פלורה לוין, B-Pro: "המנמ"רים רגילים לעבוד עם הארגונים הגדולים, אך הטכנולוגיות החדשות נמצאות ברובן בסטארט-אפים"

"למרות שיש דור חדש של מנהלים צעירים שמחוברים יותר לטכנולוגיה ופחות פוחדים ממיחשוב, תחום הרשתות החברתיות והמובייל עדיין לא נמצאים במגרש המשחקים של ה-IT", אומרת לוין, מייסדת ומנכ"לית משותפת בחברת הייעוץ ● לדבריה, "זו שעתם הגדולה של סמנכ"לי המידע, זו שעתה של הטכנולוגיה - רק בואו ותיקחו אותה"

הרשתות החברתיות והמובייל כבר כאן – זה ידוע. אבל איך משלבים אותם ב-BI המסורתי והופכים את הידע שמצטבר מהם לנכס עבור הארגון? פלורה לוין, מייסדת ומנכ"לית משותפת ב-B-Pro ומובילת ועידת BI Boom 2011 שתיערך בספטמבר, מנתחת את מצב הטכנולוגיות החדשות.

כיצד מתמודדים המנהלים בארגונים עם העידן החדש של המובייל והרשתות החברתיות?
"ככל שהשנים עוברות, קם דור חדש של מנהלים צעירים שפחות פוחד ממיחשוב. כצרכנים הם חשופים יותר לטכנולוגיות דוגמת גוגל (Google) והרשתות החברתיות. חוסר הפחד מהטכנולוגיה גורם להם לחשוב אחרת ולהבין את הצורך הארגוני שבחשיפה לטכנולוגיות אלה. אם פעם ה-IT היה צריך לדחוף בכוח טכנולוגיות חדשות, היום זה מגיע מכיוון המנהלים.

העולם של היום תחרותי יותר, וכמנהל אתה לא יכול להרשות לעצמך להיות מנותק. כיום, המיחשוב הארגוני מתחרה במתן מידע עם ספקי המידע החיצוניים, ומנהלי המיחשוב צריכים לבנות תשתיות מידע שיהיו מספיק גמישות ויתנו מספיק מידע".

מה ההבדל בין כלי ה-BI של פעם לכלי ה-BI של היום?
"כלי ה-BI היום מתוחכמים יותר. המידע הופך להיות כלי תחרותי וככל שהוא מתוחכם יותר, כך הוא גם חזק יותר. אם פעם אספת מידע כדי לדעת מה היה, היום המידע מאפשר לך לנתח גם מה יהיה.

גישה מקובלת המיושמת בארגונים היום, היא Productive Analysis – ניתוח מידע מפורט הכולל תחזיות, הצעות קונקרטיות ומודל ניהול סיכונים".

לשוק ה-IT לקח זמן להתאושש מהקיפאון ששרר אחרי המשבר הכלכלי האחרון. מה עבר על שוק ה-BI בתקופה הזו?
"ה-IT אמנם שקע תקופה מסוימת בקיפאון, אך אי אפשר לומר ששוק ה-BI קפא גם הוא. חידושים משמעותיים בתחום התשתיות אמנם לא היו, אך הצורך במידע תמיד קיים. הרי תמיד צריך לבצע ניתוחים וביקורת ולהבין היכן עומדים".

ובכל זאת, הרשתות החברתיות והמובייל מצויים בצמיחה אדירה ונתונים נאספים עלינו ללא הפסקה. כיצד זה בא לידי ביטוי בניתוח המידע?
"הזמינות ואפשרויות התקשורת מכל מקום באמצעות מכשירים ניידים זה סוג של מהפיכה שגרמה לשינוי אדיר בתפיסת ה-BI. אפשר להגיד שהיום כמעט מתבטל לגמרי 'האדם הפרטי'. באמצעות היישומים הקיימים כיום, אפשר לדעת כמעט בכל רגע נתון מה האדם עושה או מרגיש, או מה הוא רוצה לאכול. בהסתכלות קדימה, ההשפעה על האדם הפרטי תהיה גדולה. אנו מגיעים לרמות שנדע להתאים ללקוח שנמצא בקניון ספציפי את הפיצה המועדפת עליו עם התוספות שהוא אוהב. אנו נדע לזהות שהלקוח בקניון ולדאוג להציע לו לפי העדפות שאספנו עליו ממידע שהצטבר.

הטרנד הנוכחי בתחום הוא SoLoMo (ר"ת Social Local Mobile) – ניתוח על בסיס שילוב המידע. בוועידת BI Boom 2011 הקרובה, שתיערך בספטמבר, נעסוק הרבה בטרנד הזה".

מה המנהלים צריכים לעשות כדי להטות את הטכנולוגיות החדשות לכיוונם במקום לפחד מהם?
"זו שעתם הגדולה של סמנכ"לי המידע, זו שעתה של הטכנולוגיה – רק בואו ותיקחו אותה. מנהלי מערכות המידע רגילים לרוב לעבוד עם הארגונים והספקים הגדולים, בעוד שהטכנולוגיות והפתרונות החדשים נמצאים ברובם אצל הסטארט-אפים. השינוי הזה דורש הבשלה, זה עדיין לא במגרש של ה-IT – וחבל".

הערכה לעתיד – כמה זמן ייקח לזה להבשיל?
"זה ייקח זמן. יש כל מיני מכשולים כמו רגולציות וקשיים טכנולוגיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים