי בין השיווק וה-IT נמשך", הוסיף. "מחלקת השיווק רוצה לרוץ ואילו המיחשוב רוצה שהארגון יהיה מדוד".

עוד הוא אמר, כי "על מנת שאתר אינטרנט יהיה יעיל, שימושי ואפקטיבי לארגון, נדרשת אינטגרציה לכלל היישומים. כך גם בעולם הנייד: יש יותר מדי פיתוחים של יישומים שלאורך זמן קשה למערך ה-IT לשלוט עליהם. אסור לחזור על הטעות שנעשתה באתרי הארגונים בעולם הנייד. היעד הוא לא לחשוב נקודתית. יש לייצר פלטפורמה שתהווה נכס, תתממשק עם כל תכני הארגון ותאפשר להריץ בצורה חלקה ומנוהלת את כל היישומים הניידים שפותחו".

לדברי רוזן, רילקומרס מפתחת יישומים ופלטפורמה לעולמות האינטרנט והמיחשוב הנייד מזה תריסר שנים. הוא ציין, כי החברה מייצגת בישראל את Worklight, שמהווה פלטפורמת פיתוח לערוץ הסלולר הארגוני "שמאפשרת גמישות בפיתוח, ניהול ושליטה, וכוללת בתוכה שרת אינטגרציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים