תוכן שיווקי

ממריאים לענן: לחשוף את התוכן של הקופסה השחורה

במסעם אל ענני המיחשוב והמכשירים הניידים צריכים משתמשי Oracle Forms להתגבר על מחסום "הקופסה השחורה" של הלוגיקה העסקית ● פיתרון OraSOA של חברת OraPlayer מאפשר לחשוף את הלוגיקה העסקית בקלות רבה - אפילו על ידי אנשים שאינם טכניים - מבלי לפתוח את הקופסה השחורה

23/10/2011 17:58

"אנו מבקשים להציע ענני מיחשוב מסוג אחר", אמר לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), בוועידת Oracle OpenWorld שנערכה בשבוע הראשון של אוקטובר בסן פרנסיסקו, ועמדה השנה בסימן של ענני המיחשוב. "ענני המיחשוב שלנו מבוססים על התקנים המקובלים בענף… גם אם בוחרים בענני מיחשוב לא חייבים לוותר על כל טכנולוגיות המיחשוב שנצברו בעשרים השנים האחרונות".

אכן, חזון מבטיח – וגרסה 12c החדשה של מוצרי אורקל תתבסס במלואה על הענן. אולם, מבחינתם של רבים ממשתמשי אורקל, גרסה 12c היא עדיין בגדר של חזון רחוק – ובמציאות היום יומית הם נאלצים להתמודד עם בעיות פרוזאיות הרבה יותר, של שילוב מערכות Oracle Forms מסורתיות בארכיטקטורה מוכוונת שירותים, בסביבות של שירותי ענן ובמסע אל המכשירים הניידים.

בארגונים גדולים ובחברות קטנות כאחד, נחשבת כיום הארכיטקטורה מוכוונת השירותים (Service Oriented Architecture – SOA) לכורח המציאות, והיא מחוללת מהפכה של ממש בחשיבה העסקית. אין זה מפתיע שבדוח שפרסמה חברת המחקר פורסטר בחודש מאי 2011 צוין כי עד סוף שנת 2011 יאמצו למעלה מ-70 אחוזים מבין הארגונים הגדולים ארכיטקטורה מוכוונת שירותים. ארכיטקטורה מוכוונת שירותים היא תנאי הכרחי לשילוב יעיל וחסכוני של נתונים ותהליכים עסקיים מתקדמים. ובעיקר, היא נחשבת כיסוד לטכנולוגיות חשובות שממלאות כיום תפקיד מכריע בעולם המיחשוב – צריכה או אספקה של תוכנה במתכונת שירות (Software as a Service – SaaS), וענני מיחשוב.

מי יחלץ את הלוגיקה העסקית
ההזדמנויות רבות, הפוטנציאל מבטיח וכדי שלא לפגר מאחור פועלים כיום במרבית החברות – עד 79 אחוזים, על פי הערכות אחרונות – כדי לעבור לענן ולשלב את שירותי האינטרנט במכשירים ניידים כחלק בלתי נפרד מהמודל העסקי. אולם, בחברות שמשתמשות במערכות מסורתיות דוגמת Oracle Forms מציבים המעבר והשילוב אתגרים של ממש. בחברות אלה היו מעוניינים להפעיל את הלוגיקה העסקית במתכונת של שירותי אינטרנט, אם כדי לשווק אותה ללקוחות בתשלום ואם כדי למצות את ההזדמנויות הרבות להגביר את התפוקה, להיכנס לעולם של המכשירים הניידים, ליהנות מכושר הרחבה ולחסוך בהוצאות.

הלוגיקה העסקית היא אולי הנכס בעל הערך הגבוה ביותר, במיוחד בארגונים גדולים שהשקיעו אינספור שעות בפיתוח ובדיקה שלה. אולם בפועל, היא לכודה במערכות Forms כמו בקופסה שחורה. זאת משום שבניגוד למערכות שפותחו בשפות תכנות שבהן ארוז שטף העבודה כשירותים בעלי קשר רופף יחסית, במערכת Oracle Forms ארוזים שטפי העבודה כתרחישים עסקיים שאי אפשר לייצא. בהיעדר גישה ללוגיקה הלכודה בקופסה השחורה לא יכולים משתמשי Forms לייצא אותה על מנת לאפשר גם למחלקות אחרות או לגורמים מצד שלישי להשתמש בה, למשל במתכונת של שירותי אינטרנט ובארכיטקטורה מבוססת שירותים או במכשירים ניידים.

חשיפת התוכן של הקופסה השחורה היא תהליך מתיש ורצוף קשיים, וסיכויי ההצלחה שלו מועטים. עד עתה, "הפתרונות" שהוצעו עבור תהליך זה היו כרוכים בהמרה של כל הקוד של המערכת לשפת תכנות אחרת, דוגמת Java, על מנת שניתן יהיה לגשת אליו, לשתף אותו ולשלב אותו בטכנולוגיות אחרות. הזמן הרב שנמשך התהליך, ההוצאות הגבוהות שבהן הוא היה כרוך והפגיעה הקשה של פתרונות כאלה בעבודה השוטפת הפכו אותם ללא מעשיים – או בלתי ישימים – עבור הרוב המכריע של משתמשי Forms, אשר נאלצו לצפות בעיניים כלות במתחרים שקוצרים את הפירות של ענני המיחשוב והתוכנה במתכונת שירות, ללא יכולת לפעול כמותם.

להקליט את שטף העבודה
אולם, פיתרון חדש, יצירתי ומהפכני, מבטיח לשנות מציאות זו: חברת OraPlayer – בית תוכנה שמפיח חיים חדשים בטכנולוגיות של אורקל – השיקה את הפיתרון החדשני OraSOA. פיתרון זה מסייע להמיר את הלוגיקה העסקית של Oracle Forms למתכונת של שירותי אינטרנט ומאפשר לחשוף את התוכן של הקופסה השחורה בצורה קלה, יעילה וחסכונית – מבלי לפתוח את הקופסה השחורה עצמה. התהליך שעליו מבוסס פיתרון OraSOA גאוני בפשטותו: בעזרת ממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמש, יכולים משתמשי Forms – אפילו אנשים שאינם טכניים – "להקליט" ולשמור את שטף העבודה של הלוגיקה העסקית. לאחר מכן אפשר לערוך את שטף העבודה – לפי פרמטרים של "in" ו-"out" – ולשוב ולהפעיל אותו במתכונת של שירות אינטרנט אינספור פעמים, גם כיישום למכשירים ניידים, עם נתונים שונים וערכים שונים בכל פעם. בצורה זו, אפילו משתמשי Forms מן השורה יכולים להמיר, בתום הדרכה קצרה, כמעט כל תרחיש עסקי למתכונת של שירות אינטרנט. כך ניתן להפעיל לוגיקה עסקית של Oracle Forms במכשירים ניידים, במערכות שפותחו בטכנולוגיות שונות, או לערוך אינטגרציה עם מערכות שונות באותו ארגון.

מבחינת החברות שמשתמשות במערכות Forms, פותח פיתרון OraSOA עולם חדש של אפשרויות. עכשיו הן יכולות ליהנות מיתרונות היעילות והחיסכון של ענני המיחשוב (או תוכנה במתכונת שירות), ולשלב את הלוגיקה העסקית הקיימת ב-Forms בכל מערכת בחברה, ואף לחשוף אותה לענן בקלות. הן יכולות לפעול בצורה זריזה וגמישה – כנדרש כיום בשוק המיחשוב – ללא צורך בהעברה מתישה ובתהליך יקר של QA.

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר OraPlayer או בפנייה לכתובת הדוא"ל הבאה.

אירועים קרובים