תוכן שיווקי

חברת טוטנאור הטמיעה מערכת ERP חדשה

25/09/2011 16:11

חברת טוטנאור, מן המובילות בעולם בייצור אוטוקלבים, עלתה לאויר בתחילת 2011 עם מערכת ERP חדשה. החברה הינה שחקן מרכזי בשוק העולמי של מכשירי עיקור וסטריליזציה והיא אחת מ 5 החברות המובילות בעולם בשוק זה.

החברה מייצרת מעקרים (autoclaves) המשמשים לעיקור של ציוד רפואי ומעבדתי למניעת העברת מחלות מדבקות. בחברה שני קוי מוצרים: קו ראשון של ייצור סדרתי – "מעקרים שולחניים" – המיועדים בעיקר למרפאות, רופאי שיניים, עיניים אף אוזן גרון, גניקולוגים ומעבדות מחקר. קו מוצרים שני הוא של "מעקרים תעשייתיים"– מיועדים למכוני מחקר גדולים, בתי חולים, בתי חרושת פרמצבטיים וגופים נוספים, בהם נחוצים תאי עיקור בנפחים שבין 250 ליטר ועד 17,000 ליטר מוצרים אלו מיוצרים "תפורים ללקוח" על בסיס תכנון הנדסי פרטני לכל הזמנה. מוצרי החברה מיועדים בעיקר לייצוא. היקף המכירות לחו"ל מהווה כ 90% ממכירות החברה. מטה החברה ומפעל הייצור של החברה נמצאים באזור התעשיה הרטוב של בית שמש. החברה משווקת את מוצריה באמצעות חברות בת בארה"ב ובאירופה, משרדי מכירות בסין והודו וע"י מערך של כ-2,000 מפיצים (dealers) המוכרים בלמעלה מ 100 מדינות ברחבי העולם.

הספונסור המרכזי לפרויקט מערכת ה-ERP הוא מנהל הכספים של החברה, רו"ח מיכאל סמט, והפרויקט תוכנן ונוהל ע"י יוסי ויזל ממשרד הייעוץ אופטימום, ייעוץ אסטרטגי למערכת מידע. את היישום ביצעה חברת ראאן על ידי צוות בראשו עמד צביקה פרידמן. במסגרת הפרויקט איחדה החברה את מערכות המידע שלה (לוגיסטיות בבאאן, פיננסיות במירק"ם, ניהול קשרי לקוחות ב MS-CRM וניהול אחזקה ב"עוצמה") למערכת אינטגרטיבית אחת מבוססת על פריוריטי. פעילויות החברה מקיפות את כל מחזור החיים של חברה החל משלב התכנון , ייצור , שיווק ומכירות ושירות לקוחות.

יחידות החברה השונות מפעילות את המודולים הבאים:

•    תכנון הנדסי, ניהול עץ מוצר, ניהול שינויים הנדסיים (ECO)
•    ייצוא לחו"ל דרך מערך דילרים וחברות בנות
•    מכירות בארץ
•    שירות בארץ ובחו"ל
•    ייצור ותפ"י – הייצור מעמיד אתגר מיוחד עקב כך שהחברה עוסקת גם בייצור בסיסי של כל החלקים (עיבוד שבבי, עיבוד פח וכד') וגם בהרכבות של המכלולים והמכשירים עצמם.
•    ניהול שרשרת האספקה הכולל ספקים בארץ ובחו"ל
•    וכמובן ניהול ושליטה כספית על כל הפעילויות.

אומר מנכ"ל החברה והבעלים, רן טוטנאור: "ההחלטה על כניסה לפרוייקט ERP גמלה בליבי בשנת 2008 שהייתה שנה לא הייתה קלה נוכח המשבר העולמי והצמצום בהיקף העסקים של החברה. דווקא תקופת המיתון איפשרה לנו לבצע הכנות יסודיות שכללו ניתוח כל הפעילויות בחברה ומתן פיתרונות מיטביים באמצעות מערכת המידע. הכנת המערכת והתאמתה לחברה נעשו ביסודיות תוך הקפדה על כל פרט ופרט באמצעות חברת ראאן וצוותים מקצועיים של החברה ובניצוחו של יוסי ויזל. העלייה לאוויר ב 02/01/2011 לוותה במתח רב ובציפייה דרוכה. מיד עם העליה לאויר, כל המערכות ותתי המערכות עובדות יחדיו בהרמוניה , ושביעות הרצון של העובדים מחד ושל המנהלים מאידך הנה גבוהה ביותר. בכוונתנו להטמיע את המערכת גם בחברות הבנות וליצור מערכת רב חברתית שתתן לנו בהנהלת החברה כלי ניהול מתקדמים ויכולת קבלת מידע ב"זמן אמת" של כל היחידות בחברה בארץ ובחו"ל".

מוסיף יוסי ויזל: "האתגר הגדול היה לקחת את כל החברה ולהעבירה ב-big bang למערכת החדשה, על כל מורכבותה, וכל זאת ללא הפסקת העבודה ליום אחד. כל יחידות החברה נרתמו לכך, והמעבר לא עצר לרגע שום פעילות עסקית של החברה".

אירועים קרובים